Administrátor Jim Bridestine: „Vyzýváme ty nejlepší a nejbystřejší z amerického průmyslu, aby nám pomohli vyprojektovat a zkonstruovat pilotované lunární landery.“
8. února 21:20
Dlouhý pochod 10
Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.
Výzva byla zveřejněna včera na webu veřejných zakázek.
https://www.fbo.gov/index.php?s=opportunity&mode=form&id=13ca9566b575d496988122e66efc8230&tab=core&_cview=1
Zajímavý je tento soubor z webu veřejných zakázek. Jde o grafické zobrazení referenční architektury pro pilotované přistání na Měsíci.
https://www.fbo.gov/utils/view?id=6263070e96dfa0fd74e4f036f93189b6
Třeba SpaceX se Starship? Mohla by se zúčastnit soutěže?
To je zajímavá otázka. Starship jako monolitní loď totiž neodpovídá současné architektuře NASA pro pilotovaný lunární přistávací systém. Architektura NASA má pět prvků, přičemž výzva ze 7. února na návrhy šestiměsíčních studií fáze A se týká jen:
1) sestupového modulu
2) vícenásobně použitelného stupně pro přepravu landeru z Gateway na nízkou lunární dráhu
3) systému pro doplňování paliva
Aktuální výzva se netýká:
4) vzletového modulu (tedy modulu pro posádku)
5) skafandru pro práci na povrchu
Já se sice nedíval na to, jaké mají podmínky, ale co z toho nesplňují různé verze Starship?
😀
To uvidíme z vyhodnocení podaných nabídek. 🙂
Ještě doplním, že termín pro podání návrhů je 25.3.2019