sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Revolv Space

Italsko-nizozemská společnost Revolv Space byla vybrána k dodání šesti jednotek pohonu solárních panelů, prodávaných pod názvem SARA. Jednotky jsou určeny pro nadcházející misi cubesat společnosti Blue Canyon Technologies.

IFT-10

Společnost SpaceX plánuje provést další zkušební let sestavy Starship/Super Heavy 24. srpna. Let má proběhnout po dokončení vyšetřování neúspěchu předchozí mise a získání schválení od Federálního úřadu pro letectví.

Cambrian Works

Společnost Cambrian Works si vybrala společnost Astroscale US jako svého partnera pro 30denní studii NASA, jejímž cílem je vypracovat komplexní koncept provozu a implementační plán pro potenciální komerční misi ke zvýšení oběžné dráhy observatoře Neila Gehrelse Swifta.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Vega-C připlouvá na kosmodrom

První díly nové evropské rakety Vega-C již dorazily na kosmodrom ve Francouzské Guyaně. Vega-C má nahradit současnou raketu Vega, oproti které nabídne větší objem aerodynamického krytu, lepší výkon a schopnost obsloužit širší spektrum misí – a to vše při cenách za kilogram podobných těm při startech klasické Vegy. Nákladem první rakety Vega-C, která má startovat ve druhé polovině roku 2022, bude družice LARES-2 a několik CubeSatů, které poletí jakožto sekundární náklad. Ale zpět k aktuálnímu dění. Loď MN-Colibri dorazila do přístavu Pariacabo 9. prosince a přivezla s sebou raketové motory pro druhý stupeň Zefiro-40 a třetí stupeň Zefiro-9. Oba jsou na tuhé pohonné látky a oba byly přivezeny z italského města Colleferro, kde je vyrobila společnost Avio. Ta je pro ESA v rámci vývoje rakety Vega-C primárním kontraktorem. Na rok 2022 je naplánováno doručení dalších dílů první rakety Vega-C na kosmodrom. Půjde konkrétně o první stupeň P120C a také o horní stupeň AVUM.

Zefiro-40 pro první raketu Vega-C.
Zefiro-40 pro první raketu Vega-C.
Zdroj: https://www.esa.int/

Zefiro-40 je nový motor navržený a vyrobený firmou Avio. Na délku měří 7,6 metru a jeho průměr dosahuje 2,4 metru. Po zážehu bude hořet 92 sekund, během kterých spálí 36 tun tuhých pohonných látek, s jejichž pomocí vygeneruje průměrný tah 1300 kN. To je pro lepší představu čtyřnásobek tahu motoru běžného dopravního letadla. Zefiro-40 dostane raketu Vega-C do výšky zhruba 123 kilometrů.

Zefiro-9 měří na délku 3,9 metru a jeho průměr je 1,9 metru. Tento motor má pohánět třetí stupeň rakety Vega-C, k čemuž využije 10 tun pohonných látek. Úkolem třetího stupně je dostat raketu do výšky 190 kilometrů. Zefiro-9 je vylepšenou verzí staršího motoru, který se používá na raketách Vega. Oproti němu je vybaven například lepším zažehávacím systémem.

Přeloženo z:
https://www.esa.int/

Zdroje obrázků:
https://www.esa.int/v…/First_Vega-C_rocket_stages_reach_Europe_s_Spaceport.jpg
https://www.esa.int/…/First_Vega-C_rocket_stages_reach_Europe_s_Spaceport.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.