křišťálová lupa

MIN
SEK

krátké zprávy

Crew-8

Kosmická loď Crew Dragon Endeavour se odpojila od dokovacího uzlu IDA-3 na modulu Harmony. Celková doba připojení Crew Dragonu Endeavour u ISS byla 232 dní. K přistání lodi s posádkou má dojít zítra.

Northrop Grumman

Americké vesmírné síly prodloužily kontrakt se společností Northrop Grumman. Kontrakt se týká výroby dvou pokročilých družic včasného varování,vojenského programu OPIR, určených k detekci raketových hrozeb, zejména těch, které se blíží ze severní polokoule.

Rozhovor s jedním z otců JWST

Česká televize nabídla v posledním díle Hyde parku Civilizace velmi zajímavý rozhovor s Johnem C. Matherem, který je jedním z otců této mimořádné observatoře

Výhled čínských misí

Čínská akademie věd (CAS), Čínský národní vesmírný úřad (CNSA) a Čínský úřad pro kosmické inženýrství s posádkou (CMSEO) společně v tisku oznámily Národní plán střednědobého a dlouhodobého rozvoje vesmírných věd (2024–2050).

Aptos Orbital

Startup Aptos Orbital ze Silicon Valley představil 22. října zařízení s umělou inteligencí pro vesmírné zpracování, komunikaci a cloudové služby. Aptos se sídlem v Palo Alto v Kalifornii spolupracuje s Amazon Web Services.

Proteus Space

Společnost Proteus Space oznámila významnou investici od SAIC, technologického integrátora zaměřeného na poskytování kritických operací vládních agentur. Kromě investice uzavřely Proteus a SAIC víceleté strategické partnerství s cílem zlepšit a rozšířit nasazení průkopnické platformy MERCURY™ společnosti Proteus.

Small Business Innovation Research

Agentura pro rozvoj vesmíru udělila kontrakt ve výši 2 milionů dolarů společnosti Umbra. V rámci smlouvy Small Business Innovation Research vyhodnotí SDA kompatibilitu družic společnosti Umbra s architekturou Proliferated Warfighter Space Architecture, konstelací na LEO.

Tianping

Čínská raketa CZ-6 vynesla na oběžnou dráhu družice Tianping-3A01, -3B01, -3B02. Družice mají za úkol zkoumat horní vrstvy zemské atmosféry a vlastnosti kosmického prostředí ve výšce okolo 500 km.

Deep Sensing and Targeting

Northrop Grumman předvedl novou technologii, která dělá z letadel létající datové centrum, které zpracovává zpravodajské informace z družic a dronů v reálném čase. Systém Deep Sensing and Targeting byl minulý měsíc představen na cvičení americké armády.

Zážeh-nezážeh Starship Hopperu

Dnes pravděpodobně došlo k další fázi zkoušek – aktivaci předspalovací komory (preburneru). Skutečný statický zážeh by mohl přijít zítra.
25. března 23:20

Děkujeme za registraci!

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci!