sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Blue Origin otestovala kryt pro New Glenn

Společnost Blue Origin miliardáře Jeffa Bezose 1. února provedla úspěšný test separace aerodynamického krytu pro novou těžkou nosnou raketu New Glenn. Test proběhl v NASA Glenn Research Center, kde se nachází i největší vakuová komora na světě, která měří na šířku 30 metrů a na výšku 37 metrů. Účelem tohoto testu bylo zjistit, zda se kryt, který má v průměru 7 metrů, čistě a bez problému oddělí. Zajímavostí je, že ve stejném zařízení před dvanácti lety testovala SpaceX svůj kryt pro raketu Falcon 9.

RaketA New Glenn
Raketa New Glenn
Zdroj: https://pbs.twimg.com/

New Glenn je nově vyvíjená těžká nosná raketa společnosti Blue Origin, která bude schopna na nízkou oběžnou dráhu vynést až 45 tun a na dráhu přechodovou ke dráze geostacionární pak 13,6 tuny. Stejně jako u Falconu 9 bude první stupeň znovupoužitelný. Podle Blue Origin by měl každý stupeň zvládnout až 25 letů. Na prvním stupni ji bude pohánět 7 raketových motorů BE-4 na kapalný kyslík a kapalný metan. Tyto motory budou používány i na raketě Vulcan od firmy ULA. U druhého stupně Blue Origin vsadí na osvědčený motor BE-3, který bude upravený pro provoz ve vakuu a nyní léta na nosiči New Shepard.

New Glenn bude startovat z floridského komplexu SLC-36, ze kterého dříve startovaly rakety Atlas II a Atlas III. Blue Origin si tento komplex pronajala v roce 2015. V plánu je také výstavba startovní rampy na Vandenbergově základně v Kalifornii.

Na závěr tu máme video z testu aerodynamického krytu, které Blue Origin zveřejnila na svém Facebookovém profilu.

Zdroje informací:
https://www.teslarati.com/
https://www.geekwire.com/
https://www.facebook.com/
https://www.blueorigin.com/
https://en.wikipedia.org/

Zdroje obrázků:
https://cdn.geekwire.com/…/2022/02/220201-fairing3-1536×983.jpg
https://pbs.twimg.com/media/Dohb-6pW0AE8uhj.jpg:large

 

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
25 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Kamil
Kamil
2 let před

Až něco od Jeffa bude létat v kosmu, půjdu se opít

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpověď  Kamil

Pokud bychom to brali doslova, tak v kosmu (kosmického prostoru) létá (aspoň chvilku) i New Shepard.
P.S. Ne, opravdu tu teď nebudeme diskutovat o vhodnosti definice Kármánovy hranice.

Ivo
Ivo
2 let před
Odpověď  Dušan Majer

Vždyť přece my všichni letíme v kosmu…

Kamil
Kamil
2 let před
Odpověď  Dušan Majer

Za dobu, co je Shepard v kosmu, by si člověk nedal ani panáka na ex.

Radim
Radim
2 let před
Odpověď  Kamil

Já naměřil při NS16 čas 73 sekund nad 100km… Jak si představujete tak dlouho pít panáka na ex?

R.

Radim Pretsch
Radim Pretsch
2 let před
Odpověď  Radim

Tyhle komentáře mi vždycky připomenou kreslený vtip Vladimíra Renčína. Obrázek netřeba, je to rozhovor Boha a sv.Petra.
Bůh praví: „Úžasnej národ tihle Češi. Škoda, že nebyli u stvoření světa. Mohli poradit.“

MilanV
MilanV
2 let před
Odpověď  Radim

Tohle vaše nepochopení příměru ve mě evokuje citát beletristický, a to sice z knihy T. Prattcheta Lehké fantastično (zkráceno):

„Když Ankhu vládl Olaf Quimby II., poetická přirovnání byla přísně omezena na prohlášení jako „Jeho mohutný oř byl rychlý jako vítr za velmi klidného dne, dejme tomu tak v síle ‚tři` větrné stupnice“ a každý příliš nadšený popis milované bytosti, který tvrdil, že „hrdinu opájela její přítomnost“, musel být podepřen důkazem, že vypadala přinejmenším jako láhev šampaňského.

