sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Motorová sekce SLS pod tlakem

Nová americká raketa SLS se bude skládat z mnoha důležitých dílů, ale jeden z těch vůbec nejdůležitějších rozhodně není největší. Právě naopak – motorová sekce tvořící nejspodnější část centrálního stupně je ve srovnání s celkovou výškou rakety zanedbatelná. Přesto na tento díl budou při startu působit ohromné síly – Budou v ní usazené čtyři motory RS-25 a navíc se na ni budou z obou stran upínat urychlovací bloky na tuhá paliva, což dohromady vytváří tah téměř 4 000 tun. Motorová sekce tedy musí odolat ohromným silám. Právě proto vyrostlo v Marshallově středisku stanoviště, kde se bude testovat odolnost tohoto dílu. V dnešním článku Vám přinášíme přeloženou infografiku, která ukazuje, jak budou zkoušky probíhat.

Strukturální zkoušky motorové sekce centrálního stupně rakety SLS.
Strukturální zkoušky motorové sekce centrálního stupně rakety SLS.
Zdroj: https://www.nasa.gov
Překlad: Autor

Zdroje informací:
https://www.nasa.gov/

Zdroje obrázků:
http://i.imgur.com/WQBrUYs.jpg
https://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/engine_section_infographic_final.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
13 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Petr Scheirich
Petr Scheirich
7 let před

Bylo mi záhadou, jak bylo možné přeložit texty na obrázku tak, že pozadí zůstalo stejné jako na originálu. Tak jsem si porovnal českou verzi s anglickou důkladně, a přišel na to: pozadí není stejné, jen jsi ho znovu vytvořil co nejpodobnější, použitím stejného obrázku, jako autor originálu :-). Ale co nechápu je, jak se Ti podařilo najít ten původní obrázek z pozadí. Prozradíš nám to, Dušane, nebo to je Tvé „obchodní tajemství“? 🙂

Petr Scheirich
Petr Scheirich
7 let před
Odpověď  Petr Scheirich

(Dovtípil jsem se, že je to pohled na motorovou sekci zaparkovanou před člunem Pegasus zevnitř tohoto člunu, ale přesně tento obrázek prostě nejsem schopen najít 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Petr Scheirich

Rád prozradím. Většinou infografiky překládám tak, že v Photoshopu použiju Clone stamp, nebo Healing brush, někdy Patch tool, kdy si označím část obrázku s textem a přetáhnu ji někam, kde je volno. Program pak dopočítá, jak by to mohlo vypadat. Tenhle postup jsem zkusil i tady, ale bylo to odporné. Hlavně v levém horním rohu, kde je žebrování člunu Pegasus to vypadalo hrozně. Tak jsem si řekl, že zkusím vygooglit původní obrázek. Zadal jsem tedy do Google obrázky heslo „SLS engine section Pegasus“ a našel jsem tenhle obrázek, který jsem identifikoval jako zdrojový pro grafiku. Tak jsme ho natáhl do Photoshopu, roztáhl tak, aby to co nejvíce odpovídalo původnímu a začal jsem přidávat efekty – třeba jsem si pohrál s jasem a kontrastem, nebo jsem obrázek překryl modrou barvou, kterou jsem následně zprůhlednil. Pak už jen zbývalo z původní vrstvy vzít doplňkovou grafiku a přenést ji do vrstvy nad nový obrázek. Samotný překlad pak už probíhal stejně jako u každé jiné grafiky – napsat text, dát mu aspoň co nejpodobnější formu (barva, řez písma, velikost) jako v originálu a bylo hotovo. Nechal jsem na tom cca. dvě hodiny (a jak říká klasik – a přitom taková blbost :-D)

Petr Scheirich
Petr Scheirich
7 let před
Odpověď  Dušan Majer

No jo, je to on :-). Googlil jsem se skoro stejnými klíčovými slovy, ale tenhle na mě nevypadl. Díky.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Petr Scheirich

Rádo se stalo. 😉

Pospíšil
Pospíšil
7 let před
Odpověď  Dušan Majer

… a přitom taková blbost … jo, ale profesionálně provedená!
Mohl by ses tím i živit. 😀

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Pospíšil

Díky moc! Překlady zvládám, ale přitom vždycky hluboce smekám před lidmi, kteří je dokážou vymyslet a vytvořit. 😉

Grejty
Grejty
7 let před
Odpověď  Dušan Majer

Ako grafik Vam s tymito vecami viem ppmoct. Mne to (najma ak dodate zdroje) potrva par minut.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Grejty

Díky moc za nabídku. Kdybych někdy potřeboval, zkusím si Váš kontakt (mail uvedený u komentáře) uložit a v případě potřeby se ozvu. Díky moc!

matus
matus
7 let před
Odpověď  Dušan Majer

Všetká česť, že si s tým dávate takú prácu. Klobúk dole 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  matus

Snažíme se. Je to radost, protože víme, že takový obrázek může některé čtenáře potěšit a předat jim srozumitelnou formou zajímavé informace. 😉

Tomach
Tomach
7 let před
Odpověď  Dušan Majer

Obrovske uznani za takovou praci. Proste perfekcionista, na kterem je videt ze ho to bavi.
Diky moc. Vas musi byt radost zamestnavat (tedy pokud nedelate na sebe ci podud nedelate neco co Vas nebavi).

ptpc
ptpc
7 let před

Dobrá práca!
A hlavne som teda zvedavý na tie skúšky…

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.