Atlas V při letech vyzkouší některé části pro raketu Vulcan. První bude aerodynamický kryt. Zdroj
8. dubna 21:07
Atlas V při letech vyzkouší některé části pro raketu Vulcan. První bude aerodynamický kryt. Zdroj
8. dubna 21:07
Gravitics
Společnost Gravitics 25. dubna oznámila, že získala zakázku Small Business Innovation Research (SBIR) v hodnotě 1,7 milionu dolarů od SpaceWERX, inovační odnože Space Force. Společnost Gravitics vyvíjí moduly komerčních vesmírných stanic.
27. dubna 8:00
Hubble v bezpečném režimu
Teleskop přerušil 23. dubna pozorování kvůli problému s jedním ze tří měřicích gyroskopů, které měří, jak se teleskop otáčí v prostoru. Podobný problém jej potkal už vloni v listopadu. Experti pátrají po příčině.
27. dubna 0:45
Shenzhou 18
Čínská kosmická loď Shenzhou 18 s trojicí kosmonautů (Jie Kuang-fu, Li Cchung, Li Kuang-su) se ve 21:32 SELČ úspěšně připojila k základnímu modulu čínské kosmické stanice Tiangong.
26. dubna 15:00
True Anomaly
Startup True Anomaly, který nedávno získal 100 milionů dolarů, propustil zhruba čtvrtinu zaměstnanců s odkazem na potřebu zefektivnit operace a odstranit duplicitní pozice. Přesný počet zaměstnanců, kterých se propouštění dotklo, společnost nezveřejnila.
26. dubna 13:00
Mise CFT
NASA na briefingu 25. dubna oznámila, že po dokončení dvoudenního hodnocení připravenosti na letový test schválili úředníci plány na pokračování mise Crew Flight Test (CFT) se startem plánovaným na 7. května z SLC-41.
26. dubna 10:00
Starší pořady na Stream.cz (skončily v prosinci 2018)
A budou takove lety nabizet se slevou? Takove upravy uz tu byly a skoncili nekolikrat pri max q. Jako zakaznik bych se bal a zadal bych slevu.
Nemyslím si, že by to bylo třeba. Rakety se běžně upravují a vylepšují. Ostatně Falcon 9 je toho příkladem. Také Atlas V byl již několikrát optimalizován a pár úprav ho ještě čeká. Dostane například úplně nové pomocné motory. Myslím, že se to vše projeví na konečné ceně, takže ve finale bude levnější. Ostatně to je důvod proč se to dělá a já osobně jsem rád, že se kosmické společnosti snaží snižovat naklady.
Že by se mohlo něco pokazit možné určitě je, ale riziko tu bylo vždy.
Pokud mohu soudit z různých PDF bružurek, tak ULA už takhle v minulosti sjednotila avioniku (pro Atlas i Deltu), zavedla nový řídící software a dokonce vyzkoušela (po splnění primární mise) technologické demonstrátory programu ACES.