sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (Hera)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

BlackSky

BlackSky Technology oznámila kontrakt s australským startupem HEO. V rámci kontraktu dojde k poskytování snímků vesmírných objektů pro obranu, zpravodajství a komerční využití. Prostřednictvím dohody se společnost BlackSky připojí k síti zobrazovacích senzorů HEO mimo Zemi.

Astranis Space

Startup Astranis, zabývající se družicovou komunikací, získal kontrakt v hodnotě 13,2 milionu dolarů na zajištění kompatibility svých komunikačních družic s vojenskými terminály. Společnost získala zakázku prostřednictvím dohody o zvýšení strategického financování (STRATFI).

SpaceX a FAA

SpaceX zveřejnila 19. září dopis, který zaslala vedení sněmovního vědeckého výboru a senátního obchodního výboru, dvou výborů, které dohlížejí na Úřad pro komerční vesmírnou přepravu FAA neboli AST.Čtyřstránkový dopis nabídl podrobnou odpověď na navrhovanou pokutu ve výši 633 000 USD za porušení licence od FAA.

Neo Space Group

Saúdskoarabská společnost Neo Space Group (NSG) podporovaná suverénním investičním fondem se snaží pronajmout kapacitu na více oběžných drahách, aby posílila své postavení na družicovém trhu, dříve než bude vlastnit a provozovat svou vlastní konstelaci.

Fúze dat

Boeing plánuje předvést technologii senzorové fúze, která by mohla zlepšit vojenské situační povědomí kombinací dat z atmosférických a vesmírných senzorů. Tato fúze dat ze senzorů by mohla být doručena operátorům na zemi nebo pilotům.

SpaceNews

Týdeník SpaceNews, který se zabývá vesmírným zpravodajstvím slaví 18. září své 35. výročí.

Indické projekty

Indická vláda udělila souhlas s řadou velkých vesmírných projektů včetně návratu lunárního vzorku prostřednictvím mise Chandrayaan-4 a prvního modulu vesmírné stanice.

Near Space Network

NASA 17. září oznámila, že udělila kontrakt společnosti Intuitive Machines na podporu Near Space Network. Jedná se o systém, který poskytuje komunikační služby pro mise NASA na oběžné dráze Země a cislunárním prostoru.

Ariane 6

Evropští představitelé tvrdí, že změna softwaru by měla vyřešit problém, který nastal při inauguračním startu Ariane 6 v červenci s horním stupněm.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Finální dráha Telstar 19V

Sedm tun těžká těžká družice byla dnes dopravena na dráhu s nejnižším bodem 243 km vysoko a nejvyšším ve výšce 17863 km při sklonu 27° k rovníku.
27. července 13:05

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
5 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Matů
Matů
6 let před

Když se nikdo nemá tak dám první komentář :). Trochu mě překvapilo, že dráha je poměrně o dost níže než GTO, že to nedali na FH?
Jinak všem autorům moc díky za pěkné čtení, úplně si nedokážu představit kolik času to musí zabrat. Pánové kloubouk dolů.

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpovědět  Matů

V první řadě moc děkujeme za pochvalu. Velice nás těší, že se Vám u nás líbí.
K dotazu – ano, je to velmi zajímavé. Zákazník musel předem vědět, jak dráha se dá očekávat. V úvahu přichází hned několik možností. Kupříkladu zákazník nechtěl na FH čekat tak dlouho a vybral si menší zlo.

Athlo
Athlo
6 let před

Mne tedy prijde prapodivne prvenstvi soukrome druzime, co se hmotnosti tyce. Velmi neprilehave, kdyz vezmeme, ze jeste nez bude uvedena do komercniho provozu, uz bude vyznamne lehci o spalene palivo, ktere bylo potrebne pro presunuti se na geostacionarni drahu. 🙂
Ferovejsi by byl zebricek druzic podle hmotnosti v den zahajeni ostreho provozu 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpovědět  Athlo

Jenže co je to uvedení do provozu? Začátek zkoušek systémů? Začátek kalibrační fáze? Navíc je nefér takto porovnávat družice s chemickým a elektrickým pohonem. Ty, které mají iontové motory spálí při přechodu z GTO na GEO jen pár desítek kg paliva, zatímco ty chemické několik stovek. Rázem je tu nevýhoda. Nejférovější je tak hmotnost před startem – je ostatně také nejpřesněji měřitelná.

Athlo
Athlo
6 let před
Odpovědět  Dušan Majer

Ach tyhle zebricky, v sobe maji tolik neferovosti. 😉
Namitku s iontovymi motory beru. Dekuji 🙂

[ultimatemember form_id="169357"]
[ultimatemember form_id="169356"]
https://kosmonautix.cz/2018/07/22/finalni-draha-telstar-19v/