Štítek ‘Krásy modré planety’

Krásy modré planety – 31. díl

Noční pohled na Zemi z ISS

Před půlrokem jsme se spolu naposledy v rámci seriálu „Krásy modré planety“ kochali zajímavými fotografiemi naší Země. Od té doby se událo mnoho důležitého a zajímavého a tak na náš seriál tak trochu „sednul prach“. Posádka ISS však nelení a nabízí nám na svých účtech sociálních sítí nové a nové fotografie, jež nám přibližují křehkost a krásu naší vesmírné oázy, na níž máme to štěstí žít. Máme za to, že i uprostřed relativně hektického období, kdy se v rámci kosmonautiky stále něco děje, si lze najít chvíli na relaxaci a uvolnění. Dnes vám proto nabízíme další várku obrázků, u nichž můžete zapomenout na problémy a starosti, a ponořit se do vizuální hostiny, kterou nám astronauti a kosmonauti na ISS servírují. Přeji vašim očím a mysli dobrou chuť!

Krásy modré planety – 30. díl

Od vydání posledního dílu Krás modré planety uplynulo už více než čtvrt roku. Po celou dobu se na tento seriál bohužel nedostalo – stále se dělo mnoho zajímavých událostí, které nesnesly odklad a proto se články nasazovaly do systému prioritně. Nyní ale přichází čas, na který se těšili všichni, kdo mají rádi naše kochací články. Přinášíme Vám opět dvacet povedených snímků, které ukazují naši rodnou planetu zachycenou z výšky 400 kilometrů. Autorem všech fotek v tomto článku je americký astronaut Scott Kelly, který momentálně na ISS pobývá v rámci roční mise.

Krásy modré planety – 29. díl

Italská kosmonautka Samantha Cristoforetti se sice již vrátila ze svého rekordního pobytu ve stavu beztíže, ale zásoba fotografií, které nám během snímkování z paluby ISS poslala vydrží všem obdivovatelům krásy naší rodné planety na hodně dlouho. Připravili jsme pro Vás výběr dalších 20 povedených snímků, jejichž autorkou je právě italská astronautka. Stejně jako v minulých dílech našeho seriálu budou fotky opatřeny originálním komentářem jejich autorky – jen budou přeloženy do češtiny. Vydejte se tedy s námi na virtuální putování po modré planetě.

Krásy modré planety – 28. díl

Hned na začátek se musíme omluvit všem fanouškům seriálu Krásy modré planety – od minulého dílu jsme je nechali čekat celé tři měsíce. Jenže v posledních týdnech se dělo tolik věcí, že na oddechový seriál nebyl bohužel čas. Dnes se ale milovníci pohledů na naši rodnou planetu dočkali. Opět jsme pro Vás připravili dvacet fotek, které pořídila italská astronautka Samantha Cristoforetti. Popisky u fotek v tomto článku navíc pochází přímo od ní, jen jsou přeložené do češtiny. Pokud tedy máte zájem o virtuální cestu na oběžnou dráhu, tak se pohodlně usaďte, startujeme.

Krásy modré planety – 27. díl

Astronauti se shodují, že pohled na naši planetu se nikdy neomrzí. Můžete nad nějakým místem přelétat třeba desetkrát a stejně to bude vypadat pokaždé jinak. Rozdíly v oblačnosti, nebo v postavení slunce umí pozměnit i dobře známou lokalitu. Dnes Vás opět vezmeme na malou exkurzi do výšky 400 kilometrů nad zemský povrch. Italská astronautka Samantha Cristoforetti je velmi aktivní fotografkou. Také dnes budou její snímky doprovázeny přímo jejími vlastními komentáři. Pohodlně se usaďte do křesla a užijte si imaginární výlet na oběžnou dráhu.

Krásy modré planety – 26. díl

Vidět několik set kilometrů pod sebou plout mraky a nad hlavou mít jen vesmírnou temnotu – takovým zážitkem se může chlubit jen pár set lidí na celém světě. Náš seriál Krásy modré planety se snaží všem čtenářům našeho portálu alespoň částečně zprostředkovat dojmy, které astronauti denně zažívají. Při pohledu na krásné fotky se ani nemůžeme divit jejich slovům, že pohled na Zemi se nikdy neokouká. Také dnes je pro Vás připraveno 20 fotografií od Samanthy Cristoforetti, která pobývá na ISS. U snímků najdete také její originální komentář.

Krásy modré planety – 25. díl

Co byste řekli tomu, kdybyste se mohli na chvíli vznést do výšky 400 kilometrů nad naši rodnou planetu a sledovat fascinující scenérie, které se budou pod Vámi střídat. Let na ISS Vám sice zprostředkovat nemůžeme, ale zkusíme Vám nabídnout aspoň drobné načichnutí k tomu, co astronauti pozorují ze svých oken. V dnešním 25. díle seriálu Krásy modré planety Vám opět přinášíme fotky, které vytvořila italská kosmonautka Samantha Cristoforetti. Minulý článek se setkal u čtenářů s úspěchem hlavně proto, že jsme u fotek použili originální (do češtiny přeložené) komentáře samotné autorky. Dnes budeme v tomto trendu pokračovat. Naposledy nám Samantha ukazovala krásy Madagaskaru.

Krásy modré planety – 24. díl

Kdo by snad čekal, že poté, co se z pobytu na ISS vrátil německý astronaut Alexander Gerst, tak že ustane příliv krásných fotografií, ten by se šeredně mýlil. Gerstovo místo totiž velmi pohotově nahradila italská astronautka Samantha Cristoforetti, která fotí nejen ráda, ale také dobře. Fanoušci kosmonautiky proto čekají na sociálních sítích, až sympatická Italka zveřejní nové snímky naší krásné planety. V našem dnešním díle se podíváme na dvacet povedených fotek, které vznikly právě díky této fotografce. Podíváme se třeba do Namibie, ale i do Jižní Ameriky a nevynecháme ani Alpy.

Krásy modré planety – 23. díl

úvodní obrázek

Je to již déle než měsíc kdy na našem portálu vyšel poslední díl fotografického seriálu Krásy modré planety. V posledních třech dílech jste mohli vidět výtvory německého astronauta Alexandra Gersta, který mezi ostatními astronauty poměrně vyniká svým fotografickým umem. I v dnešním díle našeho seriálu se podíváme na Alexovy fotografie, jelikož těch hezkých kousků se opět nashromáždila celá řada. Nepůjde navíc jen o fotografie naší planety, ale také o zajímavé pohledy na samotnou Mezinárodní kosmickou stanici. Alex totiž k focení využívá i jiná místa než oblíbenou Cupolu a některé jeho fotografie stanice tak poskytují vskutku netradiční pohled.

Krásy modré planety – 22. díl

Fotografie naší rodné planety pořízené z výšky několika set kilometrů jsou vždy velmi působivé. Ovšem pokud se jejich autor focení věnuje trochu detailněji, vzniknou pak snímky, nad jejichž krásou se tají dech. My máme to štěstí, že jedním z těchto fotograficky nadaných astronautů je Němec Alexander Gerst, který momentálně pobývá na Mezinárodní vesmírné stanici. Nemůžeme Vás ochudit o další porci snímků z jeho aparátu. Vybrali jsme pro Vás dvacet nejhezčích fotek, které Alex nafotil za uplynulý měsíc. Pohodlně se tedy usaďte do svých křesel, kochací cesta kolem světa začíná.