ŽIVĚ A ČESKY: Turistický Sojuz MS-20 startuje

Kosmickou loď Sojuz MS-20 čeká velmi neobvyklá mise. Na rozdíl od ostatních Sojuzů totiž nestráví u Mezinárodní kosmické stanice tradiční půlrok, ale jen pár dní. Důvodem je složení posádky – ta se nestane součástí dlouhodobé expedice na ISS. Půjde pouze o krátkou návštěvu. V posádce Sojuzu MS-20 najdeme jen jediného profesionálního kosmonauta – tím je Rus Alexander Misurkin. Spolu s ním letí i dva kosmičtí turisté z Japonska – Jusaku Maezawa a Jozo Hirano. Start nosné rakety Sojuz-2.1a z kosmodromu Bajkonur je naplánován na středu v 8:38 SEČ. Připojení k ISS by pak mělo následovat v ten samý den kolem 14:40. Obě události Vám přineseme ve formě komentovaných přenosů.

Náš přenos ze startu spustíme zhruba v 8:20 našeho času. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, nebo Vám nefunguje přehrávání ve vloženém okně, klikněte sem a dostanete se na stránku přenosu na Mall.TV. Pokud máte s přehráváním problém, zkuste jej spustit v tzv. anonymním okně prohlížeče.

Náš přenos z připojení k ISS spustíme zhruba v 14:10 našeho času. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, nebo Vám nefunguje přehrávání ve vloženém okně, klikněte sem a dostanete se na stránku přenosu na Mall.TV. Pokud máte s přehráváním problém, zkuste jej spustit v tzv. anonymním okně prohlížeče.