Virgin Galactic
Společnost Virgin Galactic oznámila, že výroba nových suborbitálních kosmických letounů je i nadále na dobré cestě, aby umožnila zahájení komerčních letů v polovině příštího roku, a zároveň zvažuje obnovení prodeje letenek.
sociální sítě
Přímé přenosy
krátké zprávy
Společnost Virgin Galactic oznámila, že výroba nových suborbitálních kosmických letounů je i nadále na dobré cestě, aby umožnila zahájení komerčních letů v polovině příštího roku, a zároveň zvažuje obnovení prodeje letenek.
Čínský startup Landspace v sobotu vynesl na oběžnou dráhu šest družic Tianyi. Družice vynesla raketa Zhuque-2E z rampy v testovací oblasti Dongfeng Commercial Space Innovation Test Area v raketovém středisku Jiuquan.
National Geospatial-Intelligence Agency (NGA) se připravuje na otevření svého nového kampusu „NGA West“ severně od centra St. Louis koncem září. Toto otevření je vyvrcholením téměř desetiletého úsilí o modernizaci působnosti agentury na Středozápadě.
Čína úspešne vypustila dňa 17.5.2025 o 6:12 hod. SELČ šesť družíc Tianyi (29, 34, 35, 42, 45, 46) rôzneho určenia pomocou rakety Zhuque-2 z kozmodrómu JSLC.
Josef Aschbacher 13. května při slyšení před výborem Evropského parlamentu prohlásil, že je „zázrak“, že Evropa dosáhla vedoucí role v některých vesmírných oblastech, jako je pozorování Země a navigace, vzhledem k tomu, že její výdaje na vesmír značně zaostávají za Spojenými státy a Čínou.
Norská ministryně obchodu a průmyslu Cecilie Myrsethová podepsala Artemis Accords během akce v sídle Norské kosmické agentury v Oslu, které se zúčastnil šéf agentury a chargé d’affaires velvyslanectví USA v Oslu.
Startup Solestial, který se zabývá solární energií získal v rámci financování série A 17 milionů dolarů na rozšíření výroby křemíkových fotovoltaických panelů pro vesmírné aplikace.
Společnost Ramon.Space, specialista na vesmírné výpočty, 14. května oznámila dohodu o dodávce systémů digitálních komunikačních kanálů pro nejméně 70 připravovaných družic OneWeb, což pomůže s přechodem konstelace na softwarově definovanou síť, kterou lze aktualizovat na oběžné dráze.
Zeno Power, startup financovaný rizikovým kapitálem, který vyvíjí jaderné baterie pro extrémní prostředí, 14. května oznámil, že získal 50 milionů dolarů v rámci financování série B na urychlení své práce v oblasti vesmírných a podvodních energetických systémů.
Naše podcasty
Doporučujeme
Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.
Poděkování
Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!
Rubrika:
Štítky:
Hodnocení:
0 / 5. Počet hlasů: 0
Sdílejte tento článek:
Další podobné články:
Komentáře:
Na webu Kosmonautix.cz používáme soubory cookies k zajištění správného fungování našich stránek, ke shromažďování anonymních statistických dat a pro lepší uživatelský zážitek. Více informací najdete zde.
Děkujeme za registraci!
Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.
Děkujeme za registraci!
Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.
Chtel bych se zeptat na pouziti motoru Super Draco. Vim, ze na pristani se pouziji vzdy padaky a Super Draco nahradi zachrannou vezicku, ale pri jakych scenarich se pocita se Super Draco i na pristani? Napr. selhani padaku pod x km vysky?
Dival jsem se ted, ze pri pad abort testu se Crew Dragon mel dostat do vysky cca 1,5 km a i tak bez problemu pristal na padacich. Znamena to tedy, ze by se SuperDraco pouzily jen jako posledni zachrana pri totalnim selhani padaku be vysce par set metru, kdy neni cas vytahnout rezervu…i kdyz ma vlastne Crew Dragon rezervni padak?
Motory SuperDraco nebudou sloužit jako záloha padáku. Nebudou se k přistávání používat vůbec. Jejich úkolem bude záchranná funkce a nejsem si jistý, zda se nepoužijí i při deorbitačním zážehu.
Na deorbit se, myslím, budou i nadále používat pouze motory Draco.
Díky, nebyl jsem si jistý.
S motory SuperDraco se momentálně pro přistání vůbec nepočítá. Na něco takového je potřeba důkladné dlouhodobé testování a to bylo bohužel ukončeno. NASA jakožto momentálně jediný zákazník využívající Crew Dragon nemá o motorické přistání (prozatím) zájem. Padáky jsou spolehlivý a bezpečný systém, který je aktivován v dostatečné výšce nad terénem (hladinou moře). Jakékoliv selhání padáků mající za vinu havárii je vysoce nepravděpodobné.
Pěkně se to houpe. Jsou někde k dispozici záběry na Sojuz nebo Apollo během vytahování padáků? Třeba také z testů. Jen tak pro srovnání, jak moc divoká jízda to je.