Všechna zrcadla pro JWST na jednom místě

Před pár dny jsme si připomněli čtvrtstoletí existence Hubbleova teleskopu, stroje, který nepopsatelně posunul možnosti astronomie. Jenže vývoj jde dopředu a technologie rychle stárnou. Proto se i famózní Hubble dočká nástupce, který bude minimálně o jednu třídu lepší. Bude jím dalekohled Jamese Webba, který by se měl do vesmíru podívat v roce 2018. I přesto, že do startu zbývá ještě dost času, tak už několik let probíhají přípravy. Před pár dny si mohla NASA z dlouhého seznamu dílčích kroků odškrtnout další položku – Do Goddardova střediska dorazila i poslední zásilka segmentů, ze kterých se bude skládat primární zrcadlo teleskopu s průměrem 6,5 metru.

11 komentářů ke článku “Všechna zrcadla pro JWST na jednom místě”

1. Petr Čech napsal:

Proč jsou pod tím ochranným krytem a proč je tak velký? Když to bude odolávat prostředí vesmíru, tak by tomu vzduch v čisté místnosti neměl nic udělat, ne?

2. Radoslav Packa napsal:

HST si určite zaslúži čestnú náhradu, čo JWST určite je, ale to slimačie tempo so zástavkami ma trochu znervózňuje. Nehovoriac o tom aká zložitá procedúra čaká teleskop po štarte. Každopádne prajem tomuto ambicióznemu projektu úspech.

3. Spytihněv Čumpelík napsal:

Měl bych dotaz k příbuznému tématu. Chystaný dalekohled WFIRST. Když se o něm začalo mluvit, byl určen do L2. Ale poté, co NASA vyfasovala od NRO družici KeyHole a tu hodlá použít k tomuto projektu, plány na L2 nějak ustaly a vypadá to na obyčejnou geocentrickou dráhu. Je to tak? A pokud ano, tak proč?

4. jozef pindas napsal:

Vynikakuca vec mat oci vo vesmire, ale od pradavna ako zijem, ma niekde trapi, ze ako sa dostat k novym svetom, svetom zitia nasho druhu, ja ocakavam ,ze uvidime okrem uloh fyziky aj taku … Vacsi dokaz aj ked vizualny, dokaz videnia blizsie k planetam, ktore by mhli byt nas domov, aj pozriet sa na ciernu dieru je cool, ale vidiet konecne planetu a dokazat tuzbu ist niekde. Vidiet nove svety. To je ono.