sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Exolaunch

Německý společnost Exolaunch použije svůj nový adaptér Exotube počínaje rokem 2026. Exotube je univerzální modulární adaptér pro integraci, start a rozmístění družic od cubesatů až po 500 kg družice.

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Falcon 9 bude létat pro USAF jen jako „expendable“

Letectvo si vyjasňuje nejistoty o výkonnosti Falconu 9 a nepovoluje přistávání jeho prvních stupňů.
16. prosince 19:04

Rubrika:

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
10 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Tomas
Tomas
5 let před

He??

J.S.
J.S.
5 let před
Odpověď  Tomas

Prostě v armádě jsou dinasauři a bojí se. Na druhou stranu je to fuk, zřejmě budou platit dobře 🙂

Roman Vyhnánek
Roman Vyhnánek
5 let před
Odpověď  J.S.

Ano, první let s GPS III je trochu levnější, ale průměrná cena všech pěti nasmlouvaných letů je 93,8 mil. USD. To je značně nad publikovanou cenou Falconu 9 – 62 mil. USD za start s nepoužitým prvním stupněm nebo 50 mil. USD za „prověřené“ první stupně.

Dušan Majer
Dušan Majer
5 let před
Odpověď  Tomas

To je křížovka obráceně? V tom případě je to chemická značka helia. 😉

Pavel Vantuch
Pavel Vantuch
5 let před

Už jen když si přeložím nadpis toho článku, je to nějak v rozporu. Nebo jsem něco přehlédl? 🙂

Jirka Hadac
Jirka Hadac
5 let před
Odpověď  Pavel Vantuch

Taky v tom orig. clanku ctu neco jineho. Takze za me si nic neprehlidl.

Janda
Janda
5 let před
Odpověď  Jirka Hadac

Ano, pokud jsem to dobře pochopil, tak se to hlavně týká nejbližší mise (s GPS) a pravděpodobně nějakých dalších misích, kdy se chtějí ujistit, že je to bezpečné. V pozdější fázi by chtěli létat i na použitých stupních a s přistáváním prvního stupně.

Janda
Janda
5 let před
Odpověď  Jirka Hadac

A jestli jsem to pochopil dobře, tak USAF vyžaduje letový profil, při kterém by první stupeň neměl dostatek paliva na přistání. Protože jinak nechápu, proč by nemohli přistávat…přistávací nohy asi nejsou nějak výrazná zátěž, ne?

Roman Vyhnánek
Roman Vyhnánek
5 let před
Odpověď  Pavel Vantuch

Nepřehlédl, ale po přečtení celého originálního článku jsem to pochopil tak, jak jsem napsal. Letectvo má pochybnosti, a dokud se nerozhodne jinak, vyžaduje starty Falconu 9 pro mise GPS III (zatím jich je nasmlouvaných pět) „expendable“.

Jirka Hadač
Jirka Hadač
5 let před
Odpověď  Roman Vyhnánek

Samozřejmě jsme všichni četli stejný článek. Osobně bych prostě k celému názvu krátké zprávy dodal slovo prozatím. Takhle to prostě na mě působí moc definitivně, což původní zpráva definitivní není, je to spíš jen jakési meziobdobí. Zvlášť po závěrečném prohlášení toho amerického generála bych to nazval pouze dočasným řešením.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.