Vantor
Společnost Vantor, komerční firma zabývající se pozemskými průzkumy, dříve známá jako Maxar Intelligence, začala poskytovat americkým vesmírným silám snímky z vesmíru ve vysokém rozlišení, čímž zaplnila mezeru ve vojenském dohledu nad nízkou oběžnou dráhou Země
Tento zážeh má dva základní cíle.
Prvním cílem je odzkoušení poslední, čtvrté letové řídicí jednotky FM11 motoru RS-25 pro pilotovanou misi EM-2. Jednotka FM8 byla otestována při zážehu dne 19.10.2017, FM3 dne 13.12.2017, FM10 dne 16.1.2018. Řídicí jednotka FM11 bude po odzkoušení nainstalována na čtvrtý motor určený pro druhý let SLS. Pro nepilotovanou misi EM-1 budou všechny čtyři motory k dispozici jako náhradní díly.
Druhým cílem zážehu je demonstrace stability pogo akumulátoru vyrobeného metodou 3D tisku v maximálních podmínkách. Jde o třetí ze série čtyř testů, zaměřené na chování pogo akumulátoru v souvislosti s obnovením výroby nových motorů pro raketu SLS. Poslední test této série je plánován přibližně na 21. února. Poté bude motor č. 0528 z testovacího stanoviště A-1 odvezen. Na stanovišti jej nahradí druhý vývojový motor č. 0525, na kterém budou testovány další nové díly.
Pane Hošek, vy nás vždy tak detailně zásobíte informace, že to je už skoro na kratší článek. Díky za ně.
Mimochodem, chápu dobře účel pogo akumulátoru jako odstranění vlivu pogo oscilací?
Tak to mám radost za kladnou zpětnou vazbu.
Účel pogo akumulátoru chápete správně. Podrobně se tomu věnoval Dušan Majer tady:
https://kosmonautix.cz/2017/12/3d-tisk-vyuziji-i-motory-sls/
Včerejší test byl vyhodnocen jako úspěšný.