sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Další krok k americké superraketě je hotový

Ačkoliv jsme Vás včera informovali o problémech, které provází stavbu prvních dílů rakety SLS, neznamená to, že se nepokračuje na dalších frontách. Připravit veškerou pozemní infrastrukturu na provoz nové americké supertěžké rakety není jen tak. 9. května byl dokončen jeden z těchto systémů. Až bude raketa SLS startovat z floridské rampy 39B, poženou se krátce po zážehu motorů horké spaliny přes příkop nazývaný Flame trench, jehož úkolem je dostat je bezpečně pryč od rakety. Právě na tomto stanovišti mohou dělníci zahlásit: „Máme hotovo.“

Vylepšený kanál je navržen tak, aby co nejlépe odolával podmínkám, které vytvoří SLS při svém startu. Úpravy tohoto kanálu obnášely třeba instalaci 96 000 žáruvzdorných cihel, které zvládnou odolat teplotám až 1 100°C. Devátého května mohli dělníci na správné místo uložit poslední kusy těchto cihel. A protože na stavbě strávili hodně času, vytvořili si k ní osobitý vztah. Dělníci si tak mohli poslední cihly před jejich uložením podepsat.

Podepisování žáruvzdorných cihel ve spalinovém příkopu rampy 39B
Podepisování žáruvzdorných cihel ve spalinovém příkopu rampy 39B
Zdroj: https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net
Poslední žárovzdorné cihly pro flame trench na 39B
Poslední žárovzdorné cihly pro flame trench na 39B
Zdroj: https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net
Flame trench v létě 2013 - těžká technika zahajuje rozsáhlou rekonstrukci - na snímku dochází k rozebrání tzv. deflektorů, které odklání spaliny pryč.
Flame trench v létě 2013 – těžká technika zahajuje rozsáhlou rekonstrukci – na snímku dochází k rozebrání tzv. deflektorů, které odklání spaliny pryč.
Zdroj: https://www.nasa.gov/
Rampa 39B prošla rozsáhlou modernizací - na snímku z léta 2013 vidíme rozebírání panelů, po kterých jezdil pásový dopravník.
Rampa 39B prošla rozsáhlou modernizací – na snímku z léta 2013 vidíme rozebírání panelů, po kterých jezdil pásový dopravník.
Zdroj: https://www.nasa.gov

Zdroje informací:
https://www.facebook.com/
https://www.nasa.gov/

Zdroje obrázků:
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/…458ca7026b444fbeefeb79fde26afb2f&oe=59C17F54
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/…99cdd315e654565c4005b175049bca5a&oe=5979CF1E
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/…a8963024b9762a3d81d86f7db33f6329&oe=59786496
https://www.nasa.gov/sites/default/files/flame_trench_upgrades-full_1.jpg
https://www.nasa.gov/sites/default/files/launch_pad_modifications-full_0.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jirka Hadač
Jirka Hadač
7 let před

Řeknu toto. Když jsem se na ty foto díval, tak mě opět napadlo, jak má člověk zkreslené představy o velikosti raket a infrastruktury. Pokud na snímku není člověk, jsou představy o velikosti všeho strašně zavádějící. Vybavuju si přednášku Dušana Majera o SpaceX a jeho rozzářená fotka pod prvním stupněm prvního vrátivšího se Falconu 9. To co vidím tady na fotkách je fakt obří stavba.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Jirka Hadač

Ta měřítka jsou opravdu šílená. A to je ještě první stupeň Falconu oproti SLS opravdový drobeček.

Jirka Hadač
Jirka Hadač
7 let před
Odpověď  Dušan Majer

Souhlas, jenže ono už to nejde moc si představit. Přípomíná mi to vlastní zážitek z WTC v září roku 2000. Stál sem nahoře a sám sebe se ptal, proč tam jsou tak male baráčky,že to nezbourají. Pak jsem se dole baráčkům omlouval, jejich 100 metrů bylo dostatečných a ospravedlňovalo jejich existence víc než dostatečně.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Jirka Hadač

To je pravda.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.