sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Crew Dragon míří do vakuové komory

Crew Dragon během připojování k ISS - povšimněte si odklopného krytu v přední části, trunku se solárními panely i stabilizačních ploutví

Na konci května jsme Vás v krátké zprávě informovali o fotografii, kterou Elon Musk zveřejnil na svém Instagramu. V závěru zprávy jsme uvedli, že loď bude následně odeslána do Plum Brook Station v Ohiu, kde podstoupí vakuové zkoušky. Přesně měsíc utekl jako voda a SpaceX se na svém Twitteru pochlubila fotografií lodi, kterak je spouštěna do zdejší největší vakuové komory. Právě v ní se bude sledovat, jak hardware lodi zvládá odolávat kosmickým podmínkám jako je vzduchoprázdno a výrazné střídání teplot na osvětlené a neosvětlené straně.

Crew Dragon visí nad komorou v Plum Brook v Ohiu.
Crew Dragon visí nad komorou v Plum Brook v Ohiu.
Zdroj: https://pbs.twimg.com

Ještě si dovolím připomenout, že 2. května Musk na Twitteru prozradil, že Crew Dragon bude na floridský kosmodrom odeslán za tři měsíce. To by znamenalo, že by k tomuto milníku mohlo dojít ještě během letních prázdnin, možná v srpnu. První let Crew Dragonu bude ještě bez lidské posádky a ještě před několika týdny i oficiální zástupci NASA hovořili o tom, že by ke startu mělo dojít v srpnu. Při pohledu na harmonogram příprav však bylo jasné, že se tento termín nedá stihnout. V poslední době se proto termín očekávaného startu posunul spíše na podzim letošního roku, což už je mnohem reálnější.

Tímto odsunem však nastal dominový efekt i u dalších kroků. Po bezpilotním letu na oběžnou dráhu měla proběhnout zkouška záchranného systému lodi, který by byl aktivován za letu. Tento důležitý test měl podle dřívějších odhadů proběhnout někdy na podzim, ale nyní se hovoří spíše o přelomu let 2018 a 2019. K tomu, aby do Crew Dragonu usedli lidé, je zkouška záchranného systému nezbytná. Odsouvá se tedy i první pilotovaná mise. Původní plány ji řadily do podzimních měsíců letošního roku, ale reálnější odhady s ní nyní počítají až někdy v prvním pololetí roku 2019.

Zdroje informací:
https://twitter.com/
https://twitter.com/

Zdroje obrázků:
http://i.stack.imgur.com/hjiNV.png
https://pbs.twimg.com/media/DgK-THCUwAEQHoz.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
11 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Vlastimil Pospíchal
Vlastimil Pospíchal
6 let před

SpaceX má výhodu v tom, že zkouška záchranného systému Dragonu za letu se (snad) obejde bez ztráty prvního stupně Falconu.

casso
casso
6 let před

nenasiel som info ako to bude prebiehat, ci bude prvy stupen po in-flight aborte pristavat alebo nie. na druhej strane, prvych stupnov starsej verzie maju dost, takze ak nejaky z nich znicia, nic sa nedeje.

lvy
lvy
6 let před
Odpověď  casso

Taky bych to viděl na nějaký letěný, klidně i dvakrát, třeba z toho budou chtít vytáhnout nějaká data navíc.

Jirka hadač
Jirka hadač
6 let před
Odpověď  casso

Souhlas, mají jich dost, ale existují spekulace, že ty už nadále nejsou kompatibilní s rampou. Tj. že si přechod na Block 5 vyžádá i změnu konfigurace rampy.
Vlastimile – můžeš mít pravdu, možná že to ten 1. stupeň přežije, ale tam fakt těžko hádat.

Tovy
Tovy
6 let před
Odpověď  Jirka hadač

Na druhou stranu budou mít představu, jak se při abortu bude chovat block 5, který bude s Crew dragonem létat. A pokud bude vše OK, tak si odškrtnou i jeden z povinných zkušebních startů pro NASA 🙂

Jirka Hadac
Jirka Hadac
6 let před
Odpověď  Tovy

Pokud se nepletu, tenhle test neni povinny, ale SpaceX si ho stanovila sama.

tonda
tonda
6 let před

Já mám dojem,že in-flight abort proběhne v čase maxQ,takže bych tipoval,že aerodynymické síly 1.stupeň roztrhají,ale uvidíme!

Jirka Hadač
Jirka Hadač
6 let před
Odpověď  tonda

Tondo: spletl by ses, není to max Q, ale Max Drag, je to dost podobné, ale není to stejné.
https://www.nasaspaceflight.com/2015/04/spacex-tanking-tests-in-flight-abort-falcon-9/

Jirka Hadač
Jirka Hadač
6 let před
Odpověď  Jirka Hadač

comment image
tady je to když tak v grafech.

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpověď  tonda

To si mysleli i v Blue Origin při in-flight abort testu New Sheparda a on jim ten pohonný stupeň přistál. 🙂

Jirka Hadač
Jirka Hadač
6 let před

Souhlasím, že je zkouška nezbytná, proto mě udivuje, že ji NASA nedala jako povinnou, tj. že ji Boeing dělat nebude. A přitom sama ji u Orionu plánuje.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.