sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (NROL-77)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Orbex

Společnost Orbex, jedna z pěti společností zapojených do programu European Launcher Challenge organizace ESA, obdržela na ministerské konferenci agentury mnohem méně finančních prostředků než ostatní čtyři poté. Stalo se poté co Spojené království odložilo rozhodnutí o tom, jak rozdělit většinu svého příspěvku.

Družicové konstelace

Družicové konstelace společností SpaceX a Amazon získají přibližně 4 % z téměř 20 miliard dolarů, které státy navrhly na výstavbu venkovských širokopásmových sítí, což představuje zhruba 21 % lokalit v rámci federálního programu BEAD.

SLI

Společnost SLI, specialista na financování aktiv, plánuje koupit dvě malé geostacionární družice od amerického startupu AscendArc v hodnotě více než 200 milionů dolarů.

Jared Isaacman

Vedoucí představitelé senátního obchodního výboru uvedli, že doufají, že Jared Isaacman bude brzy jmenován správcem NASA. Stalo se tak 3. prosince na potvrzovacím slyšení o jeho nominaci na administrátora NASA v Senátu pro obchod.

Spire Global

Společnost Spire Global získala od společnosti Deloitte kontrakt na návrh, výstavbu a provoz osmi družic, které podpoří její úsilí v oblasti kybernetické bezpečnosti na oběžné dráze.

Shijian-21

Čínské experimentální družice Shijian-21 a Shijian-25 se oddělily na geostacionární oběžné dráze poté, co byly měsíce v dokovacím zařízení a prováděly testy doplňování paliva na oběžné dráze.

Čína

Čínská vesmírná správa zveřejnila politický plán zaměřený na urychlení rozvoje komerčního využití vesmíru a jeho začlenění do širších národních vesmírných ambicí.

VZLUSAT-2

Družice VZLUSAT-2, která vyfotila „první české vesmírné selfie,“ shořela v atmosféře. VZLU AEROSPACE zpřístupňuje část dat, která pořídila. VZLUSAT-2 naposledy zachytila německá výzkumná stanice Neumayer Station III na Antarktidě.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Miniraketoplán se dnes proletí

Miniraketoplán Dream Chaser od společnosti Sierra Nevada Corporation procházel v minulých týdnech na Armstrongově středisku v Kalifornii zkouškami podvozku a celkově procesů, které přijdou ke slovu po dosednutí na ranvej. Nyní je čas přistoupit k další úrovni, která se anglicky označuje jako „Captive carry test“. V podstatě jde o první letovou zkoušku stroje, který však neletí sám, ale je zavěšen pod jiným letounem, nejčastěji vrtulníkem. Dnes odpoledne našeho času by měl takový test přijít a část by se měla vysílat živě na Facebooku firmy Sierra Nevada Corporation.

Společnost již včera avizovala, že vysílání by mělo začít v 15:30 našeho času, jeho součástí bude živý přenos části zkoušky a zbytek přenosu má být vyplněn odpovídáním na otázky diváků. Rozhodli jsme se tedy, že Vás na přenos upozorníme, protože by mohl obsahovat zajímavé záběry a informace.

Zdroje informací:
https://www.facebook.com/
https://twitter.com/

Zdroje obrázků.
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…7efd4496dda3000201da20b31afcea4c&oe=5A203F3C

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
8 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Ondra
Ondra
8 let před

Tušíme k čemu je tento test dobrý?

K uvolnění a přistání zřejně nedojde.

Takže co se NEtestuje:
– aerodynamika
– konstrukce (zatížení je na závěsech)
– přistání (vrtulní asi těžko poletí v tandemu s povoleným lanem a v případě problému zasáhne. Kdo by riskoval život pilota?)

Děkuji za případné doplnění

Dušan Majer
Dušan Majer
8 let před
Odpověď  Ondra

Rozhodně se nebude uvolňovat – k tomu dojde až na konci roku. Při této zkoušce se budou prověřovat navigační a ovládací systémy. helikoptéra bude prolétávat v různých výškách a v různých rychlostech. Detaily v angličtině najdete v tomto článku.

Petr Scheirich
Petr Scheirich
8 let před
Odpověď  Ondra

Nutnou (nikoliv postačující) podmínkou k tomu, aby takový stroj vůbec zvládl autonomně přistát, jsou vstupní informace pro řídící počítač, které musí nasbírat řada senzorů a počítač je správně vyhodnotit: poloha, rychlost, výška, orientace. Při těchto letech jsou tyto údaje známé a testuje se, zda řídící počítač dojde ke stejným výsledkům.

Vlastislav Výprachtický

Lacinější model by řadu zkoušek možná urychlil. Padákové vybavení korpusu může napomoci zabezpečení letových zkoušek.

Pavel
Pavel
8 let před

Ale vzdyt uz s tim jednou leteli, jenom se jim nevysunula leva podvozkova noha s kolem. Nikdy ale neukazali jak ten exemplar dopadl na konci drahy.
Tohle je novy kus a vsechno se testuje znovu?

Dušan Majer
Dušan Majer
8 let před
Odpověď  Pavel

Nový kus s novým systémem podvozku.

David
David
8 let před

Podstatné na tomto testu je, že let v závěsu trval jednu a půl hodiny (ano, přenos pro lid usekli po minutě). Nesbíraných dat je tedy co do času 100 x víc, než při shozu (což je jedna minuta volného letu).
Dále byl použitý rychlejší vrtulník, než dříve – nasbíraná data tedy více odpovídají rychlostem, při kterých se bude přistávat, a kdy je třeba řídit stroj co nejpřesněji.
Dále píší, že testovali řídící jednotku a ostrý řídící software. To znamená, že šlo mimo jiné o zkoušky pro upřesnění funkce autopilota. Manévrování, při kterém se přesně měří, jak stroj reaguje na pohyby klapek, na boční vítr apod.
Aby byl stroj opravdu bezpečný, musí umět přistát za nejrůznějších podmínek – třeba když ho nenadálý poryv bočního větru rozhodí těsně nad ranvejí – autopilot musí umět rychle a přesně zareagovat. Asi jako zkušený řidič, který trhne bleskově volatnem a vyhne se rigolu, ale nesjede přitom z cesty. Řidič musí mít něco najeto, aby reagoval „akorát“, a autopilot k tomu potřebuje právě ty data, co se teď sbírají. Že s tím už jednou přistáli za bezvětří „na lajnu“, je asi totéž, jako když žák autoškoly prvně objede parkoviště.

Dušan Majer
Dušan Majer
8 let před
Odpověď  David

Výborně napsáno! Já jen dodám, že ono první přistání bylo navíc s jiným podvozkem.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.