sociální sítě

Přímé přenosy

krátké zprávy

Blue Origin

Společnost Blue Origin zveřejnila nové podrobnosti o vývoji cislunární transportní kosmické lodi, která bude přepravovat palivo z oběžné dráhy Země na oběžnou dráhu Měsíce pro přistávací modul Blue Moon Mk2.

Starfish Space

Společnost Starfish Space, která se zabývá servisem družic, je připravena vypustit svou druhou misi, která se pokusí o spojení s jinou družicí. Družice Otter Pup 2 je připravena ke startu v rámci mise SpaceX Transporter-14.

Kuva Space

Startup Kuva Space zabývající se hyperspektrálním snímkováním rozšiřuje své zaměření na povědomí o námořní oblasti a v červnu se připravuje na vypuštění své druhé družice Hyperfield-1B.

NRO

Národní průzkumný úřad soukromě varoval své poskytovatele komerčních družicových snímků před možnými škrty ve financování, které by mohly až o třetinu snížit dříve plánovaný rozpočet na komerční snímky ve výši 450 milionů dolarů pro nadcházející fiskální rok.

SatixFy

Kanadská společnost MDA Space zvýšila svou nabídku za koupi společnosti SatixFy o 43 % poté co SatixFy obdržela konkurenční nabídku. Celková hodnota transakce se zvýšila na přibližně 356 milionů amerických dolarů. SatixFy je izraelská společnost zabývající se výrobou družicových čipů.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

Zkoušky manévrovacích systémů rakety New Glenn

Společnost Blue Origin pracuje na nové raketě New Glenn, která má mít znovupoužitelný první stupeň. Ten má přistávat motoricky na lodi – velmi podobný postup volí u své rakety Falcon 9 i firma SpaceX. Aby ale mohl stupeň úspěšně přistát, potřebuje umět manévrovat. Dostal proto dva důležité systémy, které zajistí jeho správnou orientaci ve všech fázích letu. V době, kdy tento 55 metrů vysoký válec o průměru 7 metrů poletí vysoko nad hustými vrstvami atmosféry, bude svou orientaci v prostoru udržovat s pomocí malých manévrovacích trysek se stlačeným plynem. Po sestupu do husté atmosféry přijdou ke slovu křidélka, ovšem zdrobnělina zde není úplně namístě. Na délku měří přes pět metrů a na šířku okolo dvou. Oba manévrovací systémy byly nedávno otestovány.

Zdroje informací:
https://twitter.com/davill/status/1821197642766151716
https://twitter.com/davill/status/1821196577240981642

Zdroje obrázků:
https://www.nasaspaceflight.com/wp-content/uploads/2021/04/NSF-2021-04-02-22-37-43-188.jpg

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Radek V.
Radek V.
9 měsíců před

Pro první start už toho moc nestihnou. Ale je vidět, že to konečně začali myslet vážně s opakovanou použitelností. V Rumunsku si nechali postavit prám pro přistání 1. stupně, ve Francii ho vybavili a mají i doprovodnou loď. Testovali přistávací nohy. Myslím že při 1. startu udělají jen zkoušku návratu do moře, aby získali co nejvíc dat. A příští rok se zkusí naučit přistávat. Budou to mít těžší než SpaceX, protože 1. stupeň má výrazně větší rozměry než 1. stupeň Falconu, zatímco prám je zhruba stejně velký.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.