sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (Hera)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Near Space Network

NASA 17. září oznámila, že udělila kontrakt společnosti Intuitive Machines na podporu Near Space Network. Jedná se o systém, který poskytuje komunikační služby pro mise NASA na oběžné dráze Země a cislunárním prostoru.

Ariane 6

Evropští představitelé tvrdí, že změna softwaru by měla vyřešit problém, který nastal při inauguračním startu Ariane 6 v červenci s horním stupněm.

Space Network Services

Impulse Space oznámila 16. září kontrakt na zajištění dopravy na geostacionární oběžnou dráhu pro družice od francouzského startupu Space Network Services. Byla to první oznámená dohoda o geostacionární službě Impulse Space, která byla představena v srpnu.

U.S. Space Force

U.S. Space Force udělily téměř 45 milionů dolarů Rochesterskému technologickému institutu a Michiganské univerzitě, aby vedly pokročilý výzkum vesmírné energie a pohonu.

Lockheed Martin

Lockheed Martin získal kontrakt v hodnotě 297,1 milionu dolarů na vývoj mapovačů blesků pro budoucí geostacionární konstelaci Národního úřadu pro oceán a atmosféru.
Smlouva nařizuje vyvinout dva letové přístroje a zahrnuje opce na dva další.

York Space Systems

Americké vojenské družice postavené společností York Space Systems si úspěšně vyměňovaly data na oběžné dráze pomocí optických komunikačních terminálů Tesat-Spacecom.

Ursa Major

Ursa Major, společnost zabývající se raketovým pohonem se sídlem v Coloradu, získala od americké armády nové finanční prostředky ve výši 12,5 milionu dolarů na pokrok ve vývoji a výrobě raketových motorů na tuhé pohonné látky.

U-space

Francouzský startup U-space bude spolupracovat s nadnárodním dodavatelem raket MBDA na vývoji dvojice družic, které budou demonstrovat detekci, charakterizaci a zaměřování družic a jiných zařízení ve vesmíru. Družice spadají do plánů agentury DGA .

Samara Aerospace

Startup Samara Aerospace získal kontrakt společnosti SpaceWERX na vývoj zlepšeného zaměřování družic o hmotnosti o 200 až 500 kilogramů.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Astronaut mechanik

úvodní obrázek

„Toto byl jeden z těch týdnů v životě výcviku astronauta, kdy jsem se cítila jako malé dítě na letním táboře. Strávila jsem celé tři dny na letecké základně Ellington Air Filed, kde se nachází flotila cvičných proudových letounů T-38 patřících NASA. Můj výcvik zahrnoval základní dovednosti údržby s úžasnými mechaniky, kteří tyto stroje opravují a starají se o to, aby létání s nimi bylo bezpečné. Byla to skvělá příležitost zopakovat si některé dovednosti a naučit se mnoho nových a užitečných triků.

Pátek 25. července 2014

Na technické práci je něco zábavného a prospěšného. Myslím, že to bude kombinace manuálních dovedností, znalosti nástrojů a materiálů a fakt, že lidské uspokojení přichází při konstrukci nebo opravování nějakého stroje.

Každopádně jsem zde samozřejmě nebyla pro své pobavení. Na vesmírné stanici máme na práci mnoho údržbářských prací. Je to extrémně komplexní stavba, jejíž vybavení si vyžaduje pravidelnou preventivní údržbu a občas také malé opravy na odstranění závad. Výcvik v údržbě ISS zahrnuje množství opravářských lekcí, při kterých se seznamujeme s nářadím, které máme na palubě, se způsobem, jakým jsou údržbářské procedury napsány, s hlášeními a interakcemi, které od nás pozemní kontroloři očekávají a s několika typickými servisními procedurami.

Tento výcvik v terénu byl do mého rozvrhu přidán teprve nedávno a je zamýšlen jako intenzivní zkušenost, při které dostanete mnoho příležitostí si vše takříkajíc osahat a také se učit od těch nejlepších. Jedná se o dvoutýdenní kurz, ale v mém rozvrhu bohužel nebylo v tuto dobu, tedy pouhé čtyři měsíce před startem, možné najít dva volné týdny. Protože jsem ale byla do věci velice zapálená, kurz se mi v mnohém přizpůsobil a mí instruktoři byli skvělí, tudíž jsem se mohla zúčastnit alespoň těchto tří intenzivních dnů.

