sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Starship

NASA 28. března oznámila, že přidala vesmírnou loď Starship od společnosti SpaceX do své smlouvy NASA Launch Services (NLS) II. Smlouvu NLS II využívá agentura k získávání služeb startu pro mnoho vědeckých a průzkumných misí.

GITAI

Specialista na vesmírnou robotiku GITAI dokončil koncepční studii mechanického ramene, které by bylo připraveno podporovat japonský lunární rover s posádkou.

ESA

Evropa uzavřela smlouvu se společností Thales Alenia Space na vývoj digitálního dvojčete zemědělských systémů, které kombinují satelitní data a modelování plodin na podporu udržitelných a klimaticky odolných zemědělských postupů na celém kontinentu.

Booz Allen Hamilton

Technologická a konzultační firma Booz Allen Hamilton představila koncept mega-konstelace družic navržených tak, aby naplnily vizi vládní administrativy na komplexní protiraketový obranný štít na ochranu Spojených států, tzv. Golden Dome.

NG-22

V prohlášení z 26. března NASA uvedla, že modul Pressurized Cargo Module pro Cygnus, který měl letět s misí NG-22 k ISS, je poškozený a nebude použit pro tuto misi, která měla odstartovat v červnu.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Firefly Aerospace spolupracuje s Aerojet Rocketdyne

Společnosti Aerojet Rocketdyne a Firefly Aerospace společně oznámily spolupráci, která umožní využít možnosti obou firem, aby mohly poskytnout flexibilní, udržitelná a vysoce konkurenceschopní řešení pro přístup do kosmického prostoru. Společně se chtějí zaměřit na rostoucí trh s malými a středně velkými družicemi – ať už na nízkou či geostacionární dráhu Země, ale i k Měsíci. Firelfly do společného úsilí věnuje rodinu svých raket a chystané kosmické služby, Aerojet Rocketdyne přidá zkušenosti s vývojem pohonných systémů, pokročilými výrobními procesy, či pojištěním mise pro komerční, průzkumné a vládní mise.

Průřez raketou Alpha
Průřez raketou Alpha
Zdroj: https://firefly.com

Naše strategické spojení s Firefly nabídne konkurenční řešení pro vznikající požadavky na trhu. Budeme využívat pokročilých návrhů raket od Firefly, pokročilých pohonných systémů Aerojet Rocketdyne a špičkových technologických možností obou společností,“ uvedla Eileen Drake, prezidentka Aerojet Rocketdyne a dodala: „Firefly a Aerojet Rocketdyne budou poskytovat zejména služby, které splní vznikající požadavky na národní bezpečnost.

Premiérový let rakety Alpha od firmy Firefly je plánován na první čtvrtletí roku 2020 z Vandenbergovy základny. Vyhrazená mise má stát 15 milionů dolarů a tato raketa má být schopna doručit na nízkou oběžnou dráhu tunový náklad, na heliosynchronní dráhu pak 630 kg. Aerojet by měl před premiérou rakety Alpha pomoci s expertízou výrobních procesů dílů pro motory Reaver na prvním stupni, u kterých by se dal použít 3D tisk. Ten by se měl v širší míře uplatit u vylepšené verze Alpha Block 2, kdy se 3D tisk využije u motorů prvního i druhého stupně. Díky těmto zlepšením by měla raketa na heliosynchronní dráhu dopravit více než 800 kg. Zapojení 3D tisku podle oficiálního prohlášení sníží náklady a zvýší spolehlivost.

Jsme rádi, že můžeme spolupracovat s Aerojet Rocketdyne v rámci této nové smlouvy o spolupráci. Mají bohaté zkušenosti a nabízí jedinečná řešení. V kombinaci s naším již vyzrálým designem rakety Alpha je naše spolupráce se společností Aerojet Rocketdyne významným rozdílovým prvkem na trhu malých a středních raket, který umožní rychlé zvýšení výkonu raket Alpha,“ uvedl Tom Markusic, šéf firmy Firefly.

Čtyři motory Reaver na testovacím stanovišti.
Čtyři motory Reaver na testovacím stanovišti.
Zdroj: https://pbs.twimg.com

Zkušenosti firmy Aerojet Rocketdyne s 3D tiskem a iontovým pohonem pro kosmický prostor by měly mít přímé využití na meziorbitálním tahači OTV (Orbital Transfer Vehicle), který vyvíjí firma Firefly. Zařízení OTV by mělo umožnit vypustit malé družice i na oběžné dráhy s výškami a sklony, které jsou mimo dosah mnoha malých raket. Toto řešení by tedy mohlo výrazně rozšířit možnosti a schopnosti malých družic. Díky využití iontového pohonu by navíc bylo možné zmenšit velikost celého systému.

Naše firma je odhodlána létat s raketou Beta, což bude naše raketa střední nosnosti. Motor společnosti Aerojet Rocketdyne AR1, který zahrnuje nejnovější pokroky v pohonné technologii, materiálovém inženýrství a výrobních technikách, je neuvěřitelně vhodný pro pohon rakety Beta vzhledem k efektivním nákladům vysoké funkční výkonnosti. Spoluprací na tomto vývoji urychlujeme čas uvedení na trh a poskytujeme našim zákazníkům vysokou důvěru v časový harmonogram, výkon a spolehlivost rakety Beta,“ doplnil Markusic.

Přeloženo z:
http://www.globenewswire.com/

Zdroje informací:
https://spacenews.com/wp-content/uploads/2019/10/Reaver-engines-879×485.jpeg
https://firefly.com/…/firefly_aerospace/images/launch/alpha/pic-alpha-complex.png
https://pbs.twimg.com/media/EE6Ig2CUUAAhcU6.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.