Integrace teleskopu Euclid pokračuje

Evropský teleskop Euclid, který bude mít za úkol studium temné hmoty vzniká v čisté místnosti firmy Airbus ve francouzském Toulouse. Euclid bude snímkovat miliardy galaxií až do vzdálenosti 10 miliard světelných let. Každých 80 minut pořídí snímek nové části oblohy s vysokým rozlišením. V průběhu šesti let takto pokryje více než třetinu celé oblohy. V datech se pak bude měřit tvar a vzdálenost zmíněných miliard galaxií. Firma se nyní na svém Facebookovém profilu pochlubila fotografiemi z integrace přístroje VIS do příslušné sekce.

Instalace přístroje VIS do těla teleskopu Euclid.

Zdroj: https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/

Užitečné vybavení teleskopu Euclid se skládá ze tří hlavních části. Tou první je samotná optika teleskopu, kterou tvoří hlavní zrcadlo o průměru 1,2 metru a sestava tří zrcadel Korschova typu. Hlavní část teleskopu je tvořena výhradně lehkým karbidem křemíku, který dává konstrukci vynikající tepelnou stabilitu, díky čemuž je možné pracovat i při teplotách -140 °C. To je důležité, aby byla konstrukce neviditelná v infračervené části spektra

Zrcadlo o průměru 1,2 metru nasbírá dostatek světla i pro mimořádně slabé galaxie s magnitudou 24,5. Zbývající tři zrcadla dodají zachycené světlo dvěma palubním vědeckým přístrojům. Ve viditelné části spektra pracuje VIS (Visible Imager), v blízké infračervené oblasti pak NISP (Near-Infrared Spectrophotometer). Ohnisková rovina přístroje VIS bude pracovat při teplotoě -115°C, ohnisková rovina přístroje NISP dokonce -180°C. Elektronika přístroje VIS naopak musí mít teplotu 20°C.

Stavba teleskopu Euclid.