Letectvo si vyjasňuje nejistoty o výkonnosti Falconu 9 a nepovoluje přistávání jeho prvních stupňů.
16. prosince 19:04
Dlouhý pochod 10
Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.
He??
Prostě v armádě jsou dinasauři a bojí se. Na druhou stranu je to fuk, zřejmě budou platit dobře 🙂
Ano, první let s GPS III je trochu levnější, ale průměrná cena všech pěti nasmlouvaných letů je 93,8 mil. USD. To je značně nad publikovanou cenou Falconu 9 – 62 mil. USD za start s nepoužitým prvním stupněm nebo 50 mil. USD za „prověřené“ první stupně.
To je křížovka obráceně? V tom případě je to chemická značka helia. 😉
Už jen když si přeložím nadpis toho článku, je to nějak v rozporu. Nebo jsem něco přehlédl? 🙂
Taky v tom orig. clanku ctu neco jineho. Takze za me si nic neprehlidl.
Ano, pokud jsem to dobře pochopil, tak se to hlavně týká nejbližší mise (s GPS) a pravděpodobně nějakých dalších misích, kdy se chtějí ujistit, že je to bezpečné. V pozdější fázi by chtěli létat i na použitých stupních a s přistáváním prvního stupně.
A jestli jsem to pochopil dobře, tak USAF vyžaduje letový profil, při kterém by první stupeň neměl dostatek paliva na přistání. Protože jinak nechápu, proč by nemohli přistávat…přistávací nohy asi nejsou nějak výrazná zátěž, ne?
Nepřehlédl, ale po přečtení celého originálního článku jsem to pochopil tak, jak jsem napsal. Letectvo má pochybnosti, a dokud se nerozhodne jinak, vyžaduje starty Falconu 9 pro mise GPS III (zatím jich je nasmlouvaných pět) „expendable“.
Samozřejmě jsme všichni četli stejný článek. Osobně bych prostě k celému názvu krátké zprávy dodal slovo prozatím. Takhle to prostě na mě působí moc definitivně, což původní zpráva definitivní není, je to spíš jen jakési meziobdobí. Zvlášť po závěrečném prohlášení toho amerického generála bych to nazval pouze dočasným řešením.