sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Iceye

Finský provozovatel konstelace pátracích a záchranných satelitů (SAR) Iceye a japonská letecká a obranná společnost IHI Corporation nedávno podepsaly dohodu o vývoji konstelace družic pro pozorování Země z bezpečnostních, civilních a komerčních účelů.

ESA

Členské státy Evropské kosmické agentury se chystají rozhodnout o rozpočtu agentury na příští tři roky a všechny zraky se upírají na to, kolik Německo nabídne na podporu ambiciózní série programů.

U.S. Space Force

Americké vesmírné síly se blíží dokončení strategického plánu, který zmapuje, co musí služba v příštích 15 letech postavit, nakoupit a nasadit do provozu, v rámci příprav na budoucnost kde bude oběžná dráha považována za spornou vojenskou doménu.

Kymeta

Společnost Kymeta pracuje na technologii konformní antény, která by mohla být integrována do těla raket Shockwave vyvíjených společností iRocket. Umožní tak propojení na více oběžných drahách, které bude podle nich zásadní pro americkou síť protiraketových raket Golden Dome.

Revolv Space

Italsko-nizozemská společnost Revolv Space má svého prvního zákazníka pro svou novou generaci pohonných jednotek solárních panelů (SADA) pro středně velké platformy a konstelace, produkt je známý jako MARA.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Působivý časosběr z oddělení lodi Cygnus

Tento článek je prvním „krátkým“ článkem v historii našeho portálu. Jak jsme již avizovali – i nadále bude každý den vycházet jeden dlouhý článek (jako doposud) a kromě toho se během dne čas od času objeví článek krátký. Dnes se budete moci kochat krásným videem, které 15. srpna pořídil německý astronaut Alexander Gerst na palubě ISS. Metodou časosběrného snímání zachytil oddělení soukromé zásobovací lodi Cygnus od stanice. Celá několikahodinová operace se tak rázem smrskla na pár desítek sekund.

Zdroje informací:
https://www.youtube.com/

Zdroje obrázků:
https://www.youtube.com/watch?v=-dtOS-oavGg

Rubrika:

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
3 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Radim
Radim
11 let před

Zaujala mě dráha Cygnusu po odpoutání – nejdřív dopředu před stanici a pak nahoru nad ní. Podle logiky orbitálních manévrů by to znamenalo, že nejdřive Cygnus brzdí aby se na nižší dráze dostal dopředu před stanici a pak zrychlí aby se dostal na vyšší dráhu a postupně za ISS. A odtud, asi až jej ISS „předjede“, teprve zahájil závěrečný sestup do atmosféry.

Chápu to správně? Pokud ano, proč nebrzdí až do sestupné rychlosti hned po odpoutání? Tedy až po odmanevrování od stanice. Tryska brzdícího motoru by přece směřovala od ISS.

Dušan Majer
Dušan Majer
11 let před
Odpověď  Radim

To je velmi zajímavý postřeh. Přiznám se, že jsem si toho nevšiml, ale možná to souvisí s nějakými předpisy v jakém kursu musí loď opouštět prostor u ISS. Ale jistý si nejsem.

Tomáš Kohout
Tomáš Kohout
11 let před
Odpověď  Dušan Majer

Nesouviselo to s tím, že byl Cygnus naveden do atmosféry tak, aby posádka ISS mohla natočit jeho vstup do atmosféry? Pokud by ISS „nepředjel“, tak by jeho vstup proběhl daleko od očí jeho pozorovatelů.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.