sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

AeroVironment

Společnost AeroVironment, dodavatel obrany zaměřený na bezpilotní vzdušná vozidla, oznámil 19. listopadu, že plánuje získat BlueHalo, společnost zabývající se obrannými a vesmírnými technologiemi. Hodnota obchodu je přibližně 4,1 miliardy dolarů.

Kepler Communications

Kanadský operátor Kepler Communications požádal Federální komunikační komisi, aby schválila celkem 18 družic, včetně 10 s optickým užitečným zatížením, které by měly být vypuštěny koncem příštího roku. Společnost plánuje provozovat větší družice s menším počtem.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Astronaut mechanik

úvodní obrázek

„Toto byl jeden z těch týdnů v životě výcviku astronauta, kdy jsem se cítila jako malé dítě na letním táboře. Strávila jsem celé tři dny na letecké základně Ellington Air Filed, kde se nachází flotila cvičných proudových letounů T-38 patřících NASA. Můj výcvik zahrnoval základní dovednosti údržby s úžasnými mechaniky, kteří tyto stroje opravují a starají se o to, aby létání s nimi bylo bezpečné. Byla to skvělá příležitost zopakovat si některé dovednosti a naučit se mnoho nových a užitečných triků.

Pátek 25. července 2014

Na technické práci je něco zábavného a prospěšného. Myslím, že to bude kombinace manuálních dovedností, znalosti nástrojů a materiálů a fakt, že lidské uspokojení přichází při konstrukci nebo opravování nějakého stroje.

Každopádně jsem zde samozřejmě nebyla pro své pobavení. Na vesmírné stanici máme na práci mnoho údržbářských prací. Je to extrémně komplexní stavba, jejíž vybavení si vyžaduje pravidelnou preventivní údržbu a občas také malé opravy na odstranění závad. Výcvik v údržbě ISS zahrnuje množství opravářských lekcí, při kterých se seznamujeme s nářadím, které máme na palubě, se způsobem, jakým jsou údržbářské procedury napsány, s hlášeními a interakcemi, které od nás pozemní kontroloři očekávají a s několika typickými servisními procedurami.

Tento výcvik v terénu byl do mého rozvrhu přidán teprve nedávno a je zamýšlen jako intenzivní zkušenost, při které dostanete mnoho příležitostí si vše takříkajíc osahat a také se učit od těch nejlepších. Jedná se o dvoutýdenní kurz, ale v mém rozvrhu bohužel nebylo v tuto dobu, tedy pouhé čtyři měsíce před startem, možné najít dva volné týdny. Protože jsem ale byla do věci velice zapálená, kurz se mi v mnohém přizpůsobil a mí instruktoři byli skvělí, tudíž jsem se mohla zúčastnit alespoň těchto tří intenzivních dnů.

V prvním dni jsem byla v dílně avioniky, kde jsem si procvičovala pájení, používání multimetru a práci s elektrickými konektory, například při odstraňování a instalaci pinů.  Zbývající čas jsem rozdělila mezi dílnu baterií a kovovýrobu, kde jsem procvičovala činnosti jako je vrátní, vyklepávání, nýtování, ohýbání kovů, odstraňování šroubů s useknutými hlavičkami a mnoho dalšího. Zejména u té poslední činnosti doufám, že na ISS nebude nutná. Snažit se provrtat skrze ocelový šroub není žádná zábava ani na Zemi, takže ve stavu beztíže to musí být opravdu výzva!

Když jsem naposledy dělala něco podobného, bylo mi 19 a pracovala jsem na šestitýdenní kovodělné stáži v dílně studentů konstruktérství v Mnichově. Byl to požadavek k započetí mého strojírenského studia… Nikdy bych nepomyslela, že o 18 let později budu jako astronaut procvičovat řezání závitů s manuální gola sadou, natož tak dělat to na Mezinárodní vesmírné stanici. Není to úžasné?

Je nesmírně důležité umět provést fotodokumentaci naší práce.
Je nesmírně důležité umět provést fotodokumentaci naší práce.
Zdroj: https://plus.google.com/

Na této fotografii se snažím pořídit snímek těžce dostupného a špatně osvětleného detailu. Operátoři v řídících střediscích jsou dalšími páry očí při servisních úkolech na ISS… Ale protože je tam nahoru nemůžeme vzít s sebou, je nesmírně důležité umět provést fotodokumentaci naší práce. Pokud byste rádi viděli víc, zde vám nabízím několik dalších fotek.“

Pájení v dílně avioniky.
Pájení v dílně avioniky.
Zdroj: https://www.flickr.com/
Použití multimetru ke kontrole obvodu.
Použití multimetru ke kontrole obvodu.
Zdroj: https://www.flickr.com/
Vyrobit krabičku... jen za pomocí ručního nářadí.
Vyrobit krabičku… jen za pomocí ručního nářadí.
Zdroj: https://www.flickr.com/
Vytahování šroubu po tom, co byla provrtána jeho hlavička.
Vytahování šroubu po tom, co byla provrtána jeho hlavička.
Zdroj: https://www.flickr.com/
Provrtávání šroubu.
Provrtávání šroubu.
Zdroj: https://www.flickr.com/
Neil je skvělý instruktor!
Neil je skvělý instruktor!
Zdroj: https://www.flickr.com/
Odstraňování ložiska generátoru letounu T-38.
Odstraňování ložiska generátoru letounu T-38.
Zdroj: https://www.flickr.com/
S Grantem a rozloženým generátorem.
S Grantem a rozloženým generátorem.
Zdroj: https://www.flickr.com/
Vrtání děr pro nýty.
Vrtání děr pro nýty.
Zdroj: https://www.flickr.com/

Zdroj informací:
https://plus.google.com/

Zdroje obrázků:
https://plus.google.com/
https://www.flickr.com/

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
9 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
rado
rado
9 let před

Pekné. Je celkom logické, že budú mať aj takýto typ výcviku. Asi máloktorá žena má vzťah k takýmto veciam. A zaujali ma jej hodinky. Omega X 33. Hodinky certifikované NASA pre lety do vesmíru. Ďalší typ po legendárnych Omega Speedmaster (Moonwatch). Nechcete napísať článok o takej dôležitej časti výstroja akou sú náramkové hodinky? 🙂

Xenawarrior
Xenawarrior
9 let před

Skutečně paní používá avomet? Ten jsem totiž viděla naposledy jako děcko (hodně dávno) a to co je na fotce tak nevypadá, ani to nemá správně otočené v tom případě.

Vojta
Vojta
9 let před
Odpověď  Michael Voplatka

Multimetr by byl lepší, když je i v originálu. Avomet je obchodní označení konkrétního typu. Ale není to špatný výrobek, dva kousky mám doma a i když jsou starší než já, fungují celkem dobře. Velkou přesnost od toho člověk chtít nemůže, ale to ani od levných moderních multimetrů.

Marek
Marek
9 let před
Odpověď  Michael Voplatka

Rozhodně je na fotce nějaký větší, dražší a přesnější multimetr ..

http://sroll.net/ok1srd/technika/avomet/1.jpg

bubla
bubla
9 let před

Smekám před ni 😉

gg
gg
9 let před

„Pájení v dílně avioniky.“

„Použití multimetru ke kontrole obvodu.“

Že by oprava jednotky AE-35? 😀

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.