SuperHeavy/Starship potřebuje motory s tahem 170 tun. Motor dosáhl tahu 172 tun (tlak 257 barů) – s podchlazeným palivem to bude o 10 – 20 % lepší.
7. února 14:35
ExoMars
Společnost Airbus Defence and Space postaví přistávací platformu pro rover ExoMars Evropské vesmírné agentury. Start mise je plánován na rok 2028.
Pokud správně chápu, tak vlastně jen čerpadla (to berte trochu volněji) pohoných látek dosáhla nominálních hodnot. Tah a tlak ještě na 100% nebyl.
Pro SuperHeavy/Starship je za minimum na Raptor považováno 170 tun tahu – to už se podařilo překonat.
děkuji, wikipedia, ze které jsem vycházel, má starší informace o tahu 200 tun a tlaku 300 barů
Vypadá to, že 172 tun tahu při teplotě na bodu varu = 200 tun tahu s podchlazeným palivem. Čili to asi nebudou „starší informace“, jen hodnoty pro jiné provozní podmínky.
Aky vyznam ma podchladene palivo pre vykon? Bol som v tom, ze vyhoda je iba vo vyzsej hustote a teda vacsom mnozstve paliva v nadrziach.
Nižší teplota znamená lepší chladicí schopnost paliva v kanálcích trysky a spalovací komory, a vyšší hustota zvyšuje hmotnostní průtok pump (jak víme za střední školy, W=p.delta V, čili potřebný výkon klesá s objemem) a zřejmě i snižuje riziko kavitace.