sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Obslužná věž pro Starliner roste

Jak se přibližuje první pilotovaný let soukromé lodi CST-100 Starliner, je potřeba řešit praktické otázky jejího provozu. Jednou z nich je i přístupová věž s výtahem a bílou místností, přes kterou se kosmonauti dostanou do útrob lodi. Jenže rampa číslo 41 se používá pro starty raket Atlas V. Není možné rampu na několik měsíců uzavřít, než se věž postaví. Technici proto přistoupili k originálnímu řešení – jednotlivé segmenty přístupové věže se budou svařovat na stanovišti několik kilometrů od rampy, pak se převezou na místo stavby, kde se pomocí jeřábu sestaví na sebe. V dnešním článku uvidíte nejen video popisující význam této stavby, ale také tři fotky z přípravy jednotlivých segmentů obslužné věže.

Stavba jednoho ze segmentů obslužné věže
Stavba jednoho ze segmentů obslužné věže
Zdroj: https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/
Převoz segmentu na místo stavby
Převoz segmentu na místo stavby
Zdroj: https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/
Převoz segmentu na místo stavby
Převoz segmentu na místo stavby
Zdroj: https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/

Zdroje informací:
https://www.youtube.com/watch?v=UjIf8zUSy-w

Zdroje obrázků:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/…/b68ba69744902bad34295fa460df89b8.jpg
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/…976546302367973_8030591104170727109_o.jpg
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/…976546295701307_4706907445490727965_o.jpg
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/…976546309034639_6031389251626552947_o.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
8 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Radoslav Packa
Radoslav Packa
9 let před

Obrázky sú to skutočne zaujímavé, no: originálne riešenie je trocha silné slovo (možno pri stavbe rampy)pretože v bežnom svete je to často používaný spôsob a vlastne aj MIR a ISS sa stavali skladaním.
Skôr ma zaujalo, na tej poslednej fotografii, že ako (ne)ukončili tú konštrukciu: vyzerá to skutočne dekokončeno = zaujímavo

Dušan Majer
Dušan Majer
9 let před
Odpověď  Radoslav Packa

Originální bylo myšleno v oboru přístupových věží u startovních ramp, kde se tato metoda používá poprvé. 😉

Karel
Karel
9 let před

On to uveze jeden kamion ? :-O !!

Dušan Majer
Dušan Majer
9 let před
Odpověď  Karel

Na nízký převod to asi nebude problém. 😉 Ale i tak je potřeba smeknout před konstruktéry.

kopapaka
kopapaka
9 let před
Odpověď  Karel

Osmikola Tatra ve verzi tankový tahač utáhne i na nezpevněné cestě na podvalníku přes šedesát tun – na silnici i normální rychlostí. Nevím kolik by dokázala na dokonalém povrchu na redukce, ale bude to opravdu hodně… A to je to „obyčejné“ auto…

Karel
Karel
9 let před

Pod tím videem bylo další, a to start raketoplánu v hd, Že existuje takový záběr z „paluby“ jsem netušil a je to nádhera.
https://www.youtube.com/watch?v=zsJpUCWfyPE

Dušan Majer
Dušan Majer
9 let před
Odpověď  Karel

Opravdu nádhera!

Racek
Racek
9 let před

Tak asi 10 let neměli žádnou kosmickou lod, teď budou mít najednou tři. Efektivita v podáni NASA. Až skončí s ISS, tak opravdu nevím, co s tím budou dělat. Navíc ekonomické parametry Starlineru budou dost zaostávat za Muskovým jednodušším řešením, nehledě k dvakrát dražší nosné raketě.
No, technicky je to nádherný kousek, bezesporu. A koneckonců, jsou to jejich peníze, že ano. Takže i tak to moje staré srdce potěší.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.