Podle odpovědí @elonmusk tak byl vyprojektován a stále to umí. Pro nákladní mise toto přistání je možné, neprošlo ale prověrkou NASA.
11. března 11:11
Podle odpovědí @elonmusk tak byl vyprojektován a stále to umí. Pro nákladní mise toto přistání je možné, neprošlo ale prověrkou NASA.
11. března 11:11
Operátor SES
Družicový operátor SES začal poskytovat širokopásmovou komunikaci se svými prvními šesti satelity O3b mPower. Satelity vyrobené společností Boeing mají integrované pole užitečného zatížení, které nabízí propustnost v gigabitech za sekundu.
1. května 21:00
Astroscale vstupuje na burzu
Společnost Astroscale 1. května oznámila, že vstoupila na burzu v Tokiu, která je součástí burzy pro společnosti s vyšším růstovým potenciálem, ale také vyšším rizikem. Akcie se začnou obchodovat 5. června.
1. května 20:00
Millennium Space
Millennium Space Systems, dceřiná společnost Boeingu, získala od Agentury pro rozvoj vesmíru kontrakt v hodnotě 414 milionů dolarů na výrobu specializovaných družic zaměřených na detekci a sledování hypersonických hrozeb.
30. dubna 21:45
Nedostatky technologií NASA
NASA zveřejnila seznam 187 technologických nedostatků neboli témat, kde současná technologie vyžaduje další vývoj, aby splnila budoucí potřeby NASA. Nedostatky jsou ve 20 oblastech. Prostřednictvím webové stránky zve veřejnost, aby do 13. května přezkoumali uvedené technologie.
30. dubna 10:00
Kuva Space
Finský startup Kuva Space poskytne hyperspektrální data Evropské kosmické agentuře na základě smlouvy v hodnotě 1,8 milionu eur. Do roku 2030 plánuje Kuva Space provozovat hyperspektrální zobrazovací konstelaci dostatečně velkou, aby poskytovala tři denní pohledy.
30. dubna 8:00
Starší pořady na Stream.cz (skončily v prosinci 2018)
Mohli by udělat ‚předváděcí‘ let zakončený právě přistáním pomocí motorů, prostě jen tak že to opravdu jde. Myslím že Elon by to lidem prodal jako pořádnou show 🙂
Trochu mě zaráží to překvapení. Na motoricky přistávajícího dragona jsme všichni až do jeho odvolání čekali několik let.
Přesně tak. Také moc nechápu to nadšení okolo této novinky. Nejde přeci o jiné motory a ty vznikaly už s touto schopností. Proč by ji tedy neměly mít?
Dejte na misky vah spolehlivosti:
1) raketový motor se stovkami součástek krát 8 mínus počet motorů co může selhat. V reálném provozu neotestovaný, krom pár skoků.
2) léty prověřené padákové přistání do vody.
Je to volba rozumu, nikoliv srdeční záležitost.
Navíc NASA momentálně nehodlá používat Crew Dragon opakovaně a SX se tak budou hromadit lodě pro „recyklaci“ na Cargo Dragon 2. SHS se blíží, a co pak s dosluhující flotilou?
Takže vyřešili problém se spalinami, které se dostávaly pod tepelný štít v místech vysunutých nožiček? Pro nouzové přistání po selhání padáku to není problém. Pokud ale chtějí CD použít opakovaně, tak spaliny pod štítem nebo dosedání štítem na beton bez nožiček není úplně ideální.
Asi taky bude třeba dekontaminace kvůli zbytkům hydrazinu, ale to by na přistávací ploše neměl být velký problém.
Spíše jde jen o záložní řešení.
Je vidět, že SX tento boj nevzdává a snad se jednou dočkáme. Pravděpodobně jdou salámovou metodou – napřed certifikovat jako záložní řešení pro nákladní Dragony a pak to postupně prosazovat dále. Bez certifikace NASA, se ale žádná hitparáda v podobě „tajného“ záložního řešení nekoná.
Řekl bych, že tajné záložní řešení při selhání padáku s NASA neoficiálně dohodnuté mají, ale nemohou to říkat nahlas. NASA by byla sama proti sobě, kdyby to striktně zakázala. V případě nehody by ztratila důvěru veřejnosti, ale kdyby záložní řešení fungovalo, tak budou za hrdiny všichni. Filtry oxidu uhličitého z velitelského modulu Apolla 13 také nebyly certifikovány na použití v lunárním za přispění kartonových desek letového plánu a jak šlapaly. Samozřejmě padáky jsou spolehlivé, tak to snad nikdy potřeba nebude a třeba se motorické přistání někdy uplatní u Cargo Dragonu.
Mě ale spíš zajímalo technické řešení při prorážení nožiček skrz štít, se kterým měli jisté problémy. Čistší řešení by bylo použít vnější nohy podobné těm na boosteru, ale to by vyžadovalo velmi výraznou změnu kapsle, která je nereálná.