sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Kymeta

Společnost Kymeta pracuje na technologii konformní antény, která by mohla být integrována do těla raket Shockwave vyvíjených společností iRocket. Umožní tak propojení na více oběžných drahách, které bude podle nich zásadní pro americkou síť protiraketových raket Golden Dome.

Revolv Space

Italsko-nizozemská společnost Revolv Space má svého prvního zákazníka pro svou novou generaci pohonných jednotek solárních panelů (SADA) pro středně velké platformy a konstelace, produkt je známý jako MARA.

OHB

Šéf německé kosmické společnosti OHB uvedl, že má obavy z plánovaného společného evropského podniku složeného z dalších třech konkurentů, a to i přesto, že společnost vidí nové příležitosti v rostoucích evropských výdajích na vesmírné programy.

Dcubed

Německá společnost Dcubed, která se zabývá výrobou družicových komponentů, se přesouvá k technologii výroby ve vesmíru a sérií misí demonstruje výrobu velkých solárních panelů na oběžné dráze.

Ursa Major

Startup Ursa Major 18. listopadu oznámil, že získal financování ve výši 100 milionů dolarů v rámci série E a zajistil další dluhové závazky ve výši 50 milionů dolarů, což společnosti poskytlo nový vlastní kapitál a přístup k vypůjčenému kapitálu v rámci expanze na americký trh s obrannými technologiemi.

FAA

Federální úřad pro letectví (Federal Aviation Administration) zrušil omezení týkající se načasování komerčních startů, která byla vyvolána dopady vládního uzavření na správu vzdušného prostoru.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

ŽIVĚ: Indové vypouští komunikační družici

Indická raketa GSLV Mk.II již stojí na startovní rampě kosmodromu Šríharikota, odkud by měla dnes ve 13:26 našeho času vypustit telekomunikační družici GSAT-6A. Jejím úkolem bude vysílání v pásmu S a zajištění mobilního signálu pro vládní a armádní složky. Může jít již o pátou úspěšnou misi v řadě od návratu do služby tohoto nosiče v roce 2014. Aktuální mise je ale zajímavá i díky tomu, že Indové na této raketě představí hned několik novinek. Kupříkladu druhý stupeň rakety dostal novou verzi motoru Vikas a změny se dotkly i kryogenního horního stupně. Ten má používat novou metodu vypínání, díky které by mělo být dosaženo přesnějšího hospodaření s pohonnými hmotami. V našem článku budete mít možnost sledovat celý start živě.

Zdroje informací:
http://spaceflight101.com/

Zdroje obrázků:
https://www.nasaspaceflight.com/wp-content/uploads/2018/03/2018-03-29-033423.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
12 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
casso
casso
7 let před

ako naschval v case startu som mal meeting, ale pozeram ze maju usmev na tvari a navzajom si gratuluju, tak sa to asi podarilo 🙂

Eďas
7 let před

Start byl moc pěkný a i lehce úsměvný, jelikož angličtina z úst indů zní vážně srandovně 🙂

varan
varan
7 let před
Odpověď  Eďas

Ano, u toho přízvuku mě napadlo, kde je call centrum, kam volají indové 🙂

Entes
Entes
7 let před

Tak jsem se podival ze zaznamu a teda, pekne mozna, ale bylo to suche az hruza.

jregent
jregent
7 let před

pěkný, díky

von Schmeks
von Schmeks
7 let před

neviem či sa to tu už preberalo v minulosti ale zaujímalo by ma, prečo sa pri štarte začne odlamovať také veľké množstvo úlomkov zrejme termoizolácie nádrží? Pôsobí to hrôzostrašne.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  von Schmeks

Jsou to opravdu tepelně izolační panely a je to naprosto běžné. Je to kvůli chvění rakety při startu a navíc už je to jen zbytečná zátěž. 🙂

Racek
Racek
7 let před

Konečně zas trochu exotiky, tentokrát originální indická konstrukce. Indové začínají mít našlápnuto, rakety už mají celkem slušnou spolehlivos´t, prostě dobře že tu jsou. A uvidíme, jak se prosadí na komerčním trhu.

jregent
jregent
7 let před
Odpověď  Racek

take jim fandim

Honza
Honza
7 let před
Odpověď  Racek

Myslím že na komerčním trhu nemají šanci, ten systém je hrozně komplikovaný. Jestli jsem to dobře pochytil tak tři různé druhy motorů na jedné raketě.

frank
frank
7 let před
Odpověď  Honza

Tři různé druhy motorů 🙂 Doslova hrůza… Třeba taková Delta tedy léta létá komplikovaně 🙂

Racek
Racek
7 let před
Odpověď  Honza

Ceny nevypadají marně, kosmodrom blízko rovníku, teď jen ta spolehlivost. Jinak ta raketa je stavebnicová, jak je dnes moderní :-))

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.