sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (Hera)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Near Space Network

NASA 17. září oznámila, že udělila kontrakt společnosti Intuitive Machines na podporu Near Space Network. Jedná se o systém, který poskytuje komunikační služby pro mise NASA na oběžné dráze Země a cislunárním prostoru.

Ariane 6

Evropští představitelé tvrdí, že změna softwaru by měla vyřešit problém, který nastal při inauguračním startu Ariane 6 v červenci s horním stupněm.

Space Network Services

Impulse Space oznámila 16. září kontrakt na zajištění dopravy na geostacionární oběžnou dráhu pro družice od francouzského startupu Space Network Services. Byla to první oznámená dohoda o geostacionární službě Impulse Space, která byla představena v srpnu.

U.S. Space Force

U.S. Space Force udělily téměř 45 milionů dolarů Rochesterskému technologickému institutu a Michiganské univerzitě, aby vedly pokročilý výzkum vesmírné energie a pohonu.

Lockheed Martin

Lockheed Martin získal kontrakt v hodnotě 297,1 milionu dolarů na vývoj mapovačů blesků pro budoucí geostacionární konstelaci Národního úřadu pro oceán a atmosféru.
Smlouva nařizuje vyvinout dva letové přístroje a zahrnuje opce na dva další.

York Space Systems

Americké vojenské družice postavené společností York Space Systems si úspěšně vyměňovaly data na oběžné dráze pomocí optických komunikačních terminálů Tesat-Spacecom.

Ursa Major

Ursa Major, společnost zabývající se raketovým pohonem se sídlem v Coloradu, získala od americké armády nové finanční prostředky ve výši 12,5 milionu dolarů na pokrok ve vývoji a výrobě raketových motorů na tuhé pohonné látky.

U-space

Francouzský startup U-space bude spolupracovat s nadnárodním dodavatelem raket MBDA na vývoji dvojice družic, které budou demonstrovat detekci, charakterizaci a zaměřování družic a jiných zařízení ve vesmíru. Družice spadají do plánů agentury DGA .

Samara Aerospace

Startup Samara Aerospace získal kontrakt společnosti SpaceWERX na vývoj zlepšeného zaměřování družic o hmotnosti o 200 až 500 kilogramů.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Obslužná věž pro Starliner roste

Jak se přibližuje první pilotovaný let soukromé lodi CST-100 Starliner, je potřeba řešit praktické otázky jejího provozu. Jednou z nich je i přístupová věž s výtahem a bílou místností, přes kterou se kosmonauti dostanou do útrob lodi. Jenže rampa číslo 41 se používá pro starty raket Atlas V. Není možné rampu na několik měsíců uzavřít, než se věž postaví. Technici proto přistoupili k originálnímu řešení – jednotlivé segmenty přístupové věže se budou svařovat na stanovišti několik kilometrů od rampy, pak se převezou na místo stavby, kde se pomocí jeřábu sestaví na sebe. V dnešním článku uvidíte nejen video popisující význam této stavby, ale také tři fotky z přípravy jednotlivých segmentů obslužné věže.

Stavba jednoho ze segmentů obslužné věže
Stavba jednoho ze segmentů obslužné věže
Zdroj: https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/
Převoz segmentu na místo stavby
Převoz segmentu na místo stavby
Zdroj: https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/
Převoz segmentu na místo stavby
Převoz segmentu na místo stavby
Zdroj: https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/

Zdroje informací:
https://www.youtube.com/watch?v=UjIf8zUSy-w

Zdroje obrázků:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/…/b68ba69744902bad34295fa460df89b8.jpg
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/…976546302367973_8030591104170727109_o.jpg
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/…976546295701307_4706907445490727965_o.jpg
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/…976546309034639_6031389251626552947_o.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
8 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Radoslav Packa
Radoslav Packa
9 let před

Obrázky sú to skutočne zaujímavé, no: originálne riešenie je trocha silné slovo (možno pri stavbe rampy)pretože v bežnom svete je to často používaný spôsob a vlastne aj MIR a ISS sa stavali skladaním.
Skôr ma zaujalo, na tej poslednej fotografii, že ako (ne)ukončili tú konštrukciu: vyzerá to skutočne dekokončeno = zaujímavo

Dušan Majer
Dušan Majer
9 let před
Odpovědět  Radoslav Packa

Originální bylo myšleno v oboru přístupových věží u startovních ramp, kde se tato metoda používá poprvé. 😉

Karel
Karel
9 let před

On to uveze jeden kamion ? :-O !!

Dušan Majer
Dušan Majer
9 let před
Odpovědět  Karel

Na nízký převod to asi nebude problém. 😉 Ale i tak je potřeba smeknout před konstruktéry.

kopapaka
kopapaka
9 let před
Odpovědět  Karel

Osmikola Tatra ve verzi tankový tahač utáhne i na nezpevněné cestě na podvalníku přes šedesát tun – na silnici i normální rychlostí. Nevím kolik by dokázala na dokonalém povrchu na redukce, ale bude to opravdu hodně… A to je to „obyčejné“ auto…

Karel
Karel
9 let před

Pod tím videem bylo další, a to start raketoplánu v hd, Že existuje takový záběr z „paluby“ jsem netušil a je to nádhera.
https://www.youtube.com/watch?v=zsJpUCWfyPE

Dušan Majer
Dušan Majer
9 let před
Odpovědět  Karel

Opravdu nádhera!

Racek
Racek
8 let před

Tak asi 10 let neměli žádnou kosmickou lod, teď budou mít najednou tři. Efektivita v podáni NASA. Až skončí s ISS, tak opravdu nevím, co s tím budou dělat. Navíc ekonomické parametry Starlineru budou dost zaostávat za Muskovým jednodušším řešením, nehledě k dvakrát dražší nosné raketě.
No, technicky je to nádherný kousek, bezesporu. A koneckonců, jsou to jejich peníze, že ano. Takže i tak to moje staré srdce potěší.

https://kosmonautix.cz/2015/09/18/obsluzna-vez-pro-starliner-roste/