V prvním dni jsem byla v dílně avioniky, kde jsem si procvičovala pájení, používání multimetru a práci s elektrickými konektory, například při odstraňování a instalaci pinů.  Zbývající čas jsem rozdělila mezi dílnu baterií a kovovýrobu, kde jsem procvičovala činnosti jako je vrátní, vyklepávání, nýtování, ohýbání kovů, odstraňování šroubů s useknutými hlavičkami a mnoho dalšího. Zejména u té poslední činnosti doufám, že na ISS nebude nutná. Snažit se provrtat skrze ocelový šroub není žádná zábava ani na Zemi, takže ve stavu beztíže to musí být opravdu výzva!

Když jsem naposledy dělala něco podobného, bylo mi 19 a pracovala jsem na šestitýdenní kovodělné stáži v dílně studentů konstruktérství v Mnichově. Byl to požadavek k započetí mého strojírenského studia… Nikdy bych nepomyslela, že o 18 let později budu jako astronaut procvičovat řezání závitů s manuální gola sadou, natož tak dělat to na Mezinárodní vesmírné stanici. Není to úžasné?

Je nesmírně důležité umět provést fotodokumentaci naší práce.
Je nesmírně důležité umět provést fotodokumentaci naší práce.
Zdroj: https://plus.google.com/

Na této fotografii se snažím pořídit snímek těžce dostupného a špatně osvětleného detailu. Operátoři v řídících střediscích jsou dalšími páry očí při servisních úkolech na ISS… Ale protože je tam nahoru nemůžeme vzít s sebou, je nesmírně důležité umět provést fotodokumentaci naší práce. Pokud byste rádi viděli víc, zde vám nabízím několik dalších fotek.“

Pájení v dílně avioniky.
Pájení v dílně avioniky.
Zdroj: https://www.flickr.com/
Použití multimetru ke kontrole obvodu.
Použití multimetru ke kontrole obvodu.
Zdroj: https://www.flickr.com/
Vyrobit krabičku... jen za pomocí ručního nářadí.
Vyrobit krabičku… jen za pomocí ručního nářadí.
Zdroj: https://www.flickr.com/
Vytahování šroubu po tom, co byla provrtána jeho hlavička.
Vytahování šroubu po tom, co byla provrtána jeho hlavička.
Zdroj: https://www.flickr.com/
Provrtávání šroubu.
Provrtávání šroubu.
Zdroj: https://www.flickr.com/
Neil je skvělý instruktor!
Neil je skvělý instruktor!
Zdroj: https://www.flickr.com/
Odstraňování ložiska generátoru letounu T-38.
Odstraňování ložiska generátoru letounu T-38.
Zdroj: https://www.flickr.com/
S Grantem a rozloženým generátorem.
S Grantem a rozloženým generátorem.
Zdroj: https://www.flickr.com/
Vrtání děr pro nýty.
Vrtání děr pro nýty.
Zdroj: https://www.flickr.com/

Zdroj informací:
https://plus.google.com/

Zdroje obrázků:
https://plus.google.com/
https://www.flickr.com/

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
9 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
rado
rado
9 let před

Pekné. Je celkom logické, že budú mať aj takýto typ výcviku. Asi máloktorá žena má vzťah k takýmto veciam. A zaujali ma jej hodinky. Omega X 33. Hodinky certifikované NASA pre lety do vesmíru. Ďalší typ po legendárnych Omega Speedmaster (Moonwatch). Nechcete napísať článok o takej dôležitej časti výstroja akou sú náramkové hodinky? 🙂

Xenawarrior
Xenawarrior
9 let před

Skutečně paní používá avomet? Ten jsem totiž viděla naposledy jako děcko (hodně dávno) a to co je na fotce tak nevypadá, ani to nemá správně otočené v tom případě.

Vojta
Vojta
9 let před
Odpovědět  Michael Voplatka

Multimetr by byl lepší, když je i v originálu. Avomet je obchodní označení konkrétního typu. Ale není to špatný výrobek, dva kousky mám doma a i když jsou starší než já, fungují celkem dobře. Velkou přesnost od toho člověk chtít nemůže, ale to ani od levných moderních multimetrů.

Marek
Marek
9 let před
Odpovědět  Michael Voplatka

Rozhodně je na fotce nějaký větší, dražší a přesnější multimetr ..

http://sroll.net/ok1srd/technika/avomet/1.jpg

bubla
bubla
9 let před

Smekám před ni 😉

gg
gg
9 let před

„Pájení v dílně avioniky.“

„Použití multimetru ke kontrole obvodu.“

Že by oprava jednotky AE-35? 😀

https://kosmonautix.cz/2015/04/06/astronaut-mechanik/