ŽIVĚ: NASA představí kandidáty na kosmonauty

Už dnes večer se dozvíme jména osmi až čtrnácti lidí, kteří doplní oddíl amerických astronautů. Stanou se kandidáty na kosmonauty a bude na ně čekat rok a půl dlouhý základní výcvik. Po něm už se budou moci těšit na zařazení do kosmické mise – čekají na ně lety v soukromých lodích Crew Dragon a CST-100, ale je téměř jisté, že některý z těchto lidí zažije i let v lodi Orion a pobyt na nástupci ISS, který vznikne u Měsíce. Součástí ceremoniálu v Johnsonově středisku v Houstonu bude i americký viceprezident Mike Pence, zastupující administrátor NASA Robert Lightfoot, ředitelka Johnsonova střediska Ellen Ochoa, nebo ředitel letových operací Brian Kelly. Jmenování začíná ve 20:00 našeho času a mělo by trvat zhruba jednu hodinu. NASA TV bude celou událost vysílat živě a v tomto článku máte možnost sledovat vše živě. V dalších dnech Vám zkusíme přinést článek, který představí vybrané kandidáty.

Aktuální nábor zájemců na post kosmonauta byl rekordní v historii NASA

Aktuální nábor zájemců na post kosmonauta byl rekordní v historii NASA
Zdroj: https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net
Překlad: Autor

Kandidáti, kteří budou dnes představeni vzešli z náboru, který probíhal od prosince 2015 do února 2016. Svůj zájem projevilo neuvěřitelných 18 300 lidí, což je více než dvojnásobek dosavadního rekordu z oku 1978 a trojnásobek oproti poslednímu náboru z roku 2012. Stát se astronautem chtěli lidé ze všech amerických států i z území, která se Spojenými státy souvisí, konkrétně z Portorika, Guamu a americké Samoy.

Požadavků bylo málo, ale nebyly jednoduché – americké občanství, bakalářský titul z akreditované školy zaměřené na vědecký, technický, strojírenský nebo matematický obor, minimálně tříletou praxi nebo minimálně 1000 odlétaných hodin v pilotním křesle proudových letounů.

21 komentářů ke článku “ŽIVĚ: NASA představí kandidáty na kosmonauty”

Jsou to opravdu ti nejlepší nebo ti nejlepší ze skupiny bílých mužů, ze skupiny žen, ze skupiny menšin či ze skupiny černých lesbiček?

nazdával som že konšpirátorov a im podobných tuná nenájdem, ale zdá sa, mýlim sa.

3. Ketivab napsal:

Nevíte, kdy přibližně bude ESA vybírat další kosmonauty?

4. Ketivab napsal:

Viceprezident Mike Pence při představení nových astronautů mimo jiné znovu zmínil obnovení ‚Národní vesmírné rady‘ (National Space Council). O co přesně se jedná a jaký vliv by to mělo na kosmonautiku?