Vesmírná technika: Návrhy letadel pro Mars

VT_2022_15

Létání v atmosféře Marsu je dnes známé díky americkému vrtulníku Ingenuity, který si vede nad očekávání dobře. Než se však v našem seriálu dostaneme k jeho popisu, rádi bychom Vám představili historii dříve plánovaných a nakonec nerealizovaných projektů, které měly větší či menší šanci stát se prvním letadlem v atmosféře Marsu. První úvahy jsou staré již půl století a tato myšlenka podněcovala fantazii inženýrů z USA, Sovětského svazu, Japonska i Evropy.

Pokud Vám nefunguje přehrávání ve vloženém okně, klikněte sem a dostanete se na stránku pořadu na Mall.TV. Pokud máte s přehráváním problém, zkuste jej spustit v tzv. anonymním okně prohlížeče.

Vesmírná technika vychází na MALL.TV každý pátek .

Kromě Vesmírné techniky najdete na internetové televizi MALL.TV i další pořady Kosmonautixu. Každý den zde vycházejí Vesmírné zprávy, které informují o dění v kosmonautice. Také zde najdete živě a česky komentované přímé přenosy startů raket pod názvem Vesmírné starty.

Pokud si chcete prohlížet tyto pořady přímo v aplikaci na svém telefonu, tabletu nebo na chytré televizi, zde je návod jak naladit MALL.TV

Print Friendly, PDF & Email

Kontaktujte autora: hlášení chyb, nepřesností, připomínky
Prosím čekejte...
Níže můžete zanechat svůj komentář.

4 komentářů ke článku “Vesmírná technika: Návrhy letadel pro Mars”

  1. Spytihněv napsal:

    Možná NASA nevěřila, že velmi řídká atmosféra Marsu takovýto dlouhý let pomocí křidel umožňuje. I když motoricky podpořený.

    • Michal Václavík VIP napsal:

      Kdyby tomu nevěřila, tak by taková mise byla vyřazena úplně v prvním kole při hodnocení technické proveditelnosti a úrovně technologické připravenosti.

      • Spytihněv napsal:

        A jo vlastně. Vždyť se dostala mezi 4 finalisty z 25 navržených. Je to úplně logické 🙂 Tak by to asi šlo, i když Mars neni Venuše ani Titan. Rád bych se takového letounu dočkal, ale s polárním mrazivým dobrodružstvím Phoenix jsem také spokojen.

      • Borin napsal:

        U křidlateho stroje by byl hlavně problém startu a přistání, pokud by nebyl kolmý. Těžké najít vhodnou plochu, vyhozeni a chytání vozítkem problematické a zřejmě by nebyla energie na trvalé krouženi.
        Pokrok v materiálech a bateriích co se týká hmotnosti přál naštěstí konstrukci vrtulníku /dronu. Možná v budoucnu se podaří nějaká kombinace.

Zanechte komentář

Chcete-li přidat komentář, musíte se přihlásit.