Na náhledové fotce tohoto krátkého článku se astronauti Bob Behnken a Eric Boe prochází po lávce, přes kterou budou oni i jejich kolegové nastupovat do lodi Crew Dragon od SpaceX. Původně se čekalo, že k instalaci této konstrukce na přístupovou věž u rampy 39A dojde na konci letošního roku, ale podle aktuálních informací se tento úkon přesouvá na začátek roku příštího. Lávka bude umístěná ve výšce 70 metrů a překlene prostor mezi věží, která se dříve používala pro obsluhu raketoplánů a mezi lodí Crew Dragon, která začne už příští rok vozit do vesmíru astronauty.
Jak na našem fóru uvádí Miroslav Pospíšil, je možné, že tento odklad značí velmi zajímavou věc – SpaceX se zřejmě chce maximálně soustředit na úpravy rampy 39A, které zajistí její kompatibilitu s připravovanou raketou Falcon Heavy a všechny ostatní úkony posouvá dále. Existuje samozřejmě i možnost, že odklad instalace lávky způsobilo něco jiného, ale těžko říct, co by to mohlo být. Konstrukce je prakticky hotová několik týdnů. Odsunem instalace lávky na začátek roku 2018 se navíc nic nestane, protože první Crew Dragon má letět jako nepilotovaný v únoru 2018 a první posádka usedne do lodi až v červnu, takže lávka není kritickým článkem.
Zdroje informací:
https://blogs.nasa.gov/
http://forum.kosmonautix.cz/
Zdroje obrázků:
https://blogs.nasa.gov/commercialcrew/wp-content/uploads/sites/230/2017/09/IMG_0547.jpg
Ak som dobre pochopil, tak prvy let bude nepilotovany a druhy uz pilotovany? Alebo este budu medzi nimi nejake nepilotovane lety.
Dakujem za odpoved.
Mezi pilotovaným a nepilotovaným letem by měla proběhnout pouze zkouška záchrany lodi (mimochodem exemplář, který poletí na nepilotovanou misi) z letící rakety (In-flight abort test).
Dakujem za rychlu odpoved. Priznam sa trochu som bol zmateny Vasou odpovedou, co sa tyka skusky zachrany lode, kym mi nezaplo ze sa vlastne po prvom nepilovanom lete vrati lod spat.
Přesně tak – vrátí se z oběžné dráhy a poletí na zkoušku záchrany za letu. Druhý exemplář pak už ponese posádku.
Já osobně si myslím, že odklad je způsoben minimalizováním potencionálních škod FH kdyby při demo verzi explodoval přímo na rampě zničil by zbytečně i můstek což by byla zbytečná škoda navíc. Ale je to jen moje domněnka
Rozhodně se mi to taky zdá jako logická domněnka. Ale těžko říct, pravdivý důvod se hned tak asi nedozvíme, tedy do oficiálního prohlášení SpaceX.
Co je oficiální, ještě neznamená že je pravdivé.
Mě to přijde hodně pravděpodobné 😉
Tak to se Elon fakt hodně bojí výbuchu FH na rampě. Ale takový výbuch by byl totální katastrofa, tak 10% Hirošimy.
Mám pocit, že na ty 4 výbuchy N-1 hned tak něco mít nebude (N-1 vážila o 1000t víc než FH). Anebo na tu šílenou katastrofu, co se stala v Halifaxu za světové války.
Neprehanajte, to ze tam bude cca 1400 ton paliva je pravda, pre rampu by to urcite bolo znicujuce ale pochybujem ze spalovanie pri vybuchu by bolo tak dokonale a tak rychle, aby sa ucinky dali porovnavat s atomovym vybuchom.
To by potom ani po minulorocnej havarii nemalo po rampe zostat poriadne ani pamiatky, tiez tam bolo dobrych 500 ton paliva a pritom TEL zostal stat v vzpriamenej polohe.
Nevadí,na plán ,či spíše vizi pro 4.čtvrtletí příštího roku by to mít vliv nemělo.
Osobně tomu nevěřím,i kdyby FH starty proběhly ukázkově, ale o to radějí budu překvapen.
https://technet.idnes.cz/spacex-dragon-mesic-musk-08u-/tec_vesmir.aspx?c=A170227_230850_tec_vesmir_kuz
nebo
http://forum24.cz/lifestyle/2017/03/05/lide-poleti-k-mesici-mozna-uz-pristi-rok-jako-turiste-se-spacex/
Tomu říkají lávka, jo? Vypadá to spíš jako vstup do nějakého honosného paláce …