sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (MTG-S1)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

EchoStar

Společnost EchoStar odložila možné podání návrhu na vyhlášení bankrotu, aby měla více času na jednání s regulačními orgány, které přezkoumají, zda americký družicový operátor dodržuje podmínky vázané na jeho licence.

GOSAT-GW

Japonská raketa H-2A 28. června úspěšně vynesla vědeckou družici GOSAT-GW neboli Ibuki GW, na sluneční synchronní oběžnou dráhu. Družice bude snímat skleníkové plyny a koloběh vody. Start byl posledním letem rakety H-2A.

Muon Space

Společnost Muon Space zveřejnila první tepelné infračervené snímky ze své družice FireSat Protoflight, což představuje milník pro konstelaci družice specializovanou na detekci lesních požárů. Snímky jsou pořízené pomocí šestikanálového multispektrálního infračerveného přístroje.

NASA

Úřadující správce NASA očekává, že o nové vrcholové struktuře agentury se rozhodne během několika týdnů, ale administrátor potvrzený Senátem nemusí být jmenován dříve než příští rok.

Ministerstvo letectva USA

Ministerstvo letectva USA znovu zvažuje nákup družic pro vojenskou konstelaci na nízké oběžné dráze Země a pozastavuje financování programu ve fiskálním roce 2026, zatímco zkoumá, zda by družice Starshield společnosti SpaceX mohly poskytovat stejné funkce za nižší cenu.

Isar Aerospace

Společnost Isar 25. června oznámila, že získala finanční prostředky od společnosti Eldridge Industries se sídlem v Miami, která investuje do různých odvětví, včetně technologií. Investice má podobu konvertibilního dluhopisu, dluhového nástroje, který lze později převést na akcie společnosti.

Rocket Lab

Společnost Rocket Lab 25. června oznámila, že od Evropské kosmické agentury získala kontrakt na vynesení dvou malých družic k testování navrhované budoucí konstelace LEO-PNT na nízké oběžné dráze Země.

NRO

Američtí poskytovatelé družicových snímků zintenzivňují svá varování před navrhovanými škrty v rozpočtu Národního průzkumného úřadu na komerční snímky a tvrdí, že tyto škrty představují rostoucí riziko pro národní bezpečnost a životaschopnost domácího kosmického průmyslu.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Pohledy do kuchyně SpaceX

Fanouškům firmy SpaceX je asi zbytečné připomínat, že fotky související s touto firmou najdou na jejím Flickru. Ale pozor! Společnost v nedávné době modernizovala galerii přímo na svém webu. Na úvodním rozcestníku si vyberete jedno z dvanácti témat, která pokrývají vývoj od Falconu 1 až do současnosti. Jednotlivá alba sice disponují jen 12 fotkami, ale nízká kvantita je zde nahrazena kvalitou. Mnohé snímky byly totiž zveřejněny vůbec poprvé. Všem fandům kosmonautiky tak doporučujeme projít jednotlivá alba a kochat se podařenými fotkami. V tomto článku Vám přinášíme malou ochutnávku toho, na co se můžete těšit.

Roštové kormidlo před aplikací ochranného nátěru.
Roštové kormidlo před aplikací ochranného nátěru.
Zdroj: http://www.spacex.com
Připojování octawebu pro centrální stupeň Falconu Heavy k nádržím.
Připojování octawebu pro centrální stupeň Falconu Heavy k nádržím.
Zdroj: http://www.spacex.com
Zařízení, které drží raketu na startovní rampě.
Zařízení, které drží raketu na startovní rampě.
Zdroj: http://www.spacex.com
Jeřáby zvedají první stupeň Falconu 9 na zkušební základně McGregor před statickým zážehem - v tomto případě jde o stupeň, který se o pár týdnů později dočkal historicky prvního znovupoužití.
Jeřáby zvedají první stupeň Falconu 9 na zkušební základně McGregor před statickým zážehem – v tomto případě jde o stupeň, který se o pár týdnů později dočkal historicky prvního znovupoužití.
Zdroj: http://www.spacex.com
Inspekce mezistupně - dutého válce, který spojuje první a druhý stupeň.
Inspekce mezistupně – dutého válce, který spojuje první a druhý stupeň.
Zdroj: http://www.spacex.com/

