Štítek ‘Rocket 3.3’

Vesmírné výzvy – srpen 2021

VV_2021_08

Na úvod srpnových Vesmírných výzev nás čeká reportáž o odkladu mise OFT-2. První sestavení vesmírného obra v podobě Super Heavy a Starship následuje hned poté. Dvě zásobovací mise k ISS a sice CRS-23 s NG-16 jsou námětem předposledního příspěvku. Na závěr se podíváme na jeden z nejvtipnějších startů v dějinách kosmonautiky, i když technikům od Rocket 3.3 asi do smíchu moc nebylo. Přijměte naše pozvání ke společnému sledování premiéry tohoto videa, dnes ve 20:00.

Od poslední nadílky kosmických událostí v Kosmotýdeníku nás dělí přesně sedm dní a proto je čas se podívat na další kosmonautické události, které tvořily uplynulý týden. V hlavním tématu se tentokrát vypravíme na Floridu a na rampu 41, kde je právě testován první stupeň nové rakety Vulcan. Nakonec i celkové dění kolem přechodu společnosti ULA z raket Atlas V právě na Vulcan bude tématem hned několika dalších zpráv. Podíváme se třeba na konec dodávek ruských motorů RD-180, či na stav vývoje nových metanových motorů BE-4 společnosti Blue Origin. Nepřijdete samozřejmě ani o tradiční rubriky. Přeji vám dobré čtení a pěknou neděli.

ŽIVĚ A ČESKY: Druhý pokus pro Astru a SpaceX

Necelých deset hodin po sobě byly odloženy dva zajímavé starty soukromých raket z úplně opačných konců Spojených států. V obou případech však byl odklad pouze o jeden den a my se tak můžeme v sobotu večer a v neděli ráno těšit na opakování obou startů. Na sobotních 23:00 SELČ je plánován start malé rakety Rocket 3.3 z Aljašského kosmodromu na ostrově Kodiak a na nedělních 9:17 se chystá start Falconu 9 ze slunné Floridy. Oba dva starty chceme pokrýt živě a česky komentovanými přenosy, jejichž přehrávače a příslušné odkazy najdete v tomto článku.

ŽIVĚ A ČESKY: Rocket 3.3 startuje!

Firmě Astra se 27. srpna otevírá startovní okno pro její malou raketu Rocket 3.3, která již čeká na Aljašce na kosmodromu Pacific Spaceport Complex. Startovní okno se má otevřít ve 23:00 našeho času a trvá tři a půl hodiny. Firma Astra sice zatím ještě ani jednou nedosáhla oběžné dráhy, ale minule jí k tomu chyběl jen malý kousek. Společnost proto věří, že se tentokrát při misi pro Kosmické síly vše podaří a jejich raketa si připíše první úspěšný start.