Sedm tun těžká těžká družice byla dnes dopravena na dráhu s nejnižším bodem 243 km vysoko a nejvyšším ve výšce 17863 km při sklonu 27° k rovníku.
27. července 13:05
Sedm tun těžká těžká družice byla dnes dopravena na dráhu s nejnižším bodem 243 km vysoko a nejvyšším ve výšce 17863 km při sklonu 27° k rovníku.
27. července 13:05
Start Delta IV Heavy posunut
Problémy s čerpadlem v okruhu dusíku přetrvávají. Na vzletovou rampu SLC-37B se vrací mobilní obslužná věž MST. Start rakety Delta IV Heavy s misí NROL-70 se uskuteční nejdříve 1. dubna 2024.
29. března 13:15
Důvod odložení startu Delta IV Heavy
Důvodem přerušení startu mise NROL-70 s raketou Delta IV Heavy byla závada čerpadla na potrubí pro plynný dusík. Toto čerpadlo zajišťuje tlak pro systémy rakety.
29. března 10:00
Planet Scope
Společnost Planet Scope oznámila dohodu ve výši 20 milionů dolarů na poskytování hyperspektrálních dat pro kampaň Carbon Mapper pro monitorování skleníkových plynů.
29. března 8:30
Start Delta IV Heavy odložen
Poslední start rakety Delta IV Heavy s misí NROL70 byl odložen o 24 hodin.
28. března 20:00
SLIM opět obživnul!
Japonský lunární lander dokázal přežít i druhou lunární noc a ozval se. Pozemní středisko hned začalo s vědeckými pozorováními.
28. března 10:20
Starší pořady na Stream.cz (skončily v prosinci 2018)
Mne tedy prijde prapodivne prvenstvi soukrome druzime, co se hmotnosti tyce. Velmi neprilehave, kdyz vezmeme, ze jeste nez bude uvedena do komercniho provozu, uz bude vyznamne lehci o spalene palivo, ktere bylo potrebne pro presunuti se na geostacionarni drahu. 🙂
Ferovejsi by byl zebricek druzic podle hmotnosti v den zahajeni ostreho provozu 🙂
Jenže co je to uvedení do provozu? Začátek zkoušek systémů? Začátek kalibrační fáze? Navíc je nefér takto porovnávat družice s chemickým a elektrickým pohonem. Ty, které mají iontové motory spálí při přechodu z GTO na GEO jen pár desítek kg paliva, zatímco ty chemické několik stovek. Rázem je tu nevýhoda. Nejférovější je tak hmotnost před startem – je ostatně také nejpřesněji měřitelná.
Ach tyhle zebricky, v sobe maji tolik neferovosti. 😉
Namitku s iontovymi motory beru. Dekuji 🙂
Když se nikdo nemá tak dám první komentář :). Trochu mě překvapilo, že dráha je poměrně o dost níže než GTO, že to nedali na FH?
Jinak všem autorům moc díky za pěkné čtení, úplně si nedokážu představit kolik času to musí zabrat. Pánové kloubouk dolů.
V první řadě moc děkujeme za pochvalu. Velice nás těší, že se Vám u nás líbí.
K dotazu – ano, je to velmi zajímavé. Zákazník musel předem vědět, jak dráha se dá očekávat. V úvahu přichází hned několik možností. Kupříkladu zákazník nechtěl na FH čekat tak dlouho a vybral si menší zlo.