sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Iceye

Finský provozovatel konstelace pátracích a záchranných satelitů (SAR) Iceye a japonská letecká a obranná společnost IHI Corporation nedávno podepsaly dohodu o vývoji konstelace družic pro pozorování Země z bezpečnostních, civilních a komerčních účelů.

ESA

Členské státy Evropské kosmické agentury se chystají rozhodnout o rozpočtu agentury na příští tři roky a všechny zraky se upírají na to, kolik Německo nabídne na podporu ambiciózní série programů.

U.S. Space Force

Americké vesmírné síly se blíží dokončení strategického plánu, který zmapuje, co musí služba v příštích 15 letech postavit, nakoupit a nasadit do provozu, v rámci příprav na budoucnost kde bude oběžná dráha považována za spornou vojenskou doménu.

Kymeta

Společnost Kymeta pracuje na technologii konformní antény, která by mohla být integrována do těla raket Shockwave vyvíjených společností iRocket. Umožní tak propojení na více oběžných drahách, které bude podle nich zásadní pro americkou síť protiraketových raket Golden Dome.

Revolv Space

Italsko-nizozemská společnost Revolv Space má svého prvního zákazníka pro svou novou generaci pohonných jednotek solárních panelů (SADA) pro středně velké platformy a konstelace, produkt je známý jako MARA.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Indie otestovala restart kryogenního raketového motoru horního stupně

7. února letošního roku se zástupcům indické kosmické agentury ISRO podařilo provést zkušební zážeh kryogenního raketového motoru plně domácí výroby CE-20, který má pohánět horní stupeň rakety LVM-3. Při zkoušce byl otestován víceprvkový zapalovač ve vakuu, což simuluje zážeh motoru v kosmickém vzduchoprázdnu. Test proběhl na stanovišti High Altitude Test Facility, které je součástí střediska agentury ISRO pro vývoj pohonných systémů u hory Mahendragiri v nejjižnějším indickém státě Tamil Nadu. Jak už bylo zmíněno výše, během této zkoušky došlo k zážehu ve spalovací komoře pomocí víceprvkového zapalovače ve vakuu, přičemž tlak v nádržích odpovídal podmínkám, které mají podle očekávání převládat v čase restartu motoru horního stupně za letu. Chování motoru na testovacím stanovišti během testu bylo normální a podle očekávání.

Restart kryogenního raketového motoru je z vlastní podstaty náročný. V rámci studií spojených s činnostmi restartu ISRO zkoumá možnost spuštění turbočerpadel v režimu bootstrap (samonastartování bez vnějšího impulsu) namísto systému s uskladněným plynem. V tomto režimu se mají spalovací komora i plynový generátor opětovně zažehnout podle podmínek v kopuli nádrže. ISRO nastínila sérii testů zaměřených na spouštění motorů v režimu bootstrap s cílem zvýšit schopnost vícenásobného kryogenního znovuzapálení motoru během letu. Dříve se zkouška zapalování motoru pomocí víceprvkového zapalovače prováděla v pozemních podmínkách mimo vakuovou komoru. Motor je již způsobilý k provozu pro úrovně tahu od 19 do 22 t za letu s jedním startem a je způsobilý pro mise z programu Gaganyaan. Motor vyvinulo Středisko kapalinových pohonných systémů agentury ISRO.

Přeloženo z:
https://www.isro.gov.in/

Zdroje informací:
https://www.isro.gov.in/media_isro/image/index/Latest/LVM3_CE20_vacuum_ignition_trial_cryogenic01.png

Štítky:

Hodnocení:

5 / 5. Počet hlasů: 6

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.