Destrukční test nafukovacího modulu

S tím, jak se NASA dostává stále blíže k návratu lidí na Měsíc, blíží se i historická výprava lidí k Marsu. V rámci obou projektů experti pracují kromě jiného i s myšlenkami nafukovacích obytných modulů. Ty by mohly najít uplatnění jak v lunárních povrchových základnách, tak i u planetoletů mířících k Marsu. Aby bylo jisté, že je tato technologie bezpečná, musí projít sérií zkoušek. Destrukční tlakové testy pomáhají dostat tuto technologii blíže k certifikaci pro pilotované mise. Inženýři díky nim mohou lépe určit, jak modul odolává vnitřnímu tlaku, ale také to, kde leží hranice, kdy už tlak způsobí selhání tkané struktury těla modulu.

Marshallovo středisko nyní zveřejnilo videozáznam z tlakové destrukční zkoušky, která proběhla na Johnsonově středisku. Test proběhl ve spolupráci s firmami Sierra Space a ILC Dover. Jedná se o součást širšího kontraktu NextSTEP-2 Habitat Systems.

7 komentářů ke článku “Destrukční test nafukovacího modulu”

1. David Suchomel napsal:

Tak to byla pěkná šlupka, zveřejní taky tlak, který destrukci způsobil? Ve vesmíru bych se asi nebál přetlaku, ale mikrometeoritu.