Vše co potřebujete vědět o misi OFT-2

Orbital Flight Test-2 (OFT-2), neboli orbitální letový test 2, je označení pro start kosmické lodi Starliner od Boeingu na raketě Atlas V od United Launch Alliance z rampy SLC-41 na Mysu Canaveral na druhou testovací misi bez posádky. Očekává se, že Starliner se k Mezinárodní vesmírné stanici připojí o dvacet čtyři hodin později s více než 360 kilogramy nákladu na palubě.

Starliner pro misi OFT při usazování na raketu Atlas V

OFT-2 prověří chování kosmické lodi Starliner od startu až po dokování a přistání v poušti na západě Spojených států. Tento letový test poskytne cenná data, díky nimž NASA rozhodne, jestli kosmickou loď certifikuje pro přepravu astronautů na a z Mezinárodní vesmírné stanice, či nikoliv. Během přiblížení Starlineru ke stanici NASA a Boeing ověří datové spojení a schopnosti ovládání lodi na dálku ze stanice, které by v případě selhání automatiky obstarala posádka na stanici. Bude se také testovat, zda kosmická loď v případě problémů dokáže automaticky „couvnout”, aby neohrozila ISS.

Starliner stráví u stanice pět až deset dní, než se odpojí a vrátí zpět na Zemi. Kosmická loď se vrátí s téměř 280 kilogramy nákladu, včetně opakovaně použitelných nádrží na dusík a kyslík, které členům posádky poskytují dýchatelnou atmosféru. OFT-2 také otestuje změny a vylepšení provedené na Starlineru a prokáže, že je připraven létat s astronauty. Po přistání a následné kontrole dat stanoví NASA a Boeing cílové datum startu pro první let s astronauty na palubě (CFT – Crew Flight Test).

10 komentářů ke článku “Vše co potřebujete vědět o misi OFT-2”

Bude CFT prodloužená jak se s tím počítalo dříve, nebo krátká jako u dragonu? A kolikatičlenná bude posádka?

• Matěj Soukup Redakce napsal:

Délka CFT je plánována v rozmezí od dvou měsíců do čtyř měsíců a posádka bude dvoučlenná – Barry Wilmore a Michael Fincke.

• Andy napsal:

Neměla by být náhodou tříčlenná?

To bylo v době kdy základní posádka západního sektoru byla maximálně tříčlenná. Dnešní standard jsou díky CD čtyři astronauti.
        Na několika měsíční sedmičlenné posádky si budeme muset ještě počkat.

• PetrV napsal:

Nemyslím si, že by bylo potřeba tolik kosmonautů na ISS. Navíc dovezou nějaký naklad na ISS i v trunku. Píšu o CD. Starliner nevím co dokáže a asi nikdo.

Starliner nemá trunk. A náklad na počet astronautů nemá vliv.

Jde o to, že 7 astronautů v západním sektoru na 2-4 měsíce je nejspíš problém. Proto na Starlineru poletí jen dva a ne tři astronauti.

• ov42 VÝSTRAHA napsal:

Tolik astronautů dřepí na Zemi a oni to místo po Nicole Mannový neobsadí???

2. Dali2 napsal:

Nechcem byt zly prorok, ale co sa pokazi tentokrat?

Pekne zhrnutie.
    A kedy bude, vieme? Aspon priblizne, dakujem.
    Myslim, ze to bude napinava misia.