ŽIVĚ: Dva Rusové a americký rekordman se vrací domů

Pokud půjde všechno podle plánu, přistane zítra velmi brzy ráno našeho času (okolo 3:12 SELČ) v kazašské stepi návratová kabina lodi Sojuz TMA-20M. Pro Alexeje Ovčinina, Olega Skripočku a Jeffrey Williamse tak skončí 172 dní dlouhý pobyt na Mezinárodní vesmírné stanici. K oddělení od vesmírného komplexu dojde tři a půl hodiny před přistáním a v našem dnešním článku máte možnost celý průběh sledovat živě.

Už ve 20:30 našeho času se obě trojice rozloučí a vracející se posádka usedne do svého Sojuzu. K fyzickému oddělení by mělo dojít ve 23:51 SELČ. Na stanici v tu chvíli začne 49. dlouhodobá expedice, jejíž hlavou bude Anatolij Ivanišin, který bude spolu s Kate Rubins a Takuja Ónišim čekat na Sojuz MS-02, který sem ve druhé polovině září dopraví další tři astronauty.

Sojuz TMA-20M se bude pomalu vzdalovat od stanice a ve 2:21 našeho času zapálí svůj motor proti směru letu, což jej zpomalí natolik, aby za pár desítek minut mohl vstoupit do atmosféry. Vracející se posádka může mít pocit dobře udělané práce. Její členové během pobytu na stanici provedli více než 200 vědeckých experimentů, obsloužili lodě Progress, Cygnus i Dragon, byli součástí nafukování modulu BEAM, připojili ke stanici adaptér IDA-2 pro soukromé lodě, nebo nainstalovali nové HD kamery. Jeffrey Williams se navíc stal držitelem rekordu v souhrnné délce pobytu ve vesmíru mezi americkými astronauty.

11 komentářů ke článku “ŽIVĚ: Dva Rusové a americký rekordman se vrací domů”

1. Karl napsal:

Dotaz mimo téma článku, ale ke starší vycházce už se mi to dopisovat nechce…

Určitě to nechci přivolávat, EVA zatím probíhají zcela bezproblémově.
    Byla někde informace o tom, jak se podařilo vyřešit problém s vodou ve skafandrech? Poslední co jsem tu četl je, že si stále nejsou jisti, kde a proč se voda objevuje.