sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Kymeta

Společnost Kymeta pracuje na technologii konformní antény, která by mohla být integrována do těla raket Shockwave vyvíjených společností iRocket. Umožní tak propojení na více oběžných drahách, které bude podle nich zásadní pro americkou síť protiraketových raket Golden Dome.

Revolv Space

Italsko-nizozemská společnost Revolv Space má svého prvního zákazníka pro svou novou generaci pohonných jednotek solárních panelů (SADA) pro středně velké platformy a konstelace, produkt je známý jako MARA.

OHB

Šéf německé kosmické společnosti OHB uvedl, že má obavy z plánovaného společného evropského podniku složeného z dalších třech konkurentů, a to i přesto, že společnost vidí nové příležitosti v rostoucích evropských výdajích na vesmírné programy.

Dcubed

Německá společnost Dcubed, která se zabývá výrobou družicových komponentů, se přesouvá k technologii výroby ve vesmíru a sérií misí demonstruje výrobu velkých solárních panelů na oběžné dráze.

Ursa Major

Startup Ursa Major 18. listopadu oznámil, že získal financování ve výši 100 milionů dolarů v rámci série E a zajistil další dluhové závazky ve výši 50 milionů dolarů, což společnosti poskytlo nový vlastní kapitál a přístup k vypůjčenému kapitálu v rámci expanze na americký trh s obrannými technologiemi.

FAA

Federální úřad pro letectví (Federal Aviation Administration) zrušil omezení týkající se načasování komerčních startů, která byla vyvolána dopady vládního uzavření na správu vzdušného prostoru.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Další zážeh motoru pro raketu SLS

Dnes ve 23:45 našeho času by se měl na Stennisově středisku zapálit motor RS-25. Tyto testy většinou vysílá NASA TVZdroj
1. února 19:16

Rubrika:

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
3 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jiří Hošek
Jiří Hošek
7 let před

Tento zážeh má dva základní cíle.
Prvním cílem je odzkoušení poslední, čtvrté letové řídicí jednotky FM11 motoru RS-25 pro pilotovanou misi EM-2. Jednotka FM8 byla otestována při zážehu dne 19.10.2017, FM3 dne 13.12.2017, FM10 dne 16.1.2018. Řídicí jednotka FM11 bude po odzkoušení nainstalována na čtvrtý motor určený pro druhý let SLS. Pro nepilotovanou misi EM-1 budou všechny čtyři motory k dispozici jako náhradní díly.
Druhým cílem zážehu je demonstrace stability pogo akumulátoru vyrobeného metodou 3D tisku v maximálních podmínkách. Jde o třetí ze série čtyř testů, zaměřené na chování pogo akumulátoru v souvislosti s obnovením výroby nových motorů pro raketu SLS. Poslední test této série je plánován přibližně na 21. února. Poté bude motor č. 0528 z testovacího stanoviště A-1 odvezen. Na stanovišti jej nahradí druhý vývojový motor č. 0525, na kterém budou testovány další nové díly.

Jirka Hadač
Jirka Hadač
7 let před
Odpověď  Jiří Hošek

Pane Hošek, vy nás vždy tak detailně zásobíte informace, že to je už skoro na kratší článek. Díky za ně.
Mimochodem, chápu dobře účel pogo akumulátoru jako odstranění vlivu pogo oscilací?

Jiří Hošek
Jiří Hošek
7 let před
Odpověď  Jirka Hadač

Tak to mám radost za kladnou zpětnou vazbu.
Účel pogo akumulátoru chápete správně. Podrobně se tomu věnoval Dušan Majer tady:
https://kosmonautix.cz/2017/12/3d-tisk-vyuziji-i-motory-sls/
Včerejší test byl vyhodnocen jako úspěšný.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.