Quimbyho nakonec zabil nespokojený básník při pokusu, který se uskutečnil v palácové zahradě. Pokus měl dokázat přesnost rčení, že „pero je mocnější meče“, a ve svém slábnoucím vědomí k němu Quimby připojil dodatek ‚Jen když je meč velmi malý a pero velmi ostré`“.

Jiri Kos
Jiri Kos
2 let před
Odpověď  Radim

Myslím že dost záleží na velikosti panáka (ale slibuju, že už pro dnešek končím).

Vojta
Vojta
2 let před
Odpověď  Kamil

Jste si jistý, že nikdo z posádky ISS nemá s sebou nějakou verzi Kindle?
Ale ano, pokud jde o něco s vlastním pohonem, tak BO vypadá trochu jako hračka, která Jeffa už trochu omrzela.

JanHonnza
JanHonnza
2 let před

To Kamil: Suchá dekáda?

PetrV
PetrV
2 let před

Jak to má s motory be-4?
Je podezrelé ticho.
V holandsku má novou jachtu…

Kamil
Kamil
2 let před
Odpověď  PetrV

Musí vymyslet, jak jachtu dostat na moře, aniž by musel zbourat most nebo zatopit půl Amsterdamu.

Jiri Kos
Jiri Kos
2 let před
Odpověď  Kamil

Možná by to mohl s tou jachtou vzít přes vesmír …

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpověď  PetrV

Poslední informace stará pár měsíců říká, že letové kusy pro Vulcan jsou již ve výrobě.

PetrV
PetrV
2 let před
Odpověď  Dušan Majer

Nějaké fotky u ULA jsou. Plnili nádrže patrně dusíkem. Motory ale u 1 stupně nebyly. Prý snad let koncem 2022.

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpověď  PetrV

Ano, ty testy tzv. Pathfinderu se dělaly jen s neletovými motory.

Ivo
Ivo
2 let před
Odpověď  PetrV

Jachta má, samozřejmě, přednost. BO musí počkat.

Radim Pretsch
Radim Pretsch
2 let před
Odpověď  Ivo

Malá česká závist? Jachta samozřejmě BO nijak neovlivňuje. A to, že si ji Bezos pořizuje je důkazem, že priority má uspořádané správně.

Jiri Kos
Jiri Kos
2 let před
Odpověď  Radim Pretsch

Vám ten českej národ ňák leží v žaludku. Udělal vám něco?

Ivo
Ivo
2 let před
Odpověď  Radim Pretsch

Já bych jachtu nechtěl, natož takovou velkou, k čemu by mi to bylo? Tohle si pořizují jen lidí, kteří mají nějaký problém a potřebují se poměřovat.

Navíc nemám pocit, že by BO mělo správnou prioritu. Z mého pohledu tam jen lije peníze pod kotel a zatím skutek utek. Ale třeba překvapí a ještě letos něco dostane na oběžnou dráhu vlastními silami.

Radim Pretsch
Radim Pretsch
2 let před
Odpověď  Ivo

Nikdo Vám ji nenabízí. Věřte, že Vaše přesvědčení o motivaci proč si ji pořizují jiní je mimo. Bezos si „opravdu“ nemusí nic dokazovat, nebo spíš nepotřebuje k tomu jachtu.

Jedná věc jsou pocity a druhá fakta.

Zargos
Zargos
2 let před

S odhady,kdy uvidíme NG bych počkal do léta,podle toho jak si BE-4 povedou na Vulcanu.

A jachta,řešením samozřejmě je přestavit ji na raketovou,ostatně NG má taky přistávat na moři 🙂

PetrV
PetrV
2 let před
Odpověď  Zargos

Vulcan má přednost. Zajímaly by mne sankce pro případ nedodání.
ULA skončí?

Rubas Petr
Rubas Petr
2 let před

Počítají u BO se záchranou krytu jako u SX? A kdy naposledy se dělaly testy s BE-4?

Dušan Majer
Dušan Majer
2 let před
Odpověď  Rubas Petr

Informace o testech BE-4 bohužel firma nezveřejňuje, ale ve výrobě již mají být letové kusy.
O snahách zachraňovat kryty u BO jsem nic neslyšel.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.