Mise Artemis I pohledem servisního modulu

Evropská kosmická agentura hraje v americkém programu Artemis významnou roli. Ačkoliv se na první pohled může zdát, že nejdůležitější částí kosmické lodi Orion je návratová kabina, není tomu tak. Ano, v návratové kabině budou od mise Artemis II sedět lidé a právem se na tento díl bude zaměřovat pozornost, ale bez servisního modulu by loď neměla elektrickou energii, nemohla by manévrovat a komplikované by byly také další činnosti. Tohle všechno má na starost právě servisní modul, který vyrábí Evropská kosmická agentura.

ESA se nyní pochlubila animací první mise, při které bude loď Orion vyzkoušena v kompletní konfiguraci, tedy se servisním modulem. Animací mise Artemis I již vzniklo mnoho, ale tohle se (logicky) zaměřuje na činnosti spojené se servisním modulem. Video Vám doporučujeme i pokud neumíte anglicky. Klip totiž neobsahuje žádný komentář, pouze hudební podkres. Jednotlivé kroky jsou pouze stručně textově popsány. Tak si můžete hezky vychutnat čtyři minuty působivých animací.

Zdroje informací:
https://www.youtube.com/

Zdroje obrázků:
https://www.nasa.gov/…/orion_service_module_acoustic_test_co.jpg

Print Friendly, PDF & Email

Kontaktujte autora: hlášení chyb, nepřesností, připomínky
Prosím čekejte...
Níže můžete zanechat svůj komentář.

3 komentářů ke článku “Mise Artemis I pohledem servisního modulu”

  1. Josef Somik napsal:

    Nedokážu pochopit, jak vesmírná agentura může vydat video, kde vizualizuje úplné nesmysly.
    Nereálný pohled je už na brzdící manévr u Měsíce, čas 1:15
    Zapadající Země za vycházejícím obzorem je neskutečná blbost, čas 2:01
    A vizualizace oddělení servisního modulu je taky nereálná, čas 2:46

    Kdyby takovou animaci vydal nějaký bulvár tak neřeknu, ale kosmická agentura?

    • Dušan Majer Administrátor napsal:

      Jasně, nepřesnosti se najdou. Ale já osobně bych byl trochu smířlivý. Úkolem těchto vizualizací (podle mého názoru) není vytvořit naprosto přesnou kopii reality 1:1. Je tam prostor pro určitou uměleckou licenci. Cílovou skupinou nejsou odborníci, kteří budou na základě vizualizace něco analyzovat. Video cílí na běžnou veřejnost, která si podobných detailů asi ani nevšimne. Jinými slovy – u tohoto typu videí je důležitější, jak to vypadá, než jestli je to na 100% fakticky přesné. A myslím si, že tento úkol to plní skvěle. Věřím, že se najde dost mladých lidí, kteří se díky tomu nadchnou pro kosmonautiku. Jasně, časem (až proniknou do tématu) pochopí, že to video mělo mouchy …

    • Adam Rrezzaabek napsal:

      Myslim, ze ESe trocha marketingu neuskodi…

Zanechte komentář

Chcete-li přidat komentář, musíte se přihlásit.