Nová posádka dorazila na čínskou stanici

Dnes v 5:14 SELČ odstartovala z kosmodromu Ťiou-čchüan raketa Dlouhý pochod 2F/G, která na nízkou oběžnou dráhu dopravila pilotovanou kosmickou loď Shenzhou 17. Jejím velitelem je Tang Hongbo (Tchang Chung-po), který letí již podruhé v životě. Společnost mu dělají dva nováčci –  Tang Shengjie (Tchang Šeng-ťie) a Jiang Xinlin (Ťiang Sin-lin). Jejich cílem byla kosmická stanice Tiangong, s jejímž základním modulem Tianhe se spojili hned v den startu v 11:46 SELČ. Po kontrolách těsnosti spojení se mohl průlez otevřít a nová trojice se tak setkala se současnými obyvateli stanice.

Šest lidí bude na stanici Tiangong několik dní. K návratu posádky kosmické lodě Shenzhou 16 ve složení Jing Haipeng (Ťing Chaj-pcheng), Zhu Yangzhu (Ču Jang-ču) a  Gui Haichao (Kuej Chaj-čchao), která na stanici pobývá od konce května letošního roku, by mělo dojít koncem října. Současná trojice z lodi Shenzhou 17 by měla na orbitálním komplexu strávit zhruba 160 dní. Zajímavostí je, že velitel Tang Hongbo již na této stanici byl – pobýval tu mezi červnem a zářím 2021 v rámci mise Shenzhou 12. Je tedy prvním člověkem, který tuto stanici navštívil podruhé.