sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

ICON zřejmě nakonec poletí z Floridy

Ačkoliv agentura NASA ještě nic oficiálně nepotvrdila, tři zástupci projektu ICON potvrdili webu spaceflightnow.com, že vypuštění družice, která bude studovat propojení mezi pozemským a vesmírným počasím, neproběhne z atolu Kwalajein, ale z Floridy. Ke startu na raketě Pegasus-XL shozené zpod letadla mělo dojít 14. června, z atolu ležícího 3 900 kilometrů jihozápadně od Honolulu. Zástupci Northrop Grumman Innovation Systems (dříve Orbital ATK) však během přeletu z Kalifornie na atol, který je součástí Marshallových ostrovů zaznamenali nečekanou telemetrii z rakety – konkrétně z její výškovky. Během plánovaného mezipřistání v Honolulu provedli kontrolu, na základě které se rozhodli pro návrat na Vandenbergovu základnu.

Družice ICON (Ionospheric Connection Explorer)
Družice ICON (Ionospheric Connection Explorer)
Zdroj: https://www.nasa.gov

Zde byla raketa odpojena od letounu a převezena do haly 1555, kde Northrop Grumman sestavuje rakety z rodiny Minotaur a Pegasus. Podle letového ředitele NASA, který dohlíží na všechny starty, by měla být závada vyřešena během několika týdnů, ale je tu jiný problém – jak najít volný časový úsek v relativně nabitém programu obsluhy základny U.S. Army Reagan Test Site na atolu Kwajalein, odkud se mělo startovat. Zdejší zázemí je totiž většinou vytíženo armádními operacemi jako jsou zkoušky obranných raket.

Objevila se tedy možnost přesunout start na Floridu, kde jsou časové možnosti mnohem flexibilnější. Možná Vás napadá otázka, proč se od začátku nepočítalo se startem z Floridy. Odpověď je velmi zajímavá. Původní plány předpokládaly, že ICON bude těžší, než nakonec je. Původní návrh byl za hranicí možností rakety Pegasus vypuštěné z Floridy a proto se sáhlo po atolu Kwajalein, který je k rovníku mnohem blíže. Limit nebyl překročený o mnoho a jelikož se ušetřilo pár desítek kilogramů, může se letět i z ní. Žádný přesný termín zatím nebyl upřesněn, ale oslovení odborníci naznačují možnost startu na konci září.

Zdroje informací:
https://spaceflightnow.com/

Zdroje obrázků:
https://mk0spaceflightnoa02a.kinstacdn.com/…/42673287981_9bbe507ae5_k-2-678×507.jpg
https://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/icon-in-orbit.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
8 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jirka Hadač
Jirka Hadač
6 let před

Hlavně, že Dušanovi zůstane možnost odkomentovat si start Pegasu 🙂 to bych viděl jako nejdůležitější.

Miloš
Miloš
6 let před

Tak toto by som si celkom rád pozrel v priamom prenose. A samozrejme na kosmonautix.cz s komentárom. Vďaka už vopred.

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpověď  Miloš

Plánujeme to. 😉

Jiný Honza
Jiný Honza
6 let před

Není mi jasné, proč jim tak záleží na místě startu. Vždyť s tou raketou stejně létají přes půl světa a zase zpátky. Proč z jakéhokoli letiště nedoletí někam nad rovník a tam ji prostě neodpálí?

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpověď  Jiný Honza

Řekl bych, že v tomhle budou hrát velkou roli bezpečnostní předpisy, certifikace atd.

Jirka Hadač
Jirka Hadač
6 let před
Odpověď  Jiný Honza

Já tak nějak nevím, ale opravdu tam z Floridy či Texasu doletí? Nad rovník? Něříkám že ne, jen se tážu do placu. A let mimo americké území mi zase zavání tím zákonem o zákazu vývozu technologií.

Vojta
Vojta
6 let před
Odpověď  Jirka Hadač

Pokud přeletěli z Kalifornie na Hawaii, tak by to z Floridy nebo Texasu nad rovník zvládnout mohli. Možná je ale letadlo před startem rakety naložené mnohem víc a má tak menší dolet. Také asi potřebuje ve startovací výšce strávit nějakou dobu nutnou pro stabilizaci a pro aktivaci systémů rakety. Také nemohou startovat z libovolného letiště, protože potřebují specifické zázemí.
Kolem a kolem, kdyby to bylo jednoduché, asi by to tak provedli.

Honza
Honza
6 let před
Odpověď  Vojta

Taky bych hádal, že bude podstatné existující zázemí pro starty raket (příjem telemetrie, čekal bych radarové sledování, nevím, co tam všechno mají. Proto se drží kousek od míst, odkud se startuje normálně ze země. A nebo taky ne a fakt je to jen legislativní záležitost (předpřipravené střelecké prostory, relativně rutinní spolupráce s úřady na odklánění letadel a lodí a podobně).

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.