sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Virgin Galactic

Společnost Virgin Galactic oznámila, že výroba nových suborbitálních kosmických letounů je i nadále na dobré cestě, aby umožnila zahájení komerčních letů v polovině příštího roku, a zároveň zvažuje obnovení prodeje letenek.

Landspace

Čínský startup Landspace v sobotu vynesl na oběžnou dráhu šest družic Tianyi. Družice vynesla raketa Zhuque-2E z rampy v testovací oblasti Dongfeng Commercial Space Innovation Test Area v raketovém středisku Jiuquan.

NGA

National Geospatial-Intelligence Agency (NGA) se připravuje na otevření svého nového kampusu „NGA West“ severně od centra St. Louis koncem září. Toto otevření je vyvrcholením téměř desetiletého úsilí o modernizaci působnosti agentury na Středozápadě.

Josef Aschbacher

Josef Aschbacher 13. května při slyšení před výborem Evropského parlamentu prohlásil, že je „zázrak“, že Evropa dosáhla vedoucí role v některých vesmírných oblastech, jako je pozorování Země a navigace, vzhledem k tomu, že její výdaje na vesmír značně zaostávají za Spojenými státy a Čínou.

Artemis Accords

Norská ministryně obchodu a průmyslu Cecilie Myrsethová podepsala Artemis Accords během akce v sídle Norské kosmické agentury v Oslu, které se zúčastnil šéf agentury a chargé d’affaires velvyslanectví USA v Oslu.

Solestial

Startup Solestial, který se zabývá solární energií získal v rámci financování série A 17 milionů dolarů na rozšíření výroby křemíkových fotovoltaických panelů pro vesmírné aplikace.

OneWeb

Společnost Ramon.Space, specialista na vesmírné výpočty, 14. května oznámila dohodu o dodávce systémů digitálních komunikačních kanálů pro nejméně 70 připravovaných družic OneWeb, což pomůže s přechodem konstelace na softwarově definovanou síť, kterou lze aktualizovat na oběžné dráze.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Crew Dragon měl přistávat motoricky

Podle odpovědí @elonmusk tak byl vyprojektován a stále to umí. Pro nákladní mise toto přistání je možné, neprošlo ale prověrkou NASA.
11. března 11:11

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
8 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Vojta
Vojta
6 let před

Takže vyřešili problém se spalinami, které se dostávaly pod tepelný štít v místech vysunutých nožiček? Pro nouzové přistání po selhání padáku to není problém. Pokud ale chtějí CD použít opakovaně, tak spaliny pod štítem nebo dosedání štítem na beton bez nožiček není úplně ideální.
Asi taky bude třeba dekontaminace kvůli zbytkům hydrazinu, ale to by na přistávací ploše neměl být velký problém.

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpověď  Vojta

Spíše jde jen o záložní řešení.

bohyn
bohyn
6 let před
Odpověď  Vojta

Je vidět, že SX tento boj nevzdává a snad se jednou dočkáme. Pravděpodobně jdou salámovou metodou – napřed certifikovat jako záložní řešení pro nákladní Dragony a pak to postupně prosazovat dále. Bez certifikace NASA, se ale žádná hitparáda v podobě „tajného“ záložního řešení nekoná.

Vojta
Vojta
6 let před
Odpověď  bohyn

Řekl bych, že tajné záložní řešení při selhání padáku s NASA neoficiálně dohodnuté mají, ale nemohou to říkat nahlas. NASA by byla sama proti sobě, kdyby to striktně zakázala. V případě nehody by ztratila důvěru veřejnosti, ale kdyby záložní řešení fungovalo, tak budou za hrdiny všichni. Filtry oxidu uhličitého z velitelského modulu Apolla 13 také nebyly certifikovány na použití v lunárním za přispění kartonových desek letového plánu a jak šlapaly. Samozřejmě padáky jsou spolehlivé, tak to snad nikdy potřeba nebude a třeba se motorické přistání někdy uplatní u Cargo Dragonu.
Mě ale spíš zajímalo technické řešení při prorážení nožiček skrz štít, se kterým měli jisté problémy. Čistší řešení by bylo použít vnější nohy podobné těm na boosteru, ale to by vyžadovalo velmi výraznou změnu kapsle, která je nereálná.

dfbdbdb
dfbdbdb
6 let před

Trochu mě zaráží to překvapení. Na motoricky přistávajícího dragona jsme všichni až do jeho odvolání čekali několik let.

Karel Zvoník
Editor
6 let před
Odpověď  dfbdbdb

Přesně tak. Také moc nechápu to nadšení okolo této novinky. Nejde přeci o jiné motory a ty vznikaly už s touto schopností. Proč by ji tedy neměly mít?

bohyn
bohyn
6 let před
Odpověď  Karel Zvoník

Dejte na misky vah spolehlivosti:
1) raketový motor se stovkami součástek krát 8 mínus počet motorů co může selhat. V reálném provozu neotestovaný, krom pár skoků.
2) léty prověřené padákové přistání do vody.
Je to volba rozumu, nikoliv srdeční záležitost.
Navíc NASA momentálně nehodlá používat Crew Dragon opakovaně a SX se tak budou hromadit lodě pro „recyklaci“ na Cargo Dragon 2. SHS se blíží, a co pak s dosluhující flotilou?

MichaelaV
MichaelaV
6 let před

Mohli by udělat ‚předváděcí‘ let zakončený právě přistáním pomocí motorů, prostě jen tak že to opravdu jde. Myslím že Elon by to lidem prodal jako pořádnou show 🙂

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.