Vesmírná technika: Souhrn vědeckých přístrojů Hubbleova teleskopu

VT_2023_39

V naší minisérii jsme se propracovali až k vědeckým přístrojům, díky kterým může Hubbleův kosmický dalekohled provádět všechna svá úžasná pozorování, která posouvají znalosti lidstva vpřed. Změny se však nevyhnuly ani vědeckým přístrojům – mnohé byly nahrazeny modernějšími verzemi, jiné zase musely být nahrazeny kvůli technickým problémům. Pro někoho bude možná překvapením skutečnost, že dnes už na HST není ani jeden z původní pětice vědeckých přístrojů, se kterými teleskop startoval.

Vesmírná technika vychází na Fameplay každou sobotu.

Vesmírnou techniku nyní najdete nově na Youtube kanálu SVĚT KOSMONAUTIKY.

Na internetové televizi Fameplay najdete kromě Vesmírné techniky i další pořady Kosmonautixu. Každý den (kromě pátku) zde vycházejí Vesmírné zprávy, které informují o dění v kosmonautice. Také zde najdete starší díly živě a česky komentovaných přímých přenosů startů raket pod názvem Vesmírné starty.

Pokud vás zajímá více o FAMEPLAY.TV, zde jsou nejčastější dotazy o Fameplay.

2 komentářů ke článku “Vesmírná technika: Souhrn vědeckých přístrojů Hubbleova teleskopu”

1. DanT napsal:

Díky za super seriál.

Mě by hlavně zajímalo, jaká byla cesta světla k jednotlivým přístrojům. Šlo do každého zvlášť přes nějaké zrcátko se servopohonem, nebo do všech najednou? Jak? A jak s tím pak zamíchal COSTAR? Ten musel být předřazený před všechny ostatní přístroje, ne?