sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Virgin Galactic

Společnost Virgin Galactic oznámila, že výroba nových suborbitálních kosmických letounů je i nadále na dobré cestě, aby umožnila zahájení komerčních letů v polovině příštího roku, a zároveň zvažuje obnovení prodeje letenek.

Landspace

Čínský startup Landspace v sobotu vynesl na oběžnou dráhu šest družic Tianyi. Družice vynesla raketa Zhuque-2E z rampy v testovací oblasti Dongfeng Commercial Space Innovation Test Area v raketovém středisku Jiuquan.

NGA

National Geospatial-Intelligence Agency (NGA) se připravuje na otevření svého nového kampusu „NGA West“ severně od centra St. Louis koncem září. Toto otevření je vyvrcholením téměř desetiletého úsilí o modernizaci působnosti agentury na Středozápadě.

Josef Aschbacher

Josef Aschbacher 13. května při slyšení před výborem Evropského parlamentu prohlásil, že je „zázrak“, že Evropa dosáhla vedoucí role v některých vesmírných oblastech, jako je pozorování Země a navigace, vzhledem k tomu, že její výdaje na vesmír značně zaostávají za Spojenými státy a Čínou.

Artemis Accords

Norská ministryně obchodu a průmyslu Cecilie Myrsethová podepsala Artemis Accords během akce v sídle Norské kosmické agentury v Oslu, které se zúčastnil šéf agentury a chargé d’affaires velvyslanectví USA v Oslu.

Solestial

Startup Solestial, který se zabývá solární energií získal v rámci financování série A 17 milionů dolarů na rozšíření výroby křemíkových fotovoltaických panelů pro vesmírné aplikace.

OneWeb

Společnost Ramon.Space, specialista na vesmírné výpočty, 14. května oznámila dohodu o dodávce systémů digitálních komunikačních kanálů pro nejméně 70 připravovaných družic OneWeb, což pomůže s přechodem konstelace na softwarově definovanou síť, kterou lze aktualizovat na oběžné dráze.

Zeno Power

Zeno Power, startup financovaný rizikovým kapitálem, který vyvíjí jaderné baterie pro extrémní prostředí, 14. května oznámil, že získal 50 milionů dolarů v rámci financování série B na urychlení své práce v oblasti vesmírných a podvodních energetických systémů.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Obslužná věž pro Starliner roste

Jak se přibližuje první pilotovaný let soukromé lodi CST-100 Starliner, je potřeba řešit praktické otázky jejího provozu. Jednou z nich je i přístupová věž s výtahem a bílou místností, přes kterou se kosmonauti dostanou do útrob lodi. Jenže rampa číslo 41 se používá pro starty raket Atlas V. Není možné rampu na několik měsíců uzavřít, než se věž postaví. Technici proto přistoupili k originálnímu řešení – jednotlivé segmenty přístupové věže se budou svařovat na stanovišti několik kilometrů od rampy, pak se převezou na místo stavby, kde se pomocí jeřábu sestaví na sebe. V dnešním článku uvidíte nejen video popisující význam této stavby, ale také tři fotky z přípravy jednotlivých segmentů obslužné věže.

Stavba jednoho ze segmentů obslužné věže
Stavba jednoho ze segmentů obslužné věže
Zdroj: https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/
Převoz segmentu na místo stavby
Převoz segmentu na místo stavby
Zdroj: https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/
Převoz segmentu na místo stavby
Převoz segmentu na místo stavby
Zdroj: https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/

Zdroje informací:
https://www.youtube.com/watch?v=UjIf8zUSy-w

Zdroje obrázků:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/…/b68ba69744902bad34295fa460df89b8.jpg
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/…976546302367973_8030591104170727109_o.jpg
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/…976546295701307_4706907445490727965_o.jpg
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/…976546309034639_6031389251626552947_o.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
8 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Radoslav Packa
Radoslav Packa
9 let před

Obrázky sú to skutočne zaujímavé, no: originálne riešenie je trocha silné slovo (možno pri stavbe rampy)pretože v bežnom svete je to často používaný spôsob a vlastne aj MIR a ISS sa stavali skladaním.
Skôr ma zaujalo, na tej poslednej fotografii, že ako (ne)ukončili tú konštrukciu: vyzerá to skutočne dekokončeno = zaujímavo

Dušan Majer
Dušan Majer
9 let před
Odpověď  Radoslav Packa

Originální bylo myšleno v oboru přístupových věží u startovních ramp, kde se tato metoda používá poprvé. 😉

Karel
Karel
9 let před

On to uveze jeden kamion ? :-O !!

Dušan Majer
Dušan Majer
9 let před
Odpověď  Karel

Na nízký převod to asi nebude problém. 😉 Ale i tak je potřeba smeknout před konstruktéry.

kopapaka
9 let před
Odpověď  Karel

Osmikola Tatra ve verzi tankový tahač utáhne i na nezpevněné cestě na podvalníku přes šedesát tun – na silnici i normální rychlostí. Nevím kolik by dokázala na dokonalém povrchu na redukce, ale bude to opravdu hodně… A to je to „obyčejné“ auto…

Karel
Karel
9 let před

Pod tím videem bylo další, a to start raketoplánu v hd, Že existuje takový záběr z „paluby“ jsem netušil a je to nádhera.
https://www.youtube.com/watch?v=zsJpUCWfyPE

Dušan Majer
Dušan Majer
9 let před
Odpověď  Karel

Opravdu nádhera!

Racek
Racek
9 let před

Tak asi 10 let neměli žádnou kosmickou lod, teď budou mít najednou tři. Efektivita v podáni NASA. Až skončí s ISS, tak opravdu nevím, co s tím budou dělat. Navíc ekonomické parametry Starlineru budou dost zaostávat za Muskovým jednodušším řešením, nehledě k dvakrát dražší nosné raketě.
No, technicky je to nádherný kousek, bezesporu. A koneckonců, jsou to jejich peníze, že ano. Takže i tak to moje staré srdce potěší.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.