sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Mobile User Objective System

Dodavatelé obrany, společnosti Boeing a Lockheed Martin, nedávno schválili prvotní přezkoumání návrhu programu Mobile User Objective System Service Life Extension, která má za cíl modernizaci ultravysokofrekvenční úzkopásmové družicové sítě.

Canoo

NASA rozhodla o pokračování provozu elektrických dodávek, které mají sloužit k přepravě astronautů programu Artemis v rámci startovního areálu. Tři dodávky pro přepravu astronautů dodala společnost Canoo, která poté vyhlásila bankrot podle kapitoly 7.

Urban Sky

Urban Sky, společnost, která vyvinula přenosné stratosférické balóny pro zobrazování a další aplikace obvykle prováděné družicemi, získala 30 milionů dolarů na rozšíření své práce.

Geost

Dodavatel optických a infračervených senzorů Geost podal žalobu na porušení smlouvy ve výši 17,1 milionu dolarů proti Sierra Space. Žaloba uvádí, že společnost porušila dohodu o použití senzorů Geost v rámci programu U.S. Space Force.

Thales Alenia Space

Spojené arabské emiráty, zastoupené Mohammed Bin Rashid Space Center, si vybraly společnost Thales Alenia Space ke stavbě modulu přechodové komory pro stanici Gateway. Společnost ani vesmírné středisko nezveřejnily podmínky obchodu.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Indie otestovala restart kryogenního raketového motoru horního stupně

7. února letošního roku se zástupcům indické kosmické agentury ISRO podařilo provést zkušební zážeh kryogenního raketového motoru plně domácí výroby CE-20, který má pohánět horní stupeň rakety LVM-3. Při zkoušce byl otestován víceprvkový zapalovač ve vakuu, což simuluje zážeh motoru v kosmickém vzduchoprázdnu. Test proběhl na stanovišti High Altitude Test Facility, které je součástí střediska agentury ISRO pro vývoj pohonných systémů u hory Mahendragiri v nejjižnějším indickém státě Tamil Nadu. Jak už bylo zmíněno výše, během této zkoušky došlo k zážehu ve spalovací komoře pomocí víceprvkového zapalovače ve vakuu, přičemž tlak v nádržích odpovídal podmínkám, které mají podle očekávání převládat v čase restartu motoru horního stupně za letu. Chování motoru na testovacím stanovišti během testu bylo normální a podle očekávání.

Restart kryogenního raketového motoru je z vlastní podstaty náročný. V rámci studií spojených s činnostmi restartu ISRO zkoumá možnost spuštění turbočerpadel v režimu bootstrap (samonastartování bez vnějšího impulsu) namísto systému s uskladněným plynem. V tomto režimu se mají spalovací komora i plynový generátor opětovně zažehnout podle podmínek v kopuli nádrže. ISRO nastínila sérii testů zaměřených na spouštění motorů v režimu bootstrap s cílem zvýšit schopnost vícenásobného kryogenního znovuzapálení motoru během letu. Dříve se zkouška zapalování motoru pomocí víceprvkového zapalovače prováděla v pozemních podmínkách mimo vakuovou komoru. Motor je již způsobilý k provozu pro úrovně tahu od 19 do 22 t za letu s jedním startem a je způsobilý pro mise z programu Gaganyaan. Motor vyvinulo Středisko kapalinových pohonných systémů agentury ISRO.

Přeloženo z:
https://www.isro.gov.in/

Zdroje informací:
https://www.isro.gov.in/media_isro/image/index/Latest/LVM3_CE20_vacuum_ignition_trial_cryogenic01.png

Štítky:

Hodnocení:

5 / 5. Počet hlasů: 6

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.