Kosmická tělesa, jak jste je zaručeně ještě nezažili

Kosmické agentury vysílají do kosmického prostoru řadu teleskopů, které nám umožňují nahlédnout do extrémních dálek, ale i sond, které nabízí pohled zblízka na objekty Sluneční soustavy. Data, která už takto dotekla do pozemských úložišť tak obsahují doslova nepřeberné množství vědecky důležitých měření, díky kterým můžeme mnohem lépe pochopit jak fungují kosmické procesy. Kromě těchto vědeckých přínosů je tu ale i hledisko estetické. Málo platné, sondám všeho druhu se podařilo pořídit řadu snímků, které svou krásou zaujmou i laickou veřejnost. Experti z Goddardova střediska se nyní pokusili vybrat ty nejpovedenější fotky a videa z amerických kosmických sond a teleskopů, doplnili je příhodnými počítačovými animacemi a vše ještě proložili ohromně působivým hudebním podkresem od Národního filharmonického orchestru. A výsledkem jsou tematicky sladěná videa ze série Cosmic Circles, která (troufám si říct) musí zaujmout snad každého. Ne nadarmo autoři toto dílo označují jako kosmickou symfonii.

I když jste třeba mnohé snímky již viděli, věřte mi, že v kombinaci s působivou hudbou bude výsledný prožitek nesrovnatelně hlubší. Video o Slunci Vám nabídne působivý průlet nad aktivním povrchem naší životodárné hvězdy. Video o Zemi, našem domově, Vám ukáže dynamiku procesů, které přímo ovlivňují naše životy. Díl pojmenovaný Země jako umění zase představí extrémně zdařilé fotografie zemského povrchu, které nechají diváky v němém úžasu nad nádherou naší planety. V díle věnovaném Měsíci spatříte působivé pohledy na posuny terminátoru, ale i legendární záběry z programu Apollo.

Planetární fantazie vás provede, jak již název napovídá, všemi planetami naší soustavy (vyjma Země) – uvidíte jejich snímky z teleskopů, oběžné dráhy i povrchu různých objektů. Díl pojmenovaný Cestovatelé je věnován misím DART a OSIRIS-REx k planetkám. Celé putování pak zakončí díl nazvaný Ozvěny Velkého třesku, ve kterém se diváci dostanou mimo Sluneční soustavu a budou se kochat mimořádnými snímky z kosmických teleskopů.

3 komentářů ke článku “Kosmická tělesa, jak jste je zaručeně ještě nezažili”

1. Pavel_HAM napsal:

Fantastické. Víc nemám slov.

2. vilous VÝSTRAHA napsal:

Prostě úžasné.
    Velmi děkuji za relax od záplavy techniky, byť bez té techniky by dané záběry nevznikly.
    Mimo jiné skvělý hudební doprovod.