sociální sítě

Přímé přenosy

PSLV-XL (Proba-3)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Dlouhý pochod 10

Čína provedla úspěšný test oddělení aerodynamického krytu užitečného zatížení pro raketu Dlouhý pochod 10. Test hodnotil design krytů, strukturu připojení, plán oddělení a maximální dostupnou obálku. Všechny testované parametry splňovaly jejich konstrukční požadavky.

LM 400

Společnost Lockheed Martin 19. listopadu oznámila, že její nová družicová platforma střední velikosti LM 400 bude mít svou orbitální premiéru příští rok na palubě rakety Firefly Aerospace.

Teledyne Space Imaging

Společnosti Teledyne Space Imaging a Satlantis oznámily partnerství na Space Tech Expo Europe. Jedná se o vývoj elektroniky senzoru pro pozorování Země a planetární průzkum. Satlantis vyvine Front-end Electronics (FEE) pro vyvíjený detektor CIS125 TDI Teledyne.

Iceye

Společnost Lockheed Martin začala spolupracovat s konsorciem vedeným společností Iceye, finskou společností provádějící pozorování Země, která se specializuje na družice pro radarové zobrazování. Společnosti pracují na vývoji technologií rozpoznávání cílů s umělou inteligencí pro finskou armádu.

Chance Saltzman

Generál Chance Saltzman, velitel vesmírných operací U.S. Space Force, navštívil Starbase v Boca Chica během šestého zkušebního letu rakety SH/SS. Saltzman byl pozván SpaceX, aby sledoval zkušební let a zúčastnil se dvoudenního hodnocení programu.

Space ISAC

Středisko pro sdílení a analýzu vesmírných informací (Space ISAC) otevřelo své první mezinárodní operační středisko v Austrálii. Expanze přichází v době rostoucích obav o zranitelnosti kybernetické bezpečnosti v orbitálních systémech.

Boost!

ESA 19. listopadu oznámila, že prodlužuje smlouvy se společnostmi HyImpulse, Isar Aerospace, Orbex a Rocket Factory Augsburg (RFA) v celkové hodnotě 44,22 milionů eur prostřednictvím svého programu „Boost!“, který má pomoc při integrovaném testování nosných raket

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Zánik horního stupně Falconu 9

Více než rok po startu zanikl 16. září horní stupeň Falconu 9 z mise JCSAT-14. Jeho původní dráha byla 189 × 35957km skloněná o 23,7°. Zdroj
18. září 16:10

Rubrika:

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
8 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Roman Bórik
Roman Bórik
7 let před

To je pre mňa teda prekvapujúce. Nemyslel som si, že to horným stupňom môže trvať tak dlho, kým zaniknú v atmosfére. A je to bežné, že je to takto dlho, alebo to bola v tomto prípade výnimka?

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  Roman Bórik

Na těchto vysokých eliptických drahách je to spíše pravidlo. SpaceX se ale většinou snaží stupně aktivně posílat do atmosféry, takže je jejich zánik kratší. V případě volného ponechání je na dráze přechodové ke geostacionární rok odpovídající.

marian
7 let před
Odpověď  Roman Bórik

Je to úplne bežné, často je to dokonca aj oveľa viac. Napr. stupeň Falconu z misie Asiasat-8 (štart v auguste 2014) je ešte stále na orbite. Darmo, GTO je špecifický tip dráhy, na objekty na nej tam má vplyv viacero vecí.

Vlastimil Pospíchal
Vlastimil Pospíchal
7 let před

Přitom by stačil jen malý štulec (možná i korekčními tryskami) v apogeu a vletělo by to do atmosféry rovnou.

marian
7 let před

To, že deorbity z GTO (takmer) nikto vrátane SpaceX nerobí, je dôkaz, že to nebude také ľahké. Okrem iných faktorov hlavným dôvodom bude asi to, že pokiaľ sa stupeň dostane do apogea (asi 10 hodín), už je úplne neaktívny kvôli vybitiu batérii.

Dušan Majer
Dušan Majer
7 let před
Odpověď  marian

SpaceX ale v poslední době zkouší prodloužit výdrž horního stupně. Nechme se překvapit, ale evidentně jim na tom záleží.

marian
7 let před
Odpověď  Dušan Majer

Ano, pri niekoľkých posledných letoch na LEO síce pozdržali deorbit na druhý až tretí obeh, čo predstavuje výdrž tak maximálne 4,5 hodiny od štartu, ale pre deorbity z GTO je to stále nedostačujúce. Ale hej, uvidíme, možno sa im to podarí vylepšiť.

Vojta
Vojta
7 let před
Odpověď  Dušan Majer

Možná jim bude stačit vypnout nebo uspat aktuálně nepotřebné systémy a oživit je až těsně před zážehem. Třeba na LEO testují právě tohle.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.