sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Josef Aschbacher

Josef Aschbacher 13. května při slyšení před výborem Evropského parlamentu prohlásil, že je „zázrak“, že Evropa dosáhla vedoucí role v některých vesmírných oblastech, jako je pozorování Země a navigace, vzhledem k tomu, že její výdaje na vesmír značně zaostávají za Spojenými státy a Čínou.

Artemis Accords

Norská ministryně obchodu a průmyslu Cecilie Myrsethová podepsala Artemis Accords během akce v sídle Norské kosmické agentury v Oslu, které se zúčastnil šéf agentury a chargé d’affaires velvyslanectví USA v Oslu.

Solestial

Startup Solestial, který se zabývá solární energií získal v rámci financování série A 17 milionů dolarů na rozšíření výroby křemíkových fotovoltaických panelů pro vesmírné aplikace.

OneWeb

Společnost Ramon.Space, specialista na vesmírné výpočty, 14. května oznámila dohodu o dodávce systémů digitálních komunikačních kanálů pro nejméně 70 připravovaných družic OneWeb, což pomůže s přechodem konstelace na softwarově definovanou síť, kterou lze aktualizovat na oběžné dráze.

Zeno Power

Zeno Power, startup financovaný rizikovým kapitálem, který vyvíjí jaderné baterie pro extrémní prostředí, 14. května oznámil, že získal 50 milionů dolarů v rámci financování série B na urychlení své práce v oblasti vesmírných a podvodních energetických systémů.

Arabsat

Saúdskoarabský geostacionární operátor Arabsat podepsal 14. května dohodu o poskytnutí širokopásmové kapacity z navrhované konstelace na nízké oběžné dráze Země se společností Telesat.

Varda Space Industries

Společnost Varda Space Industries oznámila, že 13. května úspěšně přistála její návratová kapsle W-3 v Jižní Austrálii, čímž dokončila svou třetí misi. Mise W-3 se zaměřila na shromažďování dat pro vojenský hypersonický výzkum.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Testy kol pro příští rover

Ve včerejším článku jsme se věnovali vývoji stavu kol vozítka Curiosity, které od roku 2012 brázdí povrch Marsu. V diskusi se rozjela velmi živá a zajímavá debata a řeč přišla i na chystané dvojče roveru Curiosity, které se zatím označuje pouze podle plánovaného roku vypuštění jako Mars rover 2020. Řekli jsme si proto, že by bylo vhodné zmínit se o zkouškách, které momentálně probíhají – technici se snaží nalézt vhodný design kol. Z dostupných fotek se zdá, že pláště testovaných exemplářů jsou silnější, než ty, které známe z Curiosity – byť za cenu vyšší váhy celé sestavy.

Test kola pro Mars rover 2020
Test kola pro Mars rover 2020
Zdroj: http://www.unmannedspaceflight.com/
Různé typy vzorků
Různé typy vzorků
Zdroj: http://www.unmannedspaceflight.com/
Testování kola pro Mars rover 2020
Testování kola pro Mars rover 2020
Zdroj: http://www.unmannedspaceflight.com/

Zdroje informací:
http://forum.kosmonautix.cz/

Zdroje obrázků:
http://www.unmannedspaceflight.com/index.php?act=attach&type=post&id=36005
http://www.unmannedspaceflight.com/index.php?act=attach&type=post&id=37495
http://www.unmannedspaceflight.com/index.php?act=attach&type=post&id=37494

Rubrika:

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
8 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
RiMr
RiMr
9 let před

…no vida… něco bych vzkázal těm, co mě ironicky a sarkasticky obviňovali z příkoří vůči bezchybnému návrhu stávajícího vozejčku a jeho konstruktérům atd…
…ale nebudu škodolibý.

Tohle už vypadá líp.

Evžen111
Evžen111
9 let před
Odpověď  RiMr

Víš, ono je vždycinky špatně, když seriózní debata sklouzne do nějakého osobního osočování, to je potom samozřejmě k ničemu, protože předmět debaty ustupuje do pozadí a vystupují na povrch emoce. To je prostě k ničemu. Jestli je něco špatně tak musíme připustit, že to špatně je. Holt, jak říkal staříček Pagáč. „Všechny světové spory se mají řešit ve sklepě, protože nakonec se všichni budou držet kolem krku a zpívat.“

Ale je fakt, že tyto kolečka vypadají o mnoho robustnější.
E

PH
PH
9 let před
Odpověď  RiMr

Sice taky souhlasím s názory RiMra, ale tyhle kolečka jsou určeny jen pro testování tvaru a hloubky vzorku. Jedná se o pokusné plastové výtisky z 3D tiskárny, které krom vzorku budou mít s finální podobou kol pramálo společného. Letové kusy budou jistě zase z titanové slitiny. Podle všeho se uvažuje o užších kolech než má Curiosity, které při stejné hmotnosti umožní bytelnější konstrukci.
http://www.unmannedspaceflight.com/index.php?showtopic=8030

maro
maro
9 let před

No, ono to hlavně vypadá na úplně jiný materiál. Něco pružnějšího, snad gumovějšího …

Honza
Honza
9 let před

Curiosity má hmotnost 900 kg, na Marsu váží 340 kg. To není ani 60 kg na kolo. Rychlost v řádu cm/s. Provoz při teplotách -80-0,atmosfera bez agresivního kysliku. To musí s přehledem zvladnout dřevěné kolečko od trakaře. Ale my
už sto let běžně používáme nafukovací kolečka. 🙂 Pneumatiky, které za těchto podmínek přežijí 10+ let na Marsu není přece problém vyrobit.

maro
maro
9 let před
Odpověď  Honza

Guma je těžká a stejně se bez ráfku neobejde. Nafukování nemusí vyjít. Pneumatiky nebrat.

MartinS
MartinS
9 let před
Odpověď  Honza

Jen na okraj, věci mají stejnou hmotnost na Zemi i na Marsu. Jakou silou jsou přitahovány k povrchu, tedy jaká je jejich tíha, to je věc jiná. To ovšem není v kilogramech.

Předchozí článek se snímky kol ukazuje, že ta kolečka to tam až tak snadné nemají…

Honza
Honza
9 let před
Odpověď  MartinS

Ok, na Marsu na něj působí stejná tihova síla, jako působí na těleso o hmotnosti 340kg tady na Zemi. 🙂
Ta kolečka dostávají zabrat právě kvůli jejich nešťastné konstrukci, ne kvůli podmínkám na Marsu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.