sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Gateway, Artemis IV a V

Sněmovna reprezentantů dnes schválila zákon o federálním rozpočtu na letošní fiskální rok 2025 v jeho senátní verzi, tedy včetně všech peněz pro NASA, které navrhl Ted Cruz. Nyní zákon půjde do Bílého domu k zítřejšímu Trumpovu podpisu.

Latitude

Francouzský startup Latitude, který vyvíjí nosnou raketu Zephyr, podepsal smlouvy o expanzi do větších výrobních prostorů. Společnost doufá, že v příštím roce provede první start z Francouzské Guyany.

O3b mPower

Společnost Boeing dodala společnosti SES další dva širokopásmové družice O3b mPower s hardwarovými opravami. Družice nesou přepracované energetické moduly, které mají řešit elektrické problémy, které se vyskytly u prvních šesti družic.

Atomic-6

Startup Atomic-6, který se zabývá kompozitními materiály, uzavřel s americkými vesmírnými silami dohodu v hodnotě 2 milionů dolarů na vybudování svého solárního pole pro vojenské družicové aplikace.

LeoLabs

Společnost LeoLabs, kalifornský provozovatel pozemních radarů pro sledování objektů na nízké oběžné dráze Země, získala v rámci amerického vojenského programu financování ve výši 4 milionů dolarů na modernizaci svého mobilního sledovacího radaru.

Skynopy

Francouzská kosmická agentura přispěla do kola financování ve výši téměř 18 milionů dolarů pro místní startup Skynopy, čímž podpořila úsilí o rychlý rozvoj sítě pozemních stanic.

NOAA

Ministerstvo obchodu zveřejnilo 30. června dlouho odkládaný dokument Kongresu s odůvodněním návrhu rozpočtu Národního úřadu pro oceán a atmosféru na fiskální rok 2026. Dokument poskytuje více podrobností o návrhu rozpočtu. Ministerstvo obchodu navrhuje ukončit financování programu koordinace vesmírného provozu.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Periodické hodnocení fyzické zdatnosti astronautů

Vzpomínky na výcvik

„Jedna z hodin, které jsem v minulém týdnu absolvovala a o které jsem nic nenapsala, byl úvod do periodického hodnocení fyzické zdatnosti (PFE). PFE je na oběžné dráze pravidelně plánováno: první probíhá přibližně 14 dní po příletu na stanici a poté jednou za měsíc. Vybraným cvičebním strojem je CEVIS (Cycle Ergometer with Vibration Isolation System), který je nainstalován v americkém modulu Destiny. Členové posádky jsou s rotopedem CEVIS dobře obeznámení, protože na něm provádějí zhruba polovinu svého denního kardiovaskulárního tréninku – druhá polovina připadá na běžecký pás T2.

Neděle 11. srpna 2013

Hodina, kterou jsem absolvovala v uplynulém týdnu, se týkala nastavení vybavení nezbytného pro sběr dat během PFE: připevnění elektrod elektrokardiogramu, umístění manžety pro měření krevního tlaku, umístění mikrofonu pro snímání srdeční frekvence nebo konfigurace všech kabelů a jejich propojení s počítačem, na němž je software pro nahrávání dat.

Během svých PFE postupují členové posádek podle protokolu za tímto účelem vytvořeným před misí na základě jejich VO2max. Nasbíraná data poté přistanou na stole jejich letového lékaře, který tak může sledovat vývoj jejich kardiovaskulární kondice napříč celou misí a ten pak může navrhnout změny ve cvičebním rozvrhu.

Na následující fotografii můžete vidět Chrise Hadfielda provádějícího PFE na oběžné dráze. A ano, CEVIS, na kterém cvičíme na Zemi, skutečně má sedadlo a řídítka. Naproti tomu na oběžné dráze je vše, co potřebujete, jen pár bot, které pevně připojíte k pedálům!

Chris Hadfield provádějící periodické hodnocení fyzické zdatnosti PFE.
Chris Hadfield provádějící periodické hodnocení fyzické zdatnosti PFE.
Zdroj: https://plus.google.com/

Čtvrtek 3. dubna 2014

Dnešní den byl dnem mnoha lékařských procedur zahrnujících také několik zkoušek požadovaných pro mou lékařskou certifikaci. To mimo jiné zahrnovalo i zátěžový test na běžícím pásu, při kterém je rychlost postupně zvyšována až po maximální vypětí, zatímco jsou monitorovány kardiovaskulární funkce. Během tohoto testu navíc provádíme měření VO2max, neboli maximálního využití kyslíku, což je indikátor aerobní kondice. Tady u nás v Kolíně nad Rýnem měříme VO2max na běžeckém pásu. V Houstonu později absolvuji další cvičení, při kterém mi bude stanovena hodnota VO2max na rotopedu, takže to bude mít přímou souvislost s daty, které měříme na oběžné dráze během našich měsíčních zkouškách PFE.

Na fotografii můžete vidět bývalého člena posádky ISS Thomase Reitera provádějícího PFE na rotopedu CEVIS. K měření spotřeby kyslíku používáme přenosné zařízení pro měření pulmonální funkce. Jak všechny tyto hadice a kabely uspořádat a připojit, jsem se učila před několika dny.“

Thomas Reiter během PFE.
Thomas Reiter během PFE.
Zdroj: https://plus.google.com/
Učila jsem se sestavit přenosný systém pro měření pulmonální funkce. Hádám, že na ISS bude poněkud více „přenosný“ :-)
Učila jsem se sestavit přenosný systém pro měření pulmonální funkce. Hádám, že na ISS bude poněkud více „přenosný“ 🙂
Zdroj: https://twitter.com/AstroSamantha/

Zdroj informací:
https://plus.google.com/

Zdroje obrázků:
https://plus.google.com/
https://twitter.com/AstroSamantha/

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.