sociální sítě

Přímé přenosy

Atlas V (LA-04)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Starshield

NASA plánuje otestovat družicovou síť Starshield společnosti SpaceX, určenou primárně pro zákazníky v oblasti národní bezpečnosti, na podporu provozu sítě Deep Space Network agentury.

Space Force Association

Nezisková advokační skupina Space Force Association oznámila plány na vytvoření virtuálního vzdělávacího a analytického centra zaměřeného na zlepšení chápání vesmíru jako vojenské oblasti ze strany amerických představitelů.

SpaceX

Finanční ředitel společnosti SpaceX potvrdil, že společnost zvažuje primární veřejnou nabídku akcií (IPO) již v příštím roce, aby získala peníze na mise na Měsíc a Mars a také na orbitální datová centra.

DARPA

Agentura pro pokročilé výzkumné projekty ministerstva obrany (Defense Advanced Research Projects Agency) udělila společnosti BAE Systems kontrakt v hodnotě 16 milionů dolarů na pokračování v práci na softwaru, jehož cílem je udržovat neustálý dohled nad velkým počtem pozemních cílů automatickým přeprogramováním senzorů napříč vládními a komerčními družicovými konstelacemi.

Americké vesmírné síly

Americké vesmírné síly zavádějí nový systém pojmenování svých družic, kybernetických nástrojů a dalších systémů pro vesmírné boje. Cílem tohoto kroku je dát jejich arzenálu rozpoznatelné identity, které se v armádě již dlouho používají.

NASA

Vedoucí astrofyzikální divize NASA nabídl optimistické zhodnocení nadcházejících misí, což je v opačném kontrastu se špatným výhledem v návrhu rozpočtu agentury.

Tankování družic

Vládní a průmysloví analytici označili doplňování paliva do družic na geostacionární oběžné dráze za jednu z nejpraktičtějších a bezprostředně nejcennějších aplikací servisu na oběžné dráze a doporučili cílené investice do včasné demonstrace a koordinovanou politickou práci.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Jak se dostat na Mars?

Jak se dostat na Mars?

Ačkoliv je Mars hned po Venuši druhá planeta nejblíže Zemi, cesta k němu v současné době trvá přibližně tři čtvrtě roku. Kosmický prostor je zkrátka i v našem nejbližší sousedství nesmírně rozlehlý a se současnými technologiemi nejsme schopni k Marsu doletět dříve, než za několik měsíců. Rychlejší cesta by vyžadovala enormní nárůst energie potřebné ke zrychlení při odletu od Země a také zabrzdění při příletu k Marsu. K Rudé planetě navíc není možné odletět kdykoliv se nám zachce, ale je nutné odstartovat v příhodném časovém okně, které nastává pouze jednou za přibližně dva roky. Jedině tehdy je vzájemné postavení naší a cílové planety natolik příznivé, že k ní lze doletět s minimálním možným vydáním energie a za výše zmiňovanou dobu.

Dnešní video je druhým dílem ze série Mars v jedné minutě, které vytvořilo středisko NASA Jet Propulsion Laboratory (JPL) NASA. Ve videu se stručně ale dostatečnou měrou dozvíte, jaká úskalí skýtá cesta k Marsu a s čím je potřeba počítat.

Jak bylo řečeno, jedná se o druhý díl ze série. První video jste si na našich stránkách mohli poprvé pustit před třemi týdny. Pokud jste jej ještě neviděli, můžete tak učinit nyní pod následujícím odkazem:

  1. Je Mars opravdu rudý?

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
11 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Petr Kasan
Petr Kasan
7 let před

Tady na oplátku jedno o něco starší instruktážní video na stejné téma: https://youtu.be/wPgfM0GsrXg

Jirka
Jirka
7 let před

Se kterou agenturu Věra Špinarová spolupracovala?
S kosmickou nebo hvězdnou? 🙂
Podle Dalibora Jandy už jsme v časovém skluzu – ten to plánoval na rok 2006
https://www.youtube.com/watch?v=rmgp64uCQcs

pbpitko
7 let před

Je to až príliš detské (pred-školského veku),
predpokladám že väčšina našich čitateľov je o dosť či o mnoho levelov vyššie !.
pb 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Michael Voplatka

Kolega to už napsal všechno velmi dobře. Já jen doplním, že úkolem popularizátorů není jen informovat ty, kteří jsou již oborem zaujatí, ale mezi naše „povinnosti“ patří i shánění nových zájemců a vychovávání nové generace. Náš web má od začátku za cíl poskytovat informace všem fandům kosmonautiky bez ohledu na jejich věk či zkušenosti. Však jsme před několika lety vydávali seriál Pro začátečníky, jehož úkolem bylo vysvětlit nováčkům základní procesy související s kosmonautikou. Tato otitulkovaná videa na něj krásně navazují a na našem webu mají své důležité místo.

pbpitko
7 let před
Odpověď  Dušan Majer

Súhlasím. Videl som zopár dielov seriál „Pro začátečníky” a zdal sa mi o niečo náročnejší- pre nižšie ročníky ZŠ keď deti už vedia čítať.
Fajn !
pb 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  pbpitko

Je potřeba pokrývat všechny skupiny potenciálních čtenářů / diváků.

Spytihněv
Spytihněv
7 let před
Odpověď  Dušan Majer

Pokud by se někomu zdál nějaký článek příliš triviální, může ho přeskočit. Určitě se nestane nic špatného, když nebude sledovat každý všechno. Jiné to třeba potěší. A ti se zase naopak budou divit těm odbornějším příspěvkům, kde nepochopí jedinou větu.

KarelK
KarelK
7 let před

Co bych za takový web dal coby žáček školou povinný, který v sobě objevil zájem vesmír někdy kolem roku 1978. Tehdy jsem aspoň několikrát přečetl Vesmírné ostrovy od p.Codra.
Informace pro mládež jsou strašně důležité i dnes.

Adam Polanský
Adam Polanský
6 let před

Jednoduché,pěkné,rychlé !

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.