sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Zaměstnanci ULA stávkují

Stávky občas potkají i oblast kosmonautiky. Z poslední doby můžeme zmínit situaci, která před víc než rokem na několik týdnů ochromila provoz na jihoamerickém kosmodromu v Kourou. Nyní se stávka týká americké společnosti United Launch Alliance. V neděli 6. května totiž členové tamní strojařské odborové organizace odmítli tříletou dohodu a o den později zahájili stávku a spustili demonstrace. Protestujícím nevadí nízké platy, ale „způsob nakládání se zaměstnanci jako s komoditou a ne jako s lidmi“. Jde především o povinnost nedobrovolně cestovat a dlouhodobě až 30 dní pobývat na různých kosmodromech a jiných místech USA, z čehož vzniká jejich odloučení od rodin.

Část stávkujících zaměstnanců ULA.
Část stávkujících zaměstnanců ULA.
Zdroj: https://pbs.twimg.com

Vedení ULA se snaží situaci vyřešit, sám nejvyšší šéf Tory Bruno přiznal, že jej zklamalo, že kolektivní smlouva, kterou sám označuje za „poslední, nejlepší a finální nabídku“, nebyla přijata a zaměstnanci místo toho zvolili stávku. Stávka nezasáhla všechny zaměstnance, zhruba jde o šest stovek lidí, z celkového počtu 2 500 pracujících pod strojařskou organizací.

Nezbývá než doufat, že se situaci podaří vyřešit a že se nepotáhne moc dlouho, aby nezačala zasahovat do plánovaných startů. Z těch, které mají jasně dané startovní okno, je nejblíže Parker Solar Probe a ta má ještě čas – její start má přijít nejdříve až na konci července.

Oficiální potvrzení stávky.
Oficiální potvrzení stávky.
Zdroj: https://forum.nasaspaceflight.com

Zdroje informací:
https://twitter.com/
http://forum.kosmonautix.cz/
https://www.theverge.com/
http://spacenews.com/

Zdroje informací:
https://pbs.twimg.com/media/DcmsNZLV0AIfYBS?format=jpg&name=medium
https://pbs.twimg.com/media/DcmsNYOVAAAfn7z?format=jpg&name=medium
https://forum.nasaspaceflight.com/…topic=45610.0;attach=1490536;image

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
6 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Radoslav Benda
Radoslav Benda
6 let před

Len pre upresnenie – zamestnancom vadia primárne 2 veci.
Najprv treba upresniť, že v súčasnosti sú pracovníci bežne povolaní pracovať na 30 dní na inú základňu (Vanderbergova). Problém je v novej zmluve ten, že podľa nej môžu zamestnanca po 30 dňovom pobyte povolať obratom na ďalší 30 dňový pobyt.
A druhá vec je tá, že ULA môže kedykoľvek zadať prácu interného zamestnanca externej firme, kontraktorovi.

To sú hlavné 2 dôvody stávky 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpověď  Radoslav Benda

Díky za doplnění.

Ivo
Ivo
6 let před

Je otázkou jak dlouho ještě budou tito lidé zaměstnanci ULA, podle mě to už moc dlouho nebude. Zakázek bude méně a méně a zkostnatělá firma zatím nejeví náznaky toho, že by začala něco dělat.

pbpitko
pbpitko
6 let před
Odpověď  Ivo

Zakázok je stále dosť a dosť a zrejme aj bude stále viac, ULA je mnoho-ročný a mimoriadne spoľahlivý partner NASA ktorý vyniesol veľkú väčšinu vesmírnych misií NASA, takmer všetky misie k všetkým planétam slnečnej sústavy, ku kométam, planétkam (Vesta, Ceres, Pluto.. …), rovnako väčšinu armádnych a vládnych vesmírnych projektov, je hlavným dodávateľom balistických rakiet a iných nosičov, atď. , atď…. Sú im zverované vynášky najdrahších a najdôležitejších misií. Súkromný sektor doteraz vyniesol len 2 tak dôležité misie (Armádny mini-raketoplán X-37 a TESS na hľadanie Exoplanét) inak iba viac-menej telekomunikačné družice na nízku obežnú dráhu.

Okrem toho je ULA spoločný podnik (joint venture) spoločností Boeing a Lockheed Martin ktoré pokrývajú viac ako polovicu všetkých civilných veľko-lietadiel na celom svete, nehľadiac na obrovské množstvo iných projektov.
pb

Ivo
Ivo
6 let před
Odpověď  pbpitko

Ano, vše co jste napsal o historii a současnosti je naprostá pravda. Já se však zaměřuji na budoucnost. ULA má na dnešní dobu produkty, které nejsou konkurenceschopné. ULA dneska žije z minulosti a jede setrvačností. ULA dneska má obrovské fixní náklady. ULA má dneska kusovou výrobu, která je drahá. A k tomu všemu asi málo platí, když stávkují zaměstnanci.

pbpitko
pbpitko
6 let před
Odpověď  Ivo

Aha, už je mi to jasné, všetci sú tam idioti !

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.