sociální sítě

Přímé přenosy

    krátké zprávy

    Gateway, Artemis IV a V

    Sněmovna reprezentantů dnes schválila zákon o federálním rozpočtu na letošní fiskální rok 2025 v jeho senátní verzi, tedy včetně všech peněz pro NASA, které navrhl Ted Cruz. Nyní zákon půjde do Bílého domu k zítřejšímu Trumpovu podpisu.

    Latitude

    Francouzský startup Latitude, který vyvíjí nosnou raketu Zephyr, podepsal smlouvy o expanzi do větších výrobních prostorů. Společnost doufá, že v příštím roce provede první start z Francouzské Guyany.

    O3b mPower

    Společnost Boeing dodala společnosti SES další dva širokopásmové družice O3b mPower s hardwarovými opravami. Družice nesou přepracované energetické moduly, které mají řešit elektrické problémy, které se vyskytly u prvních šesti družic.

    Atomic-6

    Startup Atomic-6, který se zabývá kompozitními materiály, uzavřel s americkými vesmírnými silami dohodu v hodnotě 2 milionů dolarů na vybudování svého solárního pole pro vojenské družicové aplikace.

    LeoLabs

    Společnost LeoLabs, kalifornský provozovatel pozemních radarů pro sledování objektů na nízké oběžné dráze Země, získala v rámci amerického vojenského programu financování ve výši 4 milionů dolarů na modernizaci svého mobilního sledovacího radaru.

    Skynopy

    Francouzská kosmická agentura přispěla do kola financování ve výši téměř 18 milionů dolarů pro místní startup Skynopy, čímž podpořila úsilí o rychlý rozvoj sítě pozemních stanic.

    NOAA

    Ministerstvo obchodu zveřejnilo 30. června dlouho odkládaný dokument Kongresu s odůvodněním návrhu rozpočtu Národního úřadu pro oceán a atmosféru na fiskální rok 2026. Dokument poskytuje více podrobností o návrhu rozpočtu. Ministerstvo obchodu navrhuje ukončit financování programu koordinace vesmírného provozu.

    Naše podcasty

    Doporučujeme

    Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

    Poděkování

    Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

    Obslužná věž pro Starliner roste

    Jak se přibližuje první pilotovaný let soukromé lodi CST-100 Starliner, je potřeba řešit praktické otázky jejího provozu. Jednou z nich je i přístupová věž s výtahem a bílou místností, přes kterou se kosmonauti dostanou do útrob lodi. Jenže rampa číslo 41 se používá pro starty raket Atlas V. Není možné rampu na několik měsíců uzavřít, než se věž postaví. Technici proto přistoupili k originálnímu řešení – jednotlivé segmenty přístupové věže se budou svařovat na stanovišti několik kilometrů od rampy, pak se převezou na místo stavby, kde se pomocí jeřábu sestaví na sebe. V dnešním článku uvidíte nejen video popisující význam této stavby, ale také tři fotky z přípravy jednotlivých segmentů obslužné věže.

    Stavba jednoho ze segmentů obslužné věže
    Stavba jednoho ze segmentů obslužné věže
    Zdroj: https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/
    Převoz segmentu na místo stavby
    Převoz segmentu na místo stavby
    Zdroj: https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/
    Převoz segmentu na místo stavby
    Převoz segmentu na místo stavby
    Zdroj: https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/

    Zdroje informací:
    https://www.youtube.com/watch?v=UjIf8zUSy-w

    Zdroje obrázků:
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/…/b68ba69744902bad34295fa460df89b8.jpg
    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/…976546302367973_8030591104170727109_o.jpg
    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/…976546295701307_4706907445490727965_o.jpg
    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/…976546309034639_6031389251626552947_o.jpg

    Hodnocení:

    0 / 5. Počet hlasů: 0

    Sdílejte tento článek:

    Další podobné články:

    Komentáře:

    Odběr komentářů
    Upozornit
    8 Komentáře
    Nejstarší
    Nejnovější Nejvíce hodnocený
    Inline Feedbacks
    Zobrazit všechny komentáře
    Radoslav Packa
    Radoslav Packa
    9 let před

    Obrázky sú to skutočne zaujímavé, no: originálne riešenie je trocha silné slovo (možno pri stavbe rampy)pretože v bežnom svete je to často používaný spôsob a vlastne aj MIR a ISS sa stavali skladaním.
    Skôr ma zaujalo, na tej poslednej fotografii, že ako (ne)ukončili tú konštrukciu: vyzerá to skutočne dekokončeno = zaujímavo

    Dušan Majer
    Dušan Majer
    9 let před
    Odpověď  Radoslav Packa

    Originální bylo myšleno v oboru přístupových věží u startovních ramp, kde se tato metoda používá poprvé. 😉

    Karel
    Karel
    9 let před

    On to uveze jeden kamion ? :-O !!

    Dušan Majer
    Dušan Majer
    9 let před
    Odpověď  Karel

    Na nízký převod to asi nebude problém. 😉 Ale i tak je potřeba smeknout před konstruktéry.

    kopapaka
    kopapaka
    9 let před
    Odpověď  Karel

    Osmikola Tatra ve verzi tankový tahač utáhne i na nezpevněné cestě na podvalníku přes šedesát tun – na silnici i normální rychlostí. Nevím kolik by dokázala na dokonalém povrchu na redukce, ale bude to opravdu hodně… A to je to „obyčejné“ auto…

    Karel
    Karel
    9 let před

    Pod tím videem bylo další, a to start raketoplánu v hd, Že existuje takový záběr z „paluby“ jsem netušil a je to nádhera.
    https://www.youtube.com/watch?v=zsJpUCWfyPE

    Dušan Majer
    Dušan Majer
    9 let před
    Odpověď  Karel

    Opravdu nádhera!

    Racek
    Racek
    9 let před

    Tak asi 10 let neměli žádnou kosmickou lod, teď budou mít najednou tři. Efektivita v podáni NASA. Až skončí s ISS, tak opravdu nevím, co s tím budou dělat. Navíc ekonomické parametry Starlineru budou dost zaostávat za Muskovým jednodušším řešením, nehledě k dvakrát dražší nosné raketě.
    No, technicky je to nádherný kousek, bezesporu. A koneckonců, jsou to jejich peníze, že ano. Takže i tak to moje staré srdce potěší.

    Děkujeme za registraci! 

    Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

    Děkujeme za registraci! 

    Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.