Vesmírná technika: Raketa Antares a motory NK-33 / AJ-26

VT_2022_44

Historie rakety Antares je hodně spletitá. Ještě v době, kdy se jmenovala Taurus II, pro její první stupeň firma Orbital Sciences Corporation vybrala raketové motory AJ-26 od firmy Aerojet. Zajímavé bylo, že šlo o téměř tři desítky let staré motory NK-33 postavené ještě v Sovětském svazu. Jejich parametry však byly velmi dobré a proto se měly po drobných úpravách používat na raketách, které dnes známe jako Antares.

Pokud Vám nefunguje přehrávání ve vloženém okně, klikněte sem a dostanete se na stránku pořadu na Mall.TV. Pokud máte s přehráváním problém, zkuste jej spustit v tzv. anonymním okně prohlížeče.

Vesmírná technika vychází na MALL.TV každý pátek .

Kromě Vesmírné techniky najdete na internetové televizi MALL.TV i další pořady Kosmonautixu. Každý den (kromě pátku) zde vycházejí Vesmírné zprávy, které informují o dění v kosmonautice. Také zde najdete živě a česky komentované přímé přenosy startů raket pod názvem Vesmírné starty.

Pokud si chcete prohlížet tyto pořady přímo v aplikaci na svém telefonu, nebo tabletu, zde je návod jak naladit MALL.TV.

5 komentářů ke článku “Vesmírná technika: Raketa Antares a motory NK-33 / AJ-26”

1. John Peri napsal:

3×2 reklamy během 8minut.
    To snad není normální.
    Dávejte to prosím někde jinde.
    Děkuji.