SLEDUJEME: První spojení Super Heavy a Starship

Včera večer jsme vydali krátkou zprávu, která zvala diváky ke sledování přímého přenosu ze základny Boca Chica. Mělo zde totiž dojít k historicky prvnímu spojení nosné rakety Super Heavy s kosmickou lodí Starship, což na Twitteru potvrdil také Elon Musk. Jenže čas plynul a Starship S20 zůstávala stále sedět na zemi, byť k její špičce byl připojen velký jeřáb. Elon Musk po několika hodinách oznámil, že z dnešního pokusu nebude nic kvůli silnému větru. Týmy se prý o spojení pokusí druhý den ráno místního času. A jelikož v Texasu za chvilku bude svítat, je čas Vás pozvat ke sledování přímého přenosu, který doplníme psaným online přenosem. Dost možná budeme za pár hodin vůbec poprvé svědky sestavení 120 metrů vysoké konstrukce – tu bude tvořit Super Heavy B4 sedící na orbitální rampě a Starship S20. A mimochodem ani přes noc nebyl na Boca Chica úplný klid – pracovníci se věnovali doplňování destiček tepelného štítu na břiše S20.

Zdroje informací:
https://twitter.com/
https://twitter.com/

Zdroje obrázků:
https://pbs.twimg.com/media/E8DErhlVUAAORur?format=jpg&name=large

Kontaktujte autora článku - hlášení chyb a nepřesností, rady, či připomínky
Prosím čekejte...
Níže můžete zanechat svůj komentář.

36 komentářů ke článku “SLEDUJEME: První spojení Super Heavy a Starship”

  1. Tom Matoo napsal:

    Nechybí dole deflektor spalin?

  2. vik_tor napsal:

    Skoda ze v pozadi neni nejaka budova, protoze takto tech 120 m vysky nevynikne. Kdyz si uvedomim ze City Tower na Pankraci ma 116m….a byvaly Motokov (Citi Empiria)104….

  3. Jenda napsal:

    Fascinují mě ty plošiny, které požívají technici ke kontrole spojení. Kdysy jsem byl na plošině na Tatrovce a ve výšce pátého patra se při sebemenším pohybu v koši slušně rozhoupalo celé rameno.Docela by mě zajímalo, jak to mají vyřešené tady. Počítám, že o oklizi koše s raketou nikdo nestojí.
    Do budoucna bych ale čekal někal nějakou rampu vysouvanou z obslužné věže. Nebo se Space-x obejde bez toho?

  4. ldx napsal:

    Taky bych čekal, že tam něco takového ve finále bude… otázka je, jak budou třeba řešit protiváhu, protože ani ta věž i když bytelná nejspíš nebude nezlomitelná – v případě, kdyby třeba tahali těžší náklad na větší vzdálenost od centra…

    • Borin napsal:

      Nebudou manipulovat s boostrem ani shipem s náplněmi. Jeřábové rameno bude mít protiváhu nebo kotvu a břemeno nebude dál než startovací stůl.
      Dynamické síly budou spíše při zachytávání rameny a stejně to bude jeden z více způsobů. Aspoň při letu s posádkou se, myslím, dočkáme dalších nápadů.
      (Měsíc a Mars mají nízkou gravitaci ale u Země lze ještě zvýšit bezpečnost přistání obdobou s Blue Origin – dvoudílnou StarShip. Ikárie XB1:“Pošlete jim motor!“) 😀

  5. zvejkal napsal:

    Ak sa nemylim, tak najvyssia zostava v historii ? Alebo ?

  6. Kamil napsal:

    Mám asi tak tisíc otázek. Ty včerejší se mi zodpověděly, mají tak vysoké plošiny, že mohou spojit S20 a B4 i v 90 metrech, ale do 140 metrů na vrchol nedosáhnou. Jsem zvědavý, jak to budou řešit naostro, nabízejí se přístupové lávky z věže.
    Taky koukám na tepelný štít, proč není jednolitý? Jsou tam vidět takové uzavřené pásy

  7. host napsal:

    Nejsem sice odborník, ale jestli má Super Heavy a Starship skončit po prvním orbitálním testu v moři, je to z environmentálního hlediska správně? Jinak ale celý vývoj se zájmem sleduji a určitě tomu fandím a přeji úspěch.

  8. Ivan napsal:

    Zajímá mě,zda teď když má SpaceX kontrakt na přistávací modul na Měsíci, probíhá nějaká spolupráce NASA a SpaceX ohledně výměny zkušeností/technologií využitelných na Starship? Nebo si vše musí Spacex vymyslet samo? Návrat starship do atmosféry země bude více podobný raketoplánu, než dragonu, tak jestli alespoň v tomto mají od nasa podporu? A s přístaváním na měsíci to samé.

Zanechte komentář

Chcete-li přidat komentář, musíte se přihlásit.