sociální sítě

Přímé přenosy

Starship (IFT-10)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Urban Sky

Společnost Urban Sky, která se zabývá stratosférickými lety balónů, získala od amerického letectva kontrakt na podporu vývoje technologií, které umožní malým balónům doplňovat nebo nahrazovat družice.

Britská vláda

Britská vláda oznámila plány na začlenění Britské kosmické agentury do Ministerstva pro vědu, inovace a technologie. Představitelé průmyslu uvedli, že tento krok by mohl zefektivnit britskou vesmírnou politiku, ale zároveň varovali, že by mohl ohrozit transparentnost a odvést pozornost od nadcházejících evropských rozhovorů o financování vesmírných programů.

Amentum

Dodavatel vládních služeb, společnost Amentum, oficiálně zahájila provoz na kosmodromech Cape Canaveral a Vandenberg poté, co konkurenční společnost RGNext stáhla svou právní námitku.

Revolv Space

Italsko-nizozemská společnost Revolv Space byla vybrána k dodání šesti jednotek pohonu solárních panelů, prodávaných pod názvem SARA. Jednotky jsou určeny pro nadcházející misi cubesat společnosti Blue Canyon Technologies.

IFT-10

Společnost SpaceX plánuje provést další zkušební let sestavy Starship/Super Heavy 24. srpna. Let má proběhnout po dokončení vyšetřování neúspěchu předchozí mise a získání schválení od Federálního úřadu pro letectví.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Zkoušky manévrovacích systémů rakety New Glenn

Společnost Blue Origin pracuje na nové raketě New Glenn, která má mít znovupoužitelný první stupeň. Ten má přistávat motoricky na lodi – velmi podobný postup volí u své rakety Falcon 9 i firma SpaceX. Aby ale mohl stupeň úspěšně přistát, potřebuje umět manévrovat. Dostal proto dva důležité systémy, které zajistí jeho správnou orientaci ve všech fázích letu. V době, kdy tento 55 metrů vysoký válec o průměru 7 metrů poletí vysoko nad hustými vrstvami atmosféry, bude svou orientaci v prostoru udržovat s pomocí malých manévrovacích trysek se stlačeným plynem. Po sestupu do husté atmosféry přijdou ke slovu křidélka, ovšem zdrobnělina zde není úplně namístě. Na délku měří přes pět metrů a na šířku okolo dvou. Oba manévrovací systémy byly nedávno otestovány.

Zdroje informací:
https://twitter.com/davill/status/1821197642766151716
https://twitter.com/davill/status/1821196577240981642

Zdroje obrázků:
https://www.nasaspaceflight.com/wp-content/uploads/2021/04/NSF-2021-04-02-22-37-43-188.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Radek V.
Radek V.
1 rok před

Pro první start už toho moc nestihnou. Ale je vidět, že to konečně začali myslet vážně s opakovanou použitelností. V Rumunsku si nechali postavit prám pro přistání 1. stupně, ve Francii ho vybavili a mají i doprovodnou loď. Testovali přistávací nohy. Myslím že při 1. startu udělají jen zkoušku návratu do moře, aby získali co nejvíc dat. A příští rok se zkusí naučit přistávat. Budou to mít těžší než SpaceX, protože 1. stupeň má výrazně větší rozměry než 1. stupeň Falconu, zatímco prám je zhruba stejně velký.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.