Zdroje informací:
http://www.spacex.com/

Zdroje obrázků:
http://www.spacex.com/…/geometry_12_default_poidx_10.18.16-3_-_resize.jpg
http://www.spacex.com/…/geometry_05_poidx-060916-03_-_resize.jpg
http://www.spacex.com/…/new_gallery_large/public/39a_01_bi0i1468.jpg
http://www.spacex.com/…/public/first_reflight_-_06_dsc04633.jpg
http://www.spacex.com/…/geometry_08_poidx-062816-06_-_resize.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
25 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jirka Hadač
Jirka Hadač
8 let před

Bomba, fakt paráda. Mají až na jednu fotečku jednu nevýhodu. Nejsou u toho lidi, takže se opravdu nedají odhadnout rozměry. Ano vím, jaký má průměr Falcon, že roštová kormidla mají 2m (říkal jsem, že poslouchám živé přenosy, i ze záznamu a nejen jednou 🙂 ), ale to jen vím, bez toho člověka si to nepředstavím.

Dušan Majer
Dušan Majer
8 let před
Odpověď  Jirka Hadač

Chválíme Vaši pozornost a těší nás, že jsou informace z přenosů užitečné. Máte pravdu, že u mnoha fotek chybí měřítko, ale s tím bohužel moc dělat nejde.

MartinH
MartinH
8 let před
Odpověď  Dušan Majer

Jde, přidat někam do rohu siluetu člověka (nevejde-li se tak obrázek roztáhnout o bílé místo a dát tam). Neříkám, že to tak máte dělat, jen že to jde.

maro
maro
8 let před
Odpověď  Jirka Hadač

U toho octawebu je vlevo dole koukající operátor. A za tím roštovým kormidlem je v té místnosti nějaký stůl s odpadkovým košem.

q
q
8 let před

Zvlášť tento obrázek je zajímavý:

http://www.spacex.com/sites/spacex/files/2013_-_7_default_ee8a7150.jpg

Najdete pilota ? 🙂

Dušan Majer
Dušan Majer
8 let před
Odpověď  q

Kovboj Johnny 🙂

Jirka Hadač
Jirka Hadač
8 let před
Odpověď  q

Dost dobrý, já měl tak dobrou náladu po té tvé foto, že jsem se ho snažil naivně najít i na přistávájícím stupňi po SES-10 a … nic 🙂
Moc hezká je i ta dlouhá expozice startu a přistání (2015), či ten dragon nad hurikánem.

Zdeněk
Zdeněk
8 let před

Super.

Sobotka
Sobotka
8 let před

Z čehopak to ty mřížový ploutve jsou? Myslel jsem, že jsou hliníkový. Můžete nazndále zkratkovitěačit, v čem se osmisíť Falcona heavy liší od základní výbavy? Připadá mi to dost podobný.

Sobotka
Sobotka
8 let před
Odpověď  Sobotka

Ach jo, zase mi blbne telefon… Zkratkovitě naznačit…

Jirka Hadač
Jirka Hadač
8 let před
Odpověď  Sobotka

Teď z hliníku, do budoucna dle Elona z titanu.
Ad zbytek:
http://www.elonx.cz/vse-o-falconu-heavy/

Dušan Majer
Dušan Majer
8 let před
Odpověď  Sobotka

V současné době jsou roštová kormidla z hliníkové slitiny, v blízké době se na nich začne používat titan. A octaweb pro centrální stupeň FH je oproti klasickému F9 zesílený, protože se na něj budou přenášet mnohem větší síly i z připojených postranních bloků.

Ubrus Ubrus Khálí
Ubrus Ubrus Khálí
8 let před
Odpověď  Dušan Majer

Můžete být konkrétnější s těmi přenášenými silami na octaweb? Měl jsem za to, že každá raketa disponuje vlastním setem motorů a tedy sama sebe tlačí nahoru. Krom toho jsou jen nahoře a dole spojené. V čem je střední ovtaweb namáhaný více? Díky!

Dušan Majer
Dušan Majer
8 let před

Je to právě tím, že boční stupně jsou k centrálnímu stupni připojeny na dvou místech – jednak dole v oblasti octawebu a pak nahoře pod aerodynamickou špičkou. Aby centrální stupeň hořel déle a nevyhořel současně s bočními stupni, bude při startu jeho výkon snížen, naopak boční stupně pojedou na plný výkon. Budou tedy celou raketu (včetně přiškrceného centrálního stupně) táhnout (tlačit) vpřed. Všechny síly se budou na centrální stupeň přenášet právě v oblasti těch dvou mechanických úponů.

maro
maro
8 let před

I kdyby hořel centrální stupeň a boční stupně stejně dlouho, budou ty boční stupně vždycky tlačit na ten centrální s nákladem a tak ho urychlovat ještě víc, než kdyby tam byl jen ten centrální. Kdyby ty boční rakety nesly jen samy sebe, tak by tam přece vůbec nemusely být.

Zdeněk Hlavica
Zdeněk Hlavica
8 let před

Kdyby boční stupně nesly jen samy sebe, jaký by měly potom smysl? 🙂

Michael Voplatka
8 let před

Smysl to má takový, že kdyby boční stupně nesly jen svou hmotnost, ničím by nepomohly centrálnímu stupni. Aby tam měly nějaký smysl, musí nést více, než jen sebe.

Amper
Amper
8 let před
Odpověď  Sobotka

Ta zlata barva je na 90% nitrid titanu (pouziva se na vrtaky 😀 ) ale bohuzel to nerika jaky material je pod tim. Muze to byt stale jeste hlinik ale klidne to muze byt uz nove kormidlo z titanu

Samo
Samo
8 let před
Odpověď  Amper

To bude takmer určite ešte hliníkové nové titánove majú mať pozmenený desigin. 😉

B.boruvka
B.boruvka
8 let před

Pratele,ta voda co se vzdycky pri startu vali na rampu jde samospadem z vodojemu nebo ji tam cpou puppy?
-Pokud jsou to pumpy tak musi bejt naprosto dechberouci!

Dušan Majer
Dušan Majer
8 let před
Odpověď  B.boruvka

Nejsem si jistý, ale mám dojem, že to samospádem není.

maro
maro
8 let před
Odpověď  B.boruvka

Nemusí to být samospád ani extrémně výkonné pumpy. Může to proudit z nádrží, v kterých část objemu zaujímá vzduch natlakovaný kompresorem. To tlakování mohlo postupně probíhat delší dobu před startem.

Tomas Kohout
Tomas Kohout
8 let před
Odpověď  B.boruvka

Minimálně kus práce odvede ten vysoký vodojem.

Jirka Hadac
Jirka Hadac
8 let před
Odpověď  Tomas Kohout

Vybavuju si dokument kde ukazovali vodu a jak ji resi pri startech raketoplanu. Ukazovali, ze to zajistuje vodojem, a resime li L39A, tak to bude furt stejne. A pumpy myslim netreba, ty vodou netopis, ani ji nevstrikujes nebo nespalujes, jen chladis a delas zvukovou izolaci:-)

B.boruvka
B.boruvka
8 let před
Odpověď  Jirka Hadac

No proto Jsem si to tipnul – ten vodojem- 20 metru vejsky sloupce jim da 2 ATM tlaku,ale Nejsem si jist jestli to takhle funguje u vsech ramp